Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:22:58 GMT

بیمار اصفهانی مبتلا به کرونا نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۴۶۴۹

بیمار اصفهانی مبتلا به کرونا نیست

حسین عرفانی عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره بیمار اصفهانی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بیان کرد: آزمایش‌های این بیمار در مورد ابتلا به ویروس کرونا منفی بوده و تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به این ویروس در کشور نداریم.

وی ادامه داد: مراقبت‌های بهداشتی کاملا تشدید یافته و با دقت بالا در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا در کشور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره توقف موقت پروازهای ورودی از چین گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت، تشدید مراقبت بر اساس اصول قوانین بین المللی سلامت است. وزیر بهداشت در هیات دولت پیشنهاد داد که پروازهای خروجی و ورودی غیرضروری به چین به حالت تعلیق در آید. برای افرادی که ضروری است به چین مسافرت کنند نیز با اطلاع رسانی و دانش سلامت کافی انجام شود تا راه‌های پیشگیری را بدانند.

عرفانی درباره دانشجویان ایرانی که در چین حضور دارند نیز اظهار کرد: در این زمینه وزارت بهداشت اعلام کرد که اگر وزارت امور خارجه به این نتیجه برسد که اتباع ایرانی به کشور برگردند، آماده هستیم که در پرواز ورودی این افراد، پزشکان حاضر باشند تا مورد مراقبت قرار گرفته و در نقطه صفر مرزی هم معاینه شوند و حداقل به مدت ۱۴ روز در مکانی نگهداری شوند و اقدامات کنترلی انجام شود.

وی به مردم توصیه کرد: کشور ما تا امروز نسبت به ویروس کرونا پاک بوده، اما در حال حاضر حداقل ۲۳ کشور درگیر این ویروس هستند و نزدیک‌ترین همسایه ایران در زمینه ابتلا به این ویروس، امارات متحده عربی با ۴ مورد بوده است. در نتیجه این ویروس ممکن است وارد کشور شود. از طرفی در فصل سرد سال هستیم و عفونت‌های تنفسی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز شیوع دارد. حداقل افراد می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، آماده باشند و حتی اگر ویروس وارد کشور شد، مردم آماده رعایت شرایط پیشگیری باشند.

رییس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: افراد بیمار که تب دارند یا عفونت حاد تنفسی دارند، در دوره واگیر تب دار در اجتماعات حضور پیدا نکرده و در منزل استراحت کنند تا سیستم ایمنی بدنی آنها بهتر عمل کرده و بیماری به دیگران سرایت نکند. در غیر این صورت حداقل فاصله یک متری را با افراد سالم رعایت کرده، از ماسک استفاده کنند و از روبوسی و دست دادن جلوگیری کنند. همچنین اگر از دستمال کاغذی استفاده کردند، این دستمال را در سطل زباله بیندازند. بهتر است افراد شست‌وشوی مرتب دست‌ها به مدت ۲۰ دقیقه را نیز رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا هنوز وارد کشور نشده است. عصر امروز یک نفر در اصفهان مشکوک به ابتلا به این ویروس بود که در بیمارستانی بستری و مراقبت‌های بهداشتی نیز از این فرد انجام شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آنفلوآنزا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آنفلوآنزا ویروس کرونا وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آنفلوآنزا ابتلا به این ویروس ویروس کرونا وزارت بهداشت وارد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟

در حالیکه بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) موارد ابتلا به سرخک پس از کاهش چشمگیر سطح واکسیناسیون در دنیا طی چند سال‌ اخیر به ویژه در پی همه‌گیری کرونا در شماری از کشورها به میزان قابل توجهی شدت یافته است، پزشکان با تاکید بر اقدامات بهداشتی لازم برای تمام افراد، توصیه می‌کنند گروه‌های آسیب‌پذیر بیش از سایرین از خود در برابر این بیماری مراقبت کنند.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود در اواسط سال گذشته (۲۰۲۳) منتشر کرد: میزان مرگ و میر ناشی از سرخک در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۳ درصد افزایش یافته است.

شعبه اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر نسبت به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به سرخک در قاره سبز هشدار داد.

سرخک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است و می‌تواند منجر به عوارض جدی شود و حتی می‌تواند کشنده باشد.

پزشکان می‌گویند به افرادی که دو دُز واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، توصیه می‌شود مراقب باشند به این بیماری مبتلا نشوند.

بنابر گزارش ان‌اچ‌کی، برای مثال در ژاپن بیشتر افراد ۵۰ ساله یا مسن‌تر در دوران کودکی به دلیل فقدان سامانه‌های معمول واکسیناسیون در آن روزها، واکسن دریافت نکردند. برای نسل‌های بعد از این افراد، سامانه‌های واکسیناسیون معمولی حدود ۳۰ سال تنها یک واکسن ارائه می‌کردند به این معنی که احتمال دارد این نسل‌ها مصونیت کافی به دست نیاورده باشند.

متخصصان تاکید دارند اگر نمی‌دانید که آیا ایمنی کافی در برابر سرخک دارید یا خیر، به شما توصیه می‌شود که آزمایش آنتی‌بادی را در مراکز پزشکی انجام دهید و تأیید کنید که آیا واکسیناسیون ضروری است یا خیر.

همچنین زنان باردار به ویژه باید در مقابل ابتلا محتاط باشند. گفته می‌شود زنان باردار در صورت ابتلا به سرخک در معرض خطرات بالای عوارض آن قرار خواهند گرفت. ابتلا به این بیماری می‌تواند خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش دهد. برای زنانی که قصد بارداری دارند مهم است که خطر ابتلای خود را از قبل با انجام اقداماتی مانند آزمایش آنتی‌بادی بررسی کنند و از آنها خواسته می‌شود که در صورت لزوم، واکسینه شوند.

علاوه به این، هنگامی که به کشورهای خارجی و مناطقی سفر می‌کنید که موارد بیشتری از ابتلا به سرخک در آنها گزارش شده است به شما توصیه می‌شود اقداماتی مشابه اقدامات مربوط به زنان باردار انجام دهید و پس از بازگشت به کشور خود، وضعیت جسمانی‌تان را به دقت بررسی کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • صرفه‌جویی ناشی از تاثیر «پیگیری بیمار» بر شاخص‌های «بستری مجدد» بررسی می‌شود
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر