Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر یکشنبه در جلسه هم اندیشی ستاد احسان و نیکوکاری کمیته امداد شهرهای گناوه، دیلم و ریگ در فرمانداری گناوه اظهار داشت: مردم شهرستان‌های گناوه و دیلم در حوزه فرهنگ انفاق، نوع دوستی و نیک اندیشی در ده ماهه گذشته عملکرد و مشارکت بسیار مناسب در حوزه فعالیت کمیته امداد داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ده ماهه گذشته امسال کمیته امداد شهرستان‌های گناوه و دیلم از محل کمک‌های مردمی حدود ۱۰ میلیارد تومان جمع‌آوری کردند.

مدیر کل امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر بیان کرد: میزان همکاری و مشارکت مردم استان بوشهر در کارهای خیریه به طور متوسط ۷۲ درصد بوده که مشارکت و همکاری مردم شهرستان‌های گناوه و دیلم ۷۸ بوده است.

وی ادامه داد: متوسط رشد مشارکت و همکاری اجتماعی مردم شهرستان‌های گناوه و دیلم در کارهای خیریه نسبت به متوسط استان بالاتر بوده است.

لطفی خاطر نشان کرد: رسیدگی به مستمندان و نیازمندان یکی از اهداف انقلاب اسلامی بوده و همواره در گفتمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری این امر به عنوان یکی از موضوعات مهم مورد تاکید بوده است.

وی اضافه کرد: رسیدگی به نیازمندان به عنوان شرط اصلی فعالیت‌های حکومت اسلامی است و در دهه مبارک فجر باید به این موضوع توجه بیشتری داشته و این پیام انقلاب را هر چه بیشتر توسعه دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با تقدیر از فرماندار گناوه به دلیل تشکیل ستاد در شهرستان گفت: جلسه هم اندیشی ستاد احسان و نیکوکاری شمال استان بوشهر با تدبیر و ابتکار فرماندار گناوه برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در روز شمار برنامه‌های دهه فجر قرار گرفت که امروز با حضور مسئولان این نهاد در شهرهای شمالی استان برگزار شده‌است.

وی تصریح کرد: از اهداف این ستاد و برگزاری این جلسه برنامه‌ریزی تهیه هدیه و عیدی نوروزی به خانوارهای تحت پوشش و مستمند در شمال استان است که به کمک خیران و مسئولان تلاش شود تا خانوارهای تحت پوشش هدیه نوروزی دریافت کنند.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی در کنار توفیقاتی که در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی، نظامی، صنعت و غیره داشته در حوزه رسیدگی به نیازمندان نیز با تشکیل نهادهایی مانند کمیته امداد و سایر مجامع خدمات رسان کارهای خوبی برای کمک به نیازمندان ارائه داده است.

لطفی اضافه کرد: فقر یک پدیده اجتماعی است که خواه ناخواه و بر اثر حوادث مترقبه یا غیرمترقبه اتفاق می‌افتد و افرادی به صورت مستمند به جامعه معرفی می‌شوند و سختی‌ها و پیچیدگی‌های آن می‌طلبد که همه جامعه در کمک به این اقشار کمک کنند.

وی یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه فقرزدایی گام‌های بسیار مؤثری برداشته است که باید در دهه فجر اطلاع رسانی شود.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به اینکه فقر یک امر ثابت نیست گفت: دولت در سال گذشته با توجه به شرایط اقتصادی کشور به کمیته امداد مجوز داد که در قالب تبصره ۱۴ عده‌ای از خانوارهای با درآمد کم و کارگری نیازمند را موقت تحت پوشش قرار دهد و در این زمینه اقدام و به آنان مساعدت شد تا در یک مقطعی تحت پوشش باشند.

وی عنوان کرد: آمار افراد تحت پوشش در کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت شناور است به گونه‌ای که عده‌ای تحت عنوان مستمند تحت پوشش کمیته قرار می‌گیرند و پس از توانمندسازی از سیستم خارج و افراد جدید تحت حمایت قرار می‌گیرند.

لطفی اظهار داشت: کمیته امداد با با استفاده و پشتیبانی حمایت‌های و ظرفیت‌های دولت و نظام اسلامی در کنار مشارکت و ظرفیت مردمی در چند سال اخیر حمایت‌های بسیار خوبی در سرفصل‌های مختلف به نیازمندان ارائه کرده‌است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با تاکید بر گسترش فرهنگ انفاق و احسان در جامعه گفت: فرهنگ انفاق و احسان هم در دین مبین اسلام و هم در فرهنگ ایرانی تاکید و نهادینه شده و باید هر چه بیشتر در خانواده‌ها تبلیغ و ترویج و فرهنگ سازی شود.

وی گفت: درخواست می‌شود که ترویج فرهنگ احسان و انفاق در همه مراکز، محافل و سخنرانی‌ها، مساجد، مدارس، پایگاه‌های بسیج و دانشگاه‌ها صورت گیرد و این فرهنگ به جامعه بیشتر معرفی شود.

کد خبر 4842508

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان گناوه فرمانداری گناوه کمیته امداد دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان بیرجند انقلاب اسلامی ایران کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر فرهنگ انفاق تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تمام موسسات خیریه استان فارس نباید اجازه دهند در شهر، روستا و یا در سطح محلات یک کودک به دلیل فقر از تحصیل جا بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، حبیب آسوده امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین نکوداشت و تجلیل از از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس اظهار کرد: در هنگام نام بردن از کمیته امداد نه تنها یک نهاد و سازمان خاص در نظام مد نظر است بلکه فرمان تأسیس یک نظام مردم پایه که کنار هم قرار بگیرند و محرومین را فراموش نکنند، مطرح است.

وی افزود: کمیته امداد مبتنی بر موضوع یک نهاد مردمی و برخواسته از مردم و در خدمت به مردم شکل گرفته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) به هدف برگزاری این آئین اشاره و تصریح کرد: بیست و مین آئین تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری با دو هدف اساسی تجلیل و تکریم نیکوکاران و مؤسسات خیریه و هدف دوم در راستای ترغیب مردم به مشارکت در امور خیر برگزار می‌شود.

آسوده با اشاره به اینکه هیچ دولتی بدون مشارکت مردم، توسعه پذیر نیست، تاکید کرد: هم مردم، هم خیرین و هم مسئولین باید بدانند بدون همگرایی میان دولت‌ها و گروه‌های مرجع، توسعه شکل نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در استان فارس باید شش موضوع با همفکری همه ریشه کن شود و این موضوع اتفاق نیافتد که در این استان کودکی به دلیل فقر تحصیلی از استعدادی که خداوند به او داده است، از تحصیل باز بماند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این آئین از تمام مؤسسات خیریه استان فارس درخواست کرد که اجازه ندهند در شهر، روستا و یا در سطح محلات یک کودک به دلیل فقر از تحصیل جا بماند.

آسوده اضافه کرد: در برگزاری این آئین در سال آینده، در استان فارس باید این گزارش به مردم ارائه شود که ترک و فقر تحصیلی دانش آموزان کم شده است.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع ازدواج اشاره کرد و افزود: ازدواج و فرزند آوری و جمعیت تنها یک موضوع است. این در حالی است که نشاط اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مباحث فردی و اجتماعی را باید مد نظر داشت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه دولت گام‌های مؤثری در موضوع ازدواج برداشته است، اظهار کرد: مردم هم باید در این عرصه حضور یابند.

آسوده ابراز امیدواری کرد: به ازدواج آسان جوانان استان فارس کمک شود و گفتمان سازی برای ساده گرفتن در ازدواج با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم محلات و ترویج زندگی ساده صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع را باور داریم که در حوزه مسکن هزینه آن بسیار سنگین است، اما مردم استان فارس بسیار خیر هستند. لذا خیرین اگر در این حوزه پای کار باشند یک کار خیر ماندگار رقم می‌خورد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: استان فارس قطب پزشکی و سلامت است. اما درد درمان در کنار درد فقر، درد مضاعف و سختی است.

آسوده ادامه داد: در آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد که به جامعه و نظام جامعه آسیب می‌زند مردم و گروه‌های مردمی باید به میدان بیایند تا دشمن نتواند از این فرصت استفاده کند و ذهن مردم را منحرف کند و در اینجا افسران مردمی خیر و احسان هستند که می‌توانند با اعتمادی که مردم به آنها دارند در کنار فعالیت‌های خیرخواهانه موضوعات آسیب‌های اجتماعی را پیگیری و رفع کنند.

با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های خیریه امکان خدمت گذاری شایسته به جامعه هدف وجود دارد

در ادامه این مراسم همچنین مرتضی موصلی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در سخنانی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های استان فارس وجود خیران و نیکوکارانی است که در حوزه‌های مختلف استان فعالیت دارند و کارکردهای ارزشمندی دارند.

وی افزود: این همایش در جهت هم افزایی ظرفیت‌های استان در جهت توسعه عدالت اجتماعی و خدمت گذاری به جامعه اسلامی برگزار شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: این مراسم با حضور ۵۰۰ مؤسسه، مرکز نیکوکاری و گروه جهادی برگزار شد تا در راستای تحقق شعار سال با مشارکت مردم، زمینه‌ای فراهم شود تا در خدمت به جامعه اسلامی و خانواده‌هایی که به هر دلیل در شرایط اقتصادی ضعیف‌تر هستند بتوانیم عملکرد بهتری را داشته باشیم.

موصلی ابراز امیدواری کرد: اگر از ظرفیت تمام مجموعه‌های خیریه و احسان پای کار بیایند امکان خدمت گذاری شایسته به جامعه هدف در همه حوزه‌ها وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از خدماتی که در سال گذشته در خدمت گزاری به جامعه هدف ما در سطح استان صورت گرفت مرهوم کمک‌های خیرین و مجموعه نیکوکاران بود. این در حالی است که بیش از ۴۵۰ هزار نیکوکار حقیقی در مجموع امداد امام خمینی (ره) مشارکت دارند و بیش از ۴۴۰ مرکز نیکوکاری در این حوزه فعال هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به فعالیت ۴۰۰ مؤسسه خیریه و تعداد قابل توجهی از گروه‌های جهادی که تلاش آنها معطوف به خدمت جامعه هدف است، افزود: بر این باوریم که ۳۰ درصد از منابع سال گذشته که در بخش‌های ازدواج، مسکن نیازمندان و تحصیل انجام شد با کمک خیرین و نیکوکاران استان فارس بود.

کد خبر 747630

دیگر خبرها

  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند