Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:04:33 GMT

وزش باد شدید جنوبی در گیلان و اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۴۱۱۹

وزش باد شدید جنوبی در گیلان و اردبیل

به گزارش سازمان هواشناسی، از بعدازظهر دوشنبه ۱۴ بهمن ماه وزش باد شدید موقتی آغاز می‌شود که در این روز استان سیستان و بلوچستان و سه شنبه ۱۵ بهمن ماه شرق خراسان رضوی را در برخواهد گرفت.

همچنین بعدازظهر دوشنبه و روز سه شنبه شاهد وزش باد شدید جنوبی و افزایش دمای ۵ تا ۷ درجه ای در استان های گیلان و اردبیل خواهیم بود که احتمال خسارت بر سازه‌های موقت، احتمال شکستن و یا افتادن درختان در این مناطق وجود دارد و این شرایط تا بعدازظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه کرد تا اتخاذ تمهیدات لازم به منظور پایداری سازه ها را جدی بگیرند، همچنین از اتراق و توقف در نقاط پایین دست و دامنه کوه‌های برف‌گیر به دلیل ذوب شدن برف خودداری کنند.

برچسب‌ها وضعيت هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا وضعيت هوا وزش باد شدید سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی

در این اطلاعیه آمده است؛ از امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در استان تداوم خواهد داشت. 

فعالیت این سامانه به صورت رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما خواهد بود.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری

احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روز‌های آینده در آبادان و خرمشهر
  • استقرار سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان
  • رگبار شدید باران در ۲۸ استان/احتمال وقوع سیل
  • احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق در هرمزگان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • اعلام هشدار زرد بارندگی در استان سمنان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در استان مرکزی
  • احتمال بارش‌های شدید در مناطق مرکزی و شمال شرق کشور
  • مهار ۷.۵ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی