Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملایی گفت: رویداد ملی فهما درکاربردی‌کردن و افزایش توانمندی کانون‌های مساجد تاثیرگذار است به نحوی که کارکردهای کانون‌ها با این طرح منسجم‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام «احمد ملایی» اظهار داشت: رویداد ملی فهما در کاربردی کردن و افزایش توانمندی کانونهای مساجد تاثیرگذار است به نحوی که کارکردهای کانون‌ها با این طرح منسجم‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، افزود: این رویداد یک رقابت سازنده بین‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایجاد می‌کند و شاهد انگیزه و رغبت بیشتر کانون‌ها در خصوص اقدامات‌شان هستیم.

 

 

 

وی گفت: مسجد از صدر اسلام محور هرگونه فعالیتی در جامعه مسلمانان بوده وکارکردهای آموزشی و فعالیت‌های اجتماعی با محوریت مسجد انجام می شده است و حتی حاکم، محل اجتماعات و جلسات خود را مسجد تعیین می‌کرد و دارالحکومه نزدیک مسجد بوده است.

 

 

 

حجت‌الاسلام ملایی گفت: مسجد شأنی بوده که اجتماعات و اطلاع‌رسانی و خدمات با محوریت آن مکان مقدس انجام می‌شده است؛ مسجد دارای فضایی است که بعد دینی و معنوی دارد و فقط همین مکان است که حتی نشستن در آن عبادت است. حتی حسینیه این خصلت را ندارد.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: مسجد طراز اسلامی در همه امورات یکسری اولویت‌ها دارد؛ در زمان انقلاب اسلامی نقش مسجد در پیروزی و حفظ و حراست از انقلاب محوری و اساسی بوده است.

 

 

 

وی بیان کرد: مسجد محور فعالیت‌های انقلابی بوده و هست و معجزه انقلاب از آستین مساجد بروز کرد و بعد از انقلاب نیز مسجد نقش پررنگی در حراست، حفظ و جذب نیروهای جوان داشته است و داوطلبان اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل، از داخل مساجد ساماندهی می شد. کمک‌ها را از طریق مساجد جمع‌آوری و برای پشتیبانی رزمندگان ارسال می کردند.

 

 

 

حجت‌الاسلام ملایی تصریح کرد: امروز مکان هایی در جوار مساجد درست شده که کاربردهای مسجد را افزایش داده است به عنوان مثال ،احداث سالن‌های اجتماع و همایش‌ها در کنار مساجد کارآیی مساجد را بالا برده است.

 

همچنین ایجاد مراکز نیکوکاری در کنار مسجد کار مثبتی برای کمک به مستضعفین بود، تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری در جوار مساجد نیز سبب شد برنامه ها و آموزش‌های مختلفی در داخل مسجد اجرا شود و این کار بزرگ سبب شد مساجد به شاخص مسجد طراز اسلامی نزدیک شوند.

 

 

 

وی تصریح کرد: با ایجاد کانونهای مساجد خلأ برنامه‌های فرهنگی هنری جبران شد. هنر نباید از مسجد خارج باشد. هنر و مسائل حرفه و فن باید در بطن مسجد به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود. این کار بزرگی است که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شروع به انجام آن کرده است.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت:راه اندازی سامانه بچه های مسجد کار ویژه کانون‌های فرهنگی هنری است. این طرح فعالیت کانونها را ساماندهی می‌کند تا آموزش و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه یک مسجد طراز اسلامی انجام شود.

 

 

 

وی گفت: طرح ملی فهما یک رقابت سازنده بین مساجد ایجاد کرد و به مسولان و فعالان در عرصه مسجد برای  تصمیم‌گیری‌های کلان و راهبردی این حوزه مهم و تاثیرگذار کمک شایانی خواهدکرد.

 

منبع: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور

 

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام الله دهه فجر نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد معامله قرن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مساجد تاثیرگذار کانون های فرهنگی هنری رویداد ملی فهما مسجد طراز اسلامی حجت الاسلام هنری مساجد کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سادات موسوی پناه از مشارکت ویژه کانون‌های مساجد در دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی جمعیت خبر داد.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اجرای این طرح ملی توسط ستاد ملی جمعیت گفت: دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان و با هدف فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت برگزار می‌شود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد، در این طرح مشارکت دارند.

وی با اشاره به محورهای سه گانه تعریف شده برای مشارکت کانون‌ها تصریح کرد: اداره کل آموزش پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن عبارتند از: «فعالیت»، «تجربه» و «ایده». یعنی کانون‌های ما در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: هر کانون می‌تواند با توجه به این سه محور و زمینه‌ای که در آن فعالیت دارد (ایده، تجربه یا فعالیت) در این رویداد شرکت کند. مهلت ارسال آثار تا ۷ اردیبهشت است و مدیران کانون باید برای مشارکت، فعالیت، تجربه و یا ایده کانون خود را در لینک https://bachehayemasjed.ir/jamiat در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

وی در ادامه به موضوعات این رویداد اشاره کرد و افزود: موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، ارتقای جایگاه مادری، فرهنگ سازی و ترغیب به فرزندآوری و حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کرده و در رویداد شرکت کنند.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد کانون‌های مساجد گفت: برگزیدگان بخش ویژه کانون‌های مساجد، برای شرکت در رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت معرفی می‌شوند که همزمان با روز جوانی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی درباره جوایز در نظر گرفته شده برای این رویداد خاطرنشان کرد: سه ربع سکه بهار آزادی، سه جایزه نقدی ۱۰ میلیون تومانی و سه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از جمله جوایز این رویداد هستند.

کد خبر 6085651 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان