Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:56:21 GMT

آزادسازی مناطق دیگری در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۳۷۶۹

آزادسازی مناطق دیگری در شمال سوریه

خبرگزاری سوریه (سانا) با اعلام این خبر همچنین از کشف یک تونل زیر زمینی شامل کارگاه‌های تولید سلاح و آموزش نیروهای تروریستی در شهر معردبسه در جنوب سراقب واقع در جنوب شرقی ادلب توسط یگان‌های ارتش سوریه خبر داد.

یگان های ارتش سوریه در چند روز گذشته برای متوقف کردن حملات تروریست ها به غیرنظامیان در مناطق و شهرک های اطراف حلب پایتخت اقتصادی سوریه مراکز تجمع و مقر آنان را بشدت گلوله باران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در چند روز گذشته مناطق مختلفی در اطراف حلب از جمله خان طومان و الرشیدین را آزاد کردند و توانستند پس از به هلاکت رساندن بسیاری از تروریست ها به انبارهای مهمات و سوخت آنها در این مناطق دست یابند.

ارتش سوریه بعد از آزادی شهرهای مهمی چون خان شیخون و معره النعمان در استان ادلب به دنبال آزادی سراقب یکی دیگر از پنج شهر مهم استان ادلب در شمال سوریه است.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و در سال ۱۳۹۴ با همکاری همسایه سوریه تروریست ها این استان را به صورت کامل اشغال کردند.

** اعتصاب عمومی در جولان اشغالی

خبرگزاری سانا در خبری دیگری اعلام کرد که ساکنان منطقه جولان سوریه در اعتراض به اقدام رژیم صهیونیستی برای نصب توربین های بادی در زمین های این منطقه و مصادره این زمین ها فردا (دوشنبه) دست به اعتصاب می زنند.

این تصمیم در جلسه روز گذشته سازمان دینی و امور جوانان جولان اشغالی که در شهرک مجدل الشمس برگزار شد، اتخاذ شده است.

جوانان جولان اشغالی در گفت و گو با خبرنگار سانا تاکید کردند که تأسیس توربین های بادی در راستای برنامه های توسعه اشغال طلبی های رژیم صهیونیستی است و آنها با این اقدام قصد دارند تا با مصادره زمین های ساکنان منطقه، زمینه جا به جایی صاحبان اصلی جولان را فراهم کنند.

این جوانان با اشاره به اینکه اقدام رژیم صهیونیستی مغایر با قوانین و مقررات بین المللی است، افزودند: مردم جولان اشغالی فردا با اعتصاب عمومی آمادگی خود را برای مقابله با برنامه های اشغالگران اعلام می کنند.

طرح نصب ۵۲ توربین‌ بادی در جولان اشغالی بهانه‌ای برای مصادره بیش از ۶۰۰ هکتار از زمین های اهالی جولان اشغالی و آواره کردن مردم از سرزمین آبا و اجدادی و خانه‌هایشان است.

برچسب‌ها سوریه آسیای غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه آسیای غربی سوریه آسیای غربی رژیم صهیونیستی جولان اشغالی تروریست ها ارتش سوریه روز گذشته زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها: ما شمال را از دست دادیم

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نظرات شهرک نشینان شمال را در مورد جنگ جاری با لبنان و اجماع در مورد ناامیدی از بازگشت با توجه به بی توجهی کابینه صهیونیستی و نبود امنیت اقتصادی و هرگونه افق آینده بررسی کرد.

براساس گزارش المیادین، در گزارشی که شبکه ۱۲ این رژیم پس از انجام چندین مصاحبه با شهرک نشینان ارائه کرد، آمده است که شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی هیچ افق آینده‌ای ندارند و از وعده‌هایی که به سختی به آنها می‌رسد مستاصل هستند و نمی‌دانند چه زمانی به خانه‌های خود باز خواهند گشت. 

 این کانال اظهارات سران صهیونیست را در مورد شمال نشان داد، از جمله بیانیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر که گفته بود: امنیت را نه تنها به جنوب، بلکه به شمال نیز باز می‌گردانیم. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز درباره شمال اراضی اشغالی گفت: ما مردم را بدون محافظت رها نخواهیم کرد.

از سویی دیگر هرزی هالیوی،  رئیس ستاد ارتش صهیونیستی در همین راستا گفت: ما متعهد می‌شویم که ساکنان شمال به وضعیت امنیتی متفاوتی بازگردند. 

گای وارون، نویسنده این گزارش کانال ۱۲ صهیونیستی تأیید کرد که با وجود این وعده‌ها ۶۵ هزار شهرک نشین از شمال تخلیه شده اند و صهیونیست‌های باقی مانده در زیر موشک‌ها و آژیر‌ها زندگی می‌کنند.

وارون شلیک بیش از ۳۰۰۰ گلوله راکت و نزدیک به ۱۰۰۰ موشک ضد زره دقیق به سمت الجلیل را علاوه بر ده‌ها پهپاد انتحاری را تایید کرده و افزود: این واقعیت همراه با این حقیقت است که مشخص نیست تا چه زمانی جنگ ادامه خواهد داشت، خانواده‌های صهیونیست را هر روز مجبور می‌کند تصمیم بگیرندبه یک آپارتمان ثابت در مکانی امن‌تر بروند یا نه.

 یکی از اهالی شهرک گورن به کانال ۱۲ صهیونیستی گفت: ما نه آینده‌ای داریم و نه امنیت اقتصادی، حتی اگر یک توافق سیاسی وجود داشته باشد، فکر نمی‌کنم به خانه‌هایمان بازگردیم.

وارون خاطرنشان کرد که شمال اراضی اشغالی متاثر از درگیری‌های مداوم در مرز با لبنان است و به همین دلیل است که کسب و کارها با مشکل روبرو، تعطیل یا نیمه تعطیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • صهیونیست‌ها: ما شمال را از دست دادیم
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • آزادسازی اراضی کشاورزی ۳ هزار میلیاردی در محمودآباد
  • آزادسازی ۶ هزار متر از زمین‌های کشاورزی در محمودآباد
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • (ویدئو) جولان خودرو چینی جدید گلزار در سطح شهر
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله به مقر نظامی اسرائیل در جولان
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی
  • یک انفجار شدید شمال اراضی اشغالی را لرزاند