Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالیت ۶۰ هزار هیئت مذهبی در گرامیداشت دهه فجر، برگزاری نخستین همایش ملی «اربعین پژوهی» و آغاز ثبت‌نام متقاضیان اعتکاف در آستان سیدالکریم(ع) ازجمله اخبار حوزه قرآن و معارف در سیزدهمین روز از بهمن است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در سیزدهمین روز از بهمن ۹۸:

 

فعالیت ۶۰ هزار هیئت مذهبی در گرامیداشت دهه فجر/ اعزام ۴۳ هزار مبلغ به سراسر کشور

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «سیدناصر میرمحمدیان» در نشست خبری کارگروه هیئات مذهبی تشکل های دینی مردمی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که امروز (یکشنبه، 13 بهمن ماه) در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه از اول انقلاب دشمنان به فکر براندازی نظام بودند و هر بار اعلام می کردند شش ماه بعد نظام سقوط می کند و هر بار این شش ماه را تمدید کردند، گفت: اکنون چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی جشن می گیریم که دشمن در سال گذشته نیز مدعی بود که مردم ایران پیروزی چهلمین سالگرد انقلاب را نخواهند دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کارگروه هیئات مذهبی و تشکل های دینی مردمی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما با وجود تمام سختی ها، تحریم ها و مشکلات اقتصادی که مردم نیز با آن دست به گریبان هستند و واقعا هم ناراحت کننده است به فضل الهی هر روز قدرتمندتر می شویم، اظهار کرد: در پی تحریم ها که البته مشکلاتی نیز به وجود آورد، امروز ما در حال عبور از وابستگی به نفت هستیم؛ وابستگی ای که علت اصلی بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ما است. ان‌شاءالله با فعالیت جوانان مومن، انقلابی، با هوش و پر تلاش از این وابستگی رها خواهیم شد.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی وجود تشکل های دینی و مردمی را از رویش های انقلاب اسلامی دانست و افزود: البته پیش از انقلاب تعدادی تشکل های بومی مردمی وجود داشت اما امروزه بیش از 90 هزار هیئت مذهبی و شمار زیادی کانون تبلیغی و انجمن اسلامی فعالیت دارند که این آمار در طول تاریخ ایران بی نظیر است.

 

وی اضافه کرد: فعالیت تمام تشکل های دینی از جمله هیئات مذهبی، کانون های فرهنگی تبلیغی و انجمن های اسلامی به صورت خودجوش و مردمی و در مقاطع مختلف انقلاب به کار آمده اند. همین تشکل ها همیشه پس از وقوع حوادثی مانند سیلاب و زمین لرزه به یاری آسیب دیدگان می شتابند. فعالیت این همه تشکل از آینده ای درخشان خبر می دهد.

 

میرمحمدیان اظهار کرد: فعالیت جوانانی که برای رفع بسیاری از مشکلات هموطنان به میدان آمده اند می تواند بسیاری از سدهای پیش روی انقلاب اسلامی را از میان بردارد.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 60 هزار تشکل دینی مردمی اعم از هیئات مذهبی، کانون های فرهنگی تبلیغی و انجمن های دینی برای بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اجرای 140 برنامه قرآنی، برگزاری 200 همایش بزرگ و اعزام 43 هزار مبلغ از مهمترین برنامه های کارگروه هیئات مذهبی و تشکل های دینی در دهه فجر امسال است.

 

رییس کارگروه هیئات مذهبی و تشکل های دینی مردمی در ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: تشکل های دینی مردم از شهادت سردار سلیمانی تاکنون تقریبا همه روزه 100 برنامه در سراسر کشور برگزار کرده اند که در ایام الله دهه فجر نیز 60 ویژه برنامه بزرگ و اصلی در بزرگداشت این سردار پرافتخار برگزار می کنند.

 

میرمحمدیان با اشاره به برگزاری 50 جلسه خاطره گویی درباره حوادث انقلاب در دهه فجر امسال توسط تشکل های دینی مردمی و هیئات مذهبی ادامه داد: پنج تشکل میان تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی نیز ویژه برنامه هایی را در ایام الله دهه فجر برگزار خواهند کرد.

 

وی اضافه کرد: برگزاری نشست های تخصصی با محوریت بانوان در روز نوزدهم بهمن ماه از جمله برنامه های بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. ایستگاه های صلواتی و پارک های خیابانی نیز بر اساس خلاقیت فعالان تشکل های دینی مردمی در دهه فجر امسال فعال می شوند.

 

رییس کارگروه هیئات مذهبی و تشکل های دینی مردمی در ادامه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی هیچ نوع تصدی گری و مباشرت در این گونه برنامه ها ندارد، اظهار کرد: رویکرد ما در اجرای برنامه ها در تمام مناسب های دینی و ملی از جمله دهه فجر تسهیل گری و هدایت گری است.

 

وی تاکید کرد: حجم کارهای انجام شده توسط هیئت های مذهبی و تشکل های دینی مردمی و مساجد در دهه فجر انقلاب اسلامی آن قدر زیاد است که هیچ سازمانی نمی تواند به تنهایی از عهده اجرای این همه برنامه و تامین هزینه های آن برآید.

 

میرمحمدیان در پایان با بیان اینکه احتمالا هیئت های مذهبی ویژه برنامه ای در بزرگداشت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در 24 بهمن برگزار می کنند، یادآور شد: خون این شهید موجی از نشاط معنوی و وحدت ملی در کشور ایجاد کرد.

 

آغاز ثبت‌نام متقاضیان اعتکاف در آستان سیدالکریم(ع)

 

 

ثبت نام متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف رجبیّه در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز شد.

 

زمان ثبت برای شرکت در مراسم اعتکاف از امروز (یکشنبه، 13 بهمن ماه) تا تکمیل ظرفیت (300 نفر) تعیین شده است و با توجه به اینکه این ثبت نام صرفاً بصورت اینترنتی، بدون قرعه کشی و نهائی می‌باشد، امکان ثبت نام حضوری نخواهد بود.

 

مراسم اعتکاف ویژه برادران در ماه رجب، روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه 18 تا 20 اسفند ماه 98 مصادف با 13 و 14 و 15 ماه رجب در بارگاه ملکوتی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام برگزار می شود.

 

متقاضیان شرکت در این مراسم معنوی می توانند جهت ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به نشانی www.abdulazim.com مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 51225512 و 51225513 تماس بگیرند.

 

شرکت طلابی از ۷۲ ملیت در بیست‌‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص)

 

 

حجت‌الاسلام« محمدحسین رفیعی» با اشاره به افزایش مشارکت و کشف استعداد‌ در مسابقات قرآن و حدیث المصطفی(ص) اظهار کرد: طلاب ۷۲ ملیت جهان در رشته‌های کتبی و شفاهی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) شرکت کرده‌اند.

 

مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی(ص) جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث را از مهم‌ترین رویداد‌های فاخر جامعةالمصطفی(ص) در عرصه بین‌المللی توصیف کرد و گفت: اختتامیه این جشنواره همه ساله مقارن با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود؛ این جشنواره امسال با شعار «استقامت امت و نصرت الهی» آغاز خواهد شد.

 

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) معرفی آموزه‌های حیات‌بخش قرآن کریم و ارائه مهارت‌ها، علوم و فنون قرآنی و حدیثی به المصطفائیان را مهم توصیف کرد و افزود: معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و شناسایی استعداد‌ها و سرمایه‌های موجود، امر مهمی در ارتقابخشی به فرایند‌های آموزشی و پژوهشی است.

 

وی به امتیاز‌های خاص جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) در مقایسه با جشنواره‌ها و مسابقات مشابه اشاره و اظهار کرد: تنوع رشته‌های آزمونی، از مؤلفه‌هایی است که ناظر به سطوح مختلف تحصیلی و رشته‌های مختلف قرآنی و حدیثی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

 

رئیس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) به معرفی دوره‌های مهارت‌افزایی در علوم قرآنی و حدیثی پرداخت و بیان کرد: گستره و تنوع ملیت شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن و حدیث، از دیگر ویژگی‌های فاخر جشنواره قرآنی المصطفی(ص) به شمار می‌رود.

 

رفیعی این جشنواره را مقدمه‌ای برای ارتقای سطوح مهارتی طلاب و دانش‌پژوهان در حوزه‌های قرآنی و حدیثی دانست و افزود: در این جشنواره بین‌المللی، ضمن کشف استعداد‌ها و ظرفیت‌ها، برآنیم تا چالش‌ها و آسیب‌های موجود را احصا و شناسایی کنیم.

 

وی با تأکید بر این که مرحله پایانی این دوره از مسابقات قرآنی تاکنون در سه کشور جهان به پایان رسیده و جمع‌بندی نهایی صورت گرفته است، بیان کرد: فردا مرحله نهایی بخش شفاهی مسابقات خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که در رشته‌های شفاهی، شاهد رقابت‌های بسیار سنگین متسابقین بودیم، تصریح کرد: مسابقات شفاهی بخش خواهران در مجتمع آموزش عالی شهیده بنت‌الهدی و بخش برادران نیز در مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، همچنین استادان و داوران بین‌المللی قرآن در کیفیت‌بخشی به مراحل مختلف مسابقات نقش بسزایی داشتند.

 

وی دوره‌های گذشته را ملاک عمل و جمع‌بندی نهایی تعداد متسابقین قرار داد و تأکید کرد: هر ساله برخی از کشور‌ها این دوره از مسابقات را در ایام و مناسبت‌های خاص به ویژه ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنند، اما هرساله ما شاهد حضور شش هزار نفری متسابقین در جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) در داخل و خارج از مرز‌های کشور هستیم.

 

نخستین همایش ملی «اربعین پژوهی» برگزار می‌شود

 

نخستین همایش ملی «اربعین پژوهی» در راستای تحلیل و بررسی حرکت بزرگ جهان اسلام با محورهای «ابعاد تربیتی و روانشناسی اربعین»، «ابعاد فرهنگی و رسانه‌ای اربعین»، «ابعاد جامعه‌شناختی اربعین»، «اربعین و جبهه مقاومت اسلامی»، «اربعین، اقتصاد و امنیت» برگزار می‌شود.

 

مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش تا ۳۰ بهمن‌ماه اعلام شده و پژوهشگران و محققان می‌توانند مقالات خود را از طریق وب‌سایت همایش به آدرس www.Fna.ir/aul ارسال کنند.

 

همایش اربعین پژوهی که اولین دوره آن به میزبانی دانشگاه پیام نور اهواز برگزار خواهد شد علاوه بر علمی بودن، یک رویداد فرهنگی و معنوی نیز محسوب می شود و برگزاری آن در خوزستان به عنوان دروازه تشیع و میزبان زائران اربعین، بر معنویت آن می‌افزاید.

 

با تلاش صورت گرفته و پس از حمایت دانشگاه ها، مراکز علمی و حوزه های علمیه، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز حمایت علمی خود از این همایش را اعلام کرد و این موضوع می تواند به برگزاری هر چه باشکوه تر این رویداد علمی کمک کند.

 

گفتنی است، نخستین همایش ملی اربعین پژوهی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، دانشگاه فرهنگیان، پژوهشکده حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین و دانشگاه آزاد اسلامی، 21 اسفندماه در اهواز برگزار می‌شود.

 

نام‌نویسی دانشگاه معارف در دوره دکتری ویژه طلاب

 

 

دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۳۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ (ترم بهمن ۹۹) از طریق آزمون ورودی اختصاصی دکتری از میان برادران و خواهران طلبه در دوره روزانه دانشجو می پذیرد.

 

رشته و گرایش ها

مدرسی معارف اسلامی با گرایش های قرآن و متون اسلامی، اخلاق اسلامی، مبانی نظری اسلام، انقلاب اسلامی و تاریخ و تمدن اسلامی از رشته های دانشگاه معارف اسلامی دوره دکتری به شمار می روند.

 

شرایط عمومی و اختصاصی

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداکثر سن۴۰ سال با افزوده شدن سن مدت خدمت سربازی و حضور در جبه ها،التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،نداشتن سوء پیشینه کیفری، سوابق سوء اخلاقی، سیاسی و عقیدتی به تشخیص مراجع ذی‌صلاح،نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مراجع ذی‌صلاح همچون اداره نظام وظیفه، توانایی جسمی و روحی لازم جهت تدریس در دانشگاه، متناسب با رشته انتخابی، عدم استخدام در ارگان ها و یا سازمان‌های دولتی و دارا بودن شرایط عمومی مدرسی معارف اسلامی با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از جمله شرایط عمومی نام نویسی در دوره دکتر دانشگاه معارف اسلامی به شمار می رود.

 

از شرایط اختصاصی نام نویسی در دوره دکتری دانشگاه معارف اسلامی نیز می توان به دارای دانشنامه کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی یا سطح سه حوزۀ علمیه مورد تأیید مرکز مدیریت حوزۀ علمیه قم، گواهی خبرگان بدون مدرک (مرتبه مربی) مورد تأیید مراجع ذی صلاح و دانش آموختگان حوزه های علمیه دارای گواهی اتمام کفایتین (پایه ۱۰ کتبی) همراه با مدرک کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، متناسب با گرایش های پنجگانه مدرسی معارف اسلامی به تشخیص دانشگاه اشاره کرد.

 

همچنین داشتن دانشنامه کارشناسی ارشد برای متقاضیان اعضاء هیأت علمی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی گروه های معارف اسلامی دانشگاه ها با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هاقبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی و سپردن تعهد محضری به دانشگاه پس از قبولی در آزمون مبنی بر خدمت دو برابر ایام تحصیل در یکی از گروه های معارف اسلامی یا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از جمله شرایط اختصاصی برای نام نویسی در دوره دکتری دانشگاه معارف اسلامی به شمار می رود.

 

زمان و شیوه نام نویسی

طلاب دارای شرایط می توانند جهت نام نویسی در دوره دکتری دانشگاه معارف اسلامی از 12 بهمن ماه تا 12 اسفندماه به سامانه اینترنتی دانشگاه معارف اسلامی به نشانی www.maaref.ac.ir قسمت سامانه پذیرش دانشگاه معارف اسلامی مراجعه کنند.مراجعه و نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند.

 

لازم به ذکر است،کارت ورود به جلسه آزمون، روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۲۵، ۲۶ و ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ به صورت اینترنتی توزیع و آزمون نیز جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ در شهر قم برگزار خواهد شد که نشانی دقیق آن در روز توزیع کارت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مدارک لازم برای نام نویسی

دریافت سریال ۱۲ کاراکتری ثبت نام آزمون اختصاصی دکتری سال ۱۳۹۹ پس از پرداخت 70 هزار تومان،فایل عکس اسکن شده با مشخصات ذکر شده در دفترچه راهنما، فایل مدرک ایثارگری اسکن شده برای داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگری مطابق با شرایط ذکر شده در دفترچه راهنما و فایل حکم کارگزینی برای استفاده از سهمیه هیأت علمی اساتید رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی در گروه های معارف اسلامی کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مدارک لازم برای نام نویسی در دوره دکتری دانشگاه معارف اسلامی به شمار می روند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام الله دهه فجر نماز جمعه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل 12 بهمن انقلاب اسلامی بسته خبری ایام الله دهه فجر قرآن و معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی تشکل های دینی مردمی گروه های معارف اسلامی آموزشی و پژوهشی مدرسی معارف اسلامی برای نام نویسی نخستین همایش ملی ثبت نام متقاضیان دانشگاه پیام نور دهه فجر امسال هزار هیئت مذهبی برگزار خواهد شد حضرت عبدالعظیم برگزار می کنند تبلیغی و انجمن جمهوری اسلامی شمار می رود کارشناسی ارشد برگزار می شود قرآنی و حدیثی مراجع ذی صلاح مسابقات قرآن اربعین پژوهی ویژه برنامه شرایط عمومی مورد تأیید جهان اسلام المصطفی ص برنامه ها بهمن ماه گرایش ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم احیای شب‌های قدر با همکاری هیأت انصارالحسین (ع) در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا برگزار می‌شود.

در این مراسم امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

این مراسم روزهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود و تا ۳ بامداد ادامه دارد.

حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت است. علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی مراجعه کنند.

کد خبر 6063387 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • انتصاب در وزارت راه و شهرسازی
  • دکتر بذرپاش حکم جدید صادر کرد
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه با رهبر معظم انقلاب
  • تدارک ویژه ورامینی‌ها برای برگزاری تظاهرات جمعه خشم
  • تدارک ویژه ورامینی ها برای راهپیمایی جمعه خشم
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود