Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس پورمیدانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: این طرح‌ها در بخش‌های آب‌وخاک،‌ امور باغبانی،‌ تولیدات دامی،‌ صنایع تبدیلی و تکمیلی و کسب‌وکارهای نوین و همچنین شیلات و آبزی‌پروری با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی،‌ اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی افتتاح خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تولید محصولات کشاورزی در امنیت غذایی مردم، افزود:‌ رسالت اصلی بخش کشاورزی تامین غذای پایدار برای قشرهای مختلف مردم است که در همین زمینه سازمان جهاد کشاورزی استان قم به دستاوردهای قابل‌توجهی دست‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باوجوداینکه در قم کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان در مناطق روستایی ساکن هستند و این استان تنها نیم درصد اراضی کل کشور را به خود اختصاص داده است، اما تولیدات کشاورزی قم در سال بیش از ۴۰۶ هزار تن است.

پورمیدانی با اشاره به این‌که وسعت مزارع و باغ‌های استان بیش از ۶۲ هزار هکتار است،‌ گفت: قم در تولید محصولاتی همچون گندم، جو،‌ یونجه، کلزا، پسته و بسیاری دیگر از محصولات زراعی و باغی جایگاه مناسبی دارد و اکنون وسعت گلخانه‌های استان به بیش از ۴۷ هکتار رسیده است.

وی بابیان این‌که وضعیت تولیدات دامی نیز در قم بسیار مطلوب و بیش از نیاز استان است،‌ افزود: قم درزمینهٔ پرورش دام سبک و سنگین،‌ تولید مرغ و تخم‌مرغ، تولید شیر و محصولات لبنی،‌ شیلات و عسل نیز استانی پیشرو به شمار می‌آید.

وی ادامه داد:‌ استان قم دارای ۶ مجتمع دامی و سه مجتمع گلخانه‌ای فعال است و درزمینهٔ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی نیز تاکنون ۸۲ فقره جواز تاسیس صادرشده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: این استان در حاشیه کویر قرارگرفته و به همین دلیل ازنظر دسترسی به منابع آبی با محدودیت مواجه است،‌ لذا به‌منظور مدیریت مناسب منابع آبی در بخش کشاورزی طرح استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در کنار تغییر الگوی کشت و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهی در قم درحال اجراست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت خسارت سیل ابتدای سال جاری به کشاورزان استان،‌ گفت: از محل اعتبارات تسهیلاتی و همچنین اعتبارات زیربنایی،‌ خسارت تمام بهره‌برداران آسیب‌دیده از سیل که بر اساس قانون نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کرده‌اند،‌ برمبنای مبالغ تعیین‌شده پرداخت‌شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اشتغال بخش کشاورزی جهاد کشاورزی قم کشاورزی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، سردار نعمت‌الله باقری، امشب، در آیین تکریم و معارفۀ استاندار لرستان، گفت: براساس ظرفیت‌های موجود آن‌گونه که باید اقداماتی در این استان انجام نشده‌ است.

او اضافه کرد: بسیج سازندگی سپاه لرستان در حوزه اشتغال‌زایی ۳۲۰ میلیارد در سال ۱۴۰۱ و در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت کرده‌است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در حوزه آب‌رسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در دست اقدام است، عنوان کرد: ۷۰درصد از این میزان عملیاتی شده‌است و  ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه در مرحله دوم آب‌رسانی امضا شده‌است.

باقری یادآور شد: ۱۸میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد منعقد شده‌است و بیش‌از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شده‌است و امیدواریم به سرانجام برسد.

او تأکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست‌نخورده باقی مانده‌است، اما به‌اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده‌است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه ظرفیت‌های دولت برای استفاده از استعدادهای موجود در این استان باید پای‌کار بیاید، بیان کرد: زیویار تلاش خود را در لرستان به‌کار گرفت و با سپاه همکاری قابل‌تقدیری داشت.

باقری گفت: تعامل و همکاری بین اعضای شورای تأمین، نماینده ولی‌فقیه و دستگاه قضایی در هر استانی مهم است که در لرستان این تعامل به‌خوبی آشکار بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره کرد و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، قدرت پوشالی داشت و به فرمان مقام معظم رهبری به‌دست نیروهای سپاه درهم شکسته شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونسیتی با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که داشت انتظار می‌رفت از شکست جلوگیری کند، اما موفق نبود و ندای لبیک یا ایران، لبیک یا خامنه‌ای سر داده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است