Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@03:19:03 GMT

قرنطینه شدن یک بیمار مشکوک به کرونا در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۳۷۶۲

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شب گذشته شخصی که علائم تب و سرفه و برخی از علایم دیگر ویروس کرونا را داشت برای رعایت هر چه بیشتر نکات ایمنی در بیمارستان فارابی اصفهان بستری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛آرش نجیمی امروز در گفت‌وگویی ضمن تأیید قرنطینه شدن یکی از پرسنل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اظهار داشت: شب گذشته شخصی که علائم تب و سرفه و برخی از علایم دیگر ویروس کرونا را داشت برای رعایت هر چه بیشتر نکات ایمنی در بیمارستان فارابی اصفهان بستری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که همه بیمارستان استان در خصوص مقابله با ویروس جدید آماده باش هستند افزود: دو بیمارستان فارابی و امین اصفهان با در نظر گرفتن بخش قرنطینه به صورت ویژه ظرفیت بستری مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا را دارند.

وی ادامه داد: شخصی که شب گذشته به قرنطینه منتقل شده به دلیل نوع فعالیتش در فرودگاه با گردشگران چینی در تماس بوده و این احتمال وجود دارد که به این طریق ویروس منتقل شده باشد، برای مراعات حداکثر احتیاط به عنوان مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا، تحت مراقبت قرار گرفته است.

نجیمی تاکید کرد: با توجه به این که علائم ویروس کرونا مشابه بسیاری از آنفولانزا و دیگر بیماری‌هاست هنوز هیچ چیز مشخص نیست، نمونه گیری از این فرد انجام شده و برای تشخیص به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده و تا روزهای اتی که پاسخی از تهران اعلام نشود نمی‌توان اظهار نظری کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست تا نسبت به شستن مداوم دست‌ها، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه یا سرفه و عدم تماس یا حفظ فاصله با افراد مشکوک به بیماری توجه داشته باشند و اضافه کرد: با توجه به انتقال بیماری از حیوان به انسان در کنار انتقال انسان به انسان از تماس بدون محافظت با حیوانات وحشی یا دام‌های زنده خودداری و گوشت و تخم‌مرغ به‌صورت کاملاً پخته مصرف شود.

منبع: فارس
انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیمارستان فارابی ویروس کرونا شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: توصیه ما این است که زائران حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون دارو‌های غیر مجاز و نحوه انتقال داروی بیماران اظهار داشت لیست دارو‌های ممنوعه هرسال توسط وزارت بهداشت عربستان ابلاغ می‌شود که همان لیست سال‌های گذشته است. لیست دارو‌ها را به پزشکان معاینه کننده زائرین داده ایم و وظیفه پزشکان این است که این لیست را به اطلاع زائر برسانند.

وی افزود: از دارو‌های ممنوعه، دارو‌های مخدر است که ورود آن کلا به عربستان ممنوع است. همچنین دارو‌های آرامیخش از خانواده بنزودیازپین مثل خانواده دیازپام نیز ممنوع است.

مرعشی در ادامه تصریح کرد: ورود سایر دارو‌ها ممنوعیتی ندارد، ولی برای اینکه عزیزان زائر در فرودگاه‌های مقصد دچار مشکل نشوند، توصیه ما این است که حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در رابطه با واکسن‌های مورد نیاز برای سفر حج گفت: براساس دستورالعمل سعودی واکسن اجباری برای همه کشور‌ها واکسن مننژیت است و برای کشور ما همین واکسن در نظر گرفته شده است و از طریق هلال این واکسن برای همه زائرین تهیه شده است و تا دو هفته قبل از اعزام زائر باید این واکسن تزریق شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون لزوم تزریق واکسن کرونا اذعان داشت: فعلا توصیه‌ای برای تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا وجود ندارد. واکسن الزامی مننژیت است و نگرانی بابت بیماری کرونا وجود ندارد.

مرعشی در رابطه با بیماری‌های واگیر در میان زائران بیان داشت: رعایت نکات جمعی و فرعی در پیشگیری از بیماری‌های عفونی بسیار مهم است. به هر حال تعداد زیادی زائر از کشور‌های مختلف با بیماری‌های بومی مختلف در یک مکان قرار می‌گیرند و همین امر موجب می‌شود حتی افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند به بیماری‌های عفونی مبتلا شوند. اما در صورت بیمار شدن نیاز به قرنطینه نیست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم