Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@14:10:58 GMT

دست‌های پنهان و ادامه بلاتکلیفی هیئت فوتبال تهران

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۳۴۴۳

دست‌های پنهان و ادامه بلاتکلیفی هیئت فوتبال تهران

شبهاتی در خصوص برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران وجود دارد که طولانی شدن روند برگزاری انتخابات این شبهات را بیشتر هم کرده است.

به گزارش مشرق، در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال هستیم و بلاتکلیفی یکی از هیئت‌های فوتبال همچنان ادامه دارد؛ هیئت فوتبال استان تهران که تا به حال چندین بار تاریخ برگزاری آن مشخص و لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت فوتبال استان تهران جزو مهم‌ترین هیئت‌های فوتبال کشور است و شاید تعجب برانگیز نباشد که تا این حد هم برای فدراسیون فوتبال و هم وزارت ورزش و جوانان با حساسیت همراه باشد.

بیشتر بخوانید:

جلسه تابش و بهاروند برای تعیین تکلیف قلعه‌نویی

دوره جدید ریاست حبیب‌الله شیرازی بر فدراسیون فوتبال از تاریخ 3 اسفندماه 93 آغاز شد. دومین دوره رئیسی که انتخاب دوباره‌اش بسیار حاشیه برانگیز بود و صحبت‌های ضد و نقیضی درباره مهندسی انتخابات به میان آمد. با این وجود در حالی که دوره چهار ساله شیرازی 3 اسفندماه 97 به پایان رسیده، او همچنان به ریاست خود ادامه می‌دهد و روال قانونی‌اش انتخابات هم طی نمی‌شود.

تاکنون چند بار برای برگزاری انتخابات تاریخ مشخص شده یا برای آماده‌سازی فرآیند برگزاری انتخابات صحبت به میان آمده است، اما از برگزاری انتخابات خبری نیست. یا فدراسیون فوتبال شرایط را فراهم نمی‌کند یا اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به عنوان متولی ورزش استان، با مطرح کردن برخی تخلفات و ورود نهادهای نظارتی مانع از برگزاری انتخابات شده است.

انتخابات هیئت فوتبال استان تهران اسفندماه 97 برگزار نشد و در شروع سال 98 شرایطی برای برگزاری انتخابات اعلام شد. نامزدهایی برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند. ابتدا 5 نفر تأیید صلاحیت شدند که حبیب‌الله شیرازی نیز یکی از این نفرات بود. پس از ورود اداره کل ورزش و جوانان استان، لیست تأیید صلاحیتی‌ها اصلاح شد و به 13 نفر رسید، اما خبری از برگزاری انتخابات نشد. 14 شهریورماه 98 تاریخی بود که به صورت قطعی برای برگزاری انتخابات مطرح شد، اما شب برگزاری انتخابات اختلاف نظرها بالا گرفت و در نهایت با دستور نهادهای نظارتی این انتخابات لغو شد.

قرار بود تاریخ جدیدی برای برگزاری انتخابات تعیین شود که فدراسیون فوتبال آبان‌ماه در خبری 6 آذرماه 98 را زمان برگزاری انتخابات اعلام کرد که باز هم خبری از انتخابات نشد. اکنون نزدیک به یک سال است که دوره شیرازی در هیئت فوتبال به پایان رسیده و نه تنها فرد جدیدی به عنوان سرپرست جای او را نگرفته، بلکه حتی فرآیند برگزاری انتخابات نیز به صورت قانونی طی نشده است. این اتفاق در هیئت فوتبال استان تهران به ریاست شیرازی جدید نیست و او حتی پس از دوره اول خود هم چنین شرایطی را داشت.

حبیب‌الله شیرازی، رئیس هیئت فوتبال استان تهران در پایان دوره اول حضورش در این هیئت 7 مهرماه 93 اعلام کرد ماه آینده (آبان 93) انتخابات برگزار خواهد شد.  با این حال روند برگزاری انتخابات تا اسفندماه 93 به طول انجامید تا علاوه بر طولانی شدن مدت زمان حضور او در هئیت فوتبال استان تهران، شرایط برای انتخاب دوباره شیرازی فراهم شود. مسئله‌ای که شائبه ایجاد کرد و حتی منصور قنبرزاده، مدیرعامل وقت باشگاه نفت تهران پیش از انجام رأی‌گیری و با اعتراض از محل انتخابات خارج شد و با طعنه در خصوص کناره‌گیری تمام نامزدها به سود شیرازی گفت: «وقتی نتیجه رأی گیری معلوم است چرا باید در جلسه حضور داشته باشم؟»

با این حال انتخابات اسفندماه 93 به هر شکلی بود برگزار و حبیب‌الله شیرازی مجدداً رئیس هیئت فوتبال استان تهران شد. اینکه چرا حالا بیش از یک سال از دوره دوم چهار ساله شیرازی گذشته و انتخابات برگزار نمی‌شود، سؤال بزرگی است که پاسخی برای آن وجود ندارد. جلسات مختلف رضا گل‌محمدی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با مسئولان فدراسیون و مهدی تاج، به نتیجه نرسید. گل‌محمدی پس از حضور مهدی علی‌نژاد در معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش نامه‌ای برای او نوشت و جلسه‌ای برگزار کرد تا چالش برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران به پایان برسد، اما این انتخابات همچنان بلاتکلیف است.

در شرایط فعلی و با توجه به اینکه دو بار برگزاری انتخابات لغو شده و به تعویق افتاده، به نظر می‌رسد فرآیند برگزاری انتخابات با این شرایط قانونی سپری نشده و نفراتی که برای ریاست هیئت فوتبال کاندیدا شده‌اند، مدت‌ها از زمان ثبت نام آنها گذشته و شاید اکنون نفرات جدیدی برای حضور در انتخابات تصمیم‌گیری کرده باشند. شاید برخی نفراتی که قبلاً ثبت‌نام کرده بودند اکنون شرایط حضور در انتخابات را نداشته باشند.  با توجه به این مسئله به نظر می‌رسد فرآیند برگزاری انتخابات باید از اول انجام شود و بار دیگر از نامزدها نام‌نویسی صورت بگیرد. شاید دست‌های پنهانی در کار باشد که هیئت‌های فوتبال را مهندسی می‌کند، درست مثل هیئت فوتبال تهران، گیلان و البته گلستان.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا فوتبال انتخابات هیئت فوتبال تهران فدراسیون فوتبال انتخابات هیئت فوتبال استان تهران اداره کل ورزش و جوانان استان فرآیند برگزاری انتخابات برای برگزاری انتخابات برگزاری انتخابات حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال هیئت های فوتبال استان تهران اسفندماه 93 ثبت نام لغو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات

 انتخابات مجلس عوام هند، موسوم به «لوک سابا»، روز جمعه در حالی آغاز می‌شود که نزدیک به یک میلیارد نفر در طول یک ماه، فرصت رای دادن به نامزد و حزب مورد نظر خود را دارند. این طولانی‌ترین انتخابات جهان است که در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس عوام هند موسوم به لوک سابا برای یک دوره پنج ساله، از روز جمعه ۳۱ فروردین ماه آغاز می شود و یک حزب یا یک ائتلاف برای پیروزی در انتخابات باید به اکثریت ۲۷۲ کرسی از ۵۴۳ کرسی این مجلس دست یابد.

حزب بهارتیا جنتا (BJP) به رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در آخرین دوره برگزار شده در سال ۲۰۱۹، ۳۰۳ کرسی به دست آورد و پس از آن ۵۲ کرسی به حزب کنگره ملی هند (INC) به عنوان حزب اصلی مخالف تعلق گرفت.

علاوه بر این افراد، رئیس‌جمهور هند می‌تواند حداکثر ۲ نفر را با تابعیت انگلیسی-هندی برای عضویت در لوک سابا معرفی کند.

این انتخابات در هفت مرحله تا حدی برای تضمین امنیت کافی در حوزه های رای گیری در سراسر هند برگزار خواهد شد. رای دهندگان می توانند با فشار دادن یک دکمه روی یک دستگاه رای گیری الکترونیکی که برای اولین بار در هند در سال ۱۹۸۲ و به طور گسترده از اوایل دهه ۲۰۰۰ استفاده شد، انتخاب خود را انجام دهند.

دستگاه رای گیری، یک دستگاه مستطیل شکل ضخیم است که برای ثبت الکترونیکی آرای اخذ شده در انتخابات استفاده می شود. رای دهندگان باید یکی از دکمه های آبی رنگی را که در مقابل شماره سریال، نام و نماد نامزد مورد نظرشان قرار داده شده است را فشار دهند، گزینه «هیچ یک از موارد بالا» معادل رای سفید نیز در این دستگاه تعبیه شده است.

دستگاه رای گیری الکترونیکی (EVM)، دارای سه واحد است، یک واحد رای، یک واحد کنترل برای افسر مسوول برای اطمینان از اینکه رای دهنده می تواند تنها یک بار رای دهد، و یک واحد ردیابی کاغذی قابل تایید رای دهندگان (VVPAT). این برگه کاغذی است که برای رای دهنده از طریق یک صفحه شفاف برای حدود هفت ثانیه، قبل از اینکه در یک جعبه مهر و موم شده ذخیره شود، قابل مشاهده است.

نامزدهای این انتخابات در بزرگترین دموکراسی جهان، برای ۵۴۳ کرسی و در هفت مرحله با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شمارش آرا در ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) پس از رای گیری در ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین)، ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت)، ۷ می (۱۸ اردیبهشت)، ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت)، ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت)، ۲۵ می (۵ خرداد) و اول ژوئن (۱۲ خرداد) انجام می شود.

سن رای دادن ۱۸ سال است و نامزدها باید حداقل ۲۵ سال سن داشته باشند.

در مجموع ۹۶۸ میلیون رای دهنده برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۹۷ میلیون مرد و ۴۷۱ میلیون زن هستند.

مودی اصلی ترین شخص در این رقابت است و پس از آن معاون او آمیت شاه وزیر کشور هند و چهره اصلی مخالفان مودی، راهول گاندی از حزب کنگره قرار دارند.

مودی به دنبال کسب سومین دوره متوالی نخست وزیری است که تنها جواهر لعل نهرو اولین نخست وزیر هند این جایگاه را در اختیار داشته است.

وی می‌گوید یک پیروزی قاطع دیگر برای اتحاد ملی دموکراتیک به رهبری بهارتیا جنتا برای رسیدن به هدف او برای ارتقای هند به یک اقتصاد توسعه‌یافته تا سال ۲۰۴۷ از سطوح متوسط بسیار مهم است.

پنجمین اقتصاد بزرگ جهان در چند سال گذشته به سرعت رشد کرده و مودی تضمین کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات، آن را به جایگاه سوم خواهد رساند.

حزب بهارتیا جنتا، بیشتر از سوی هندوها که ۸۰ درصد از جمعیت یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند، حمایت می‌شود.

ائتلاف مخالف موسوم به «هند» که در تقابل با نام بهارت، نام هندی هندوستان و مورد استفاده حزب مودی، نام‌گذاری شده است، می‌گوید: پیروزی این ائتلاف برای حفظ ساختار دموکراتیک و سکولار این کشور، بهبود جوامع به حاشیه رانده شده، افزایش قیمت‌های تضمینی برای کشاورزان و ایجاد شغل ضروری است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی متقاضیان مسکن ملی اسلامشهر
  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • اتفاق غیرمنتظره در دربی اصفهان
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد