Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: نشست علمی تحلیل و بررسی تشییع تاریخی سردار سپهبد قاسم سلیمانی در سالن اجتماعات مؤسسه صدرا با حضور حجت‌الاسلام رضا غلامی، فرزاد جهان‌بین، پرویز امینی، محمدباقر خرمشاد و دیگر فعالان فرهنگی عصر امروز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا در این نشست با اشاره به اهداف ایالات متحده آمریکا در ترور شهید سلیمانی بیان داشت: به نظر می‌رسد حاج قاسم حداقل از سه سال پیش توسط آمریکایی‌ها با دقت رصد می‌شده و به شهادت رساندن ایشان در گذشته هم خارج از توان آنها نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکایی‌ها می دانستند که ترور حاج قاسم هزینه بسیار سنگینی برای آنها یا اسرائیلی‌ها دارد و زمانی باید این کار را کنند که هزینه ترور با فواید آن برابری داشته باشد.

وی افزود: ۷ هدف برای این کار توسط آمریکایی‌ها متصور است‌؛ ضربه اساسی و فلج‌کننده به جبهه مقاومت، خریدن فرصت امنیتی برای اسرائیل، ایجاد رعب در بین مسئولان ایرانی و وارد کردن آنها به برجام ۲ و ۳، دادن امید و انگیزه به دولت‌های مرتجع منطقه و زمینه‌سازی برای دوشیدن بیشتر آنها، تقویت اعتراضات عراق و لبنان و کلید زدن اعتراضات جدید در ایران، پیروز نمایی و تغییر فضا توسط ترامپ در داخل آمریکا و در نهایت بسترسازی برای پیاده سازی معامله قرن و پایان دادن به قضیه مقاومت فلسطین.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه حاج قاسم برای جریان انقلاب یک شخصیت بی‌نظیر بود، ابراز داشت: حاج قاسم یک فرمانده درجه یک، استراتژیستی برجسته، یک سیاستمدار بزرگ و یکی از بازوان رهبر انقلاب بود که جبهه مقاومت را به بهترین نحو رهبری می‌کرد.

وی ادامه داد: حاج قاسم موفق شد علاوه بر ارتقاء توانمندی‌های حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت فلسطین و تقویت موقعیت آن در برابر اسرائیل، جنوب غرب آسیا را از شر داعش که یک توطئه عظیم و هزینه تاریخی علیه مسلمانان قلمداد می‌شود را خنثی کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حاج قاسم در داخل ایران نه فقط یک قهرمان بلکه تکیه‌گاه بزرگ بود. در تمامی نظر سنجی‌های معتبر چهار سال گذشته، حاج قاسم محبوب ترین شخصیت سیاسی ایران معرفی شد. با این وجود حاج قاسم یک شخصیت برجسته معنوی بود. بسیاری از فضایل اخلاقی در او جمع بود و در واقع حاج قاسم یک عارف بالله بود.

وی گفت: حاج قاسم شاگرد خوب امام خمینی (ره) بود که توانسته در دانشگاه جنگ ۸ ساله، راه صد ساله را به صورت جهشی طی کند و در نقطه‌ای بایستد که عارفان بزرگ باید به مقام و منزلت او غبطه بخورند. بنابراین حاج قاسم برای اثبات حقانیت خط انقلاب اسلامی کافی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: حجت الاسلام غلامی سردار سلیمانی دانشگاه آمریکایی ها جبهه مقاومت حجت الاسلام حاج قاسم یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «نبرد ما با دشمن و حضور ما در میادین جنگ تا زمانی که ظلم و تجاوزگری وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.» این جمله مربوط به فرمانده جبهه مقاومت سردار شهید «سیدمحمد حجازی» است. فرمانده‌ای که رفیق حاج قاسم بود. او بعد از ظهور داعش، برای مقابله با این جریان تکفیری از سال ۱۳۹۳ پا به پای حاج قاسم در جبهه مقاومت حضور داشت.

بنابر گزارش فارس، عملکرد سردار حجازی در سالهای مبارزه با داعش سبب شد تا نام او را در لیست تحریم‌ها و لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار دهند. حتی یک سریال آمریکایی و ضدایرانی ساخته شد که نام یکی از شخصیت‌ها سردار حجازی بود.

در سریال ضدایرانی هوملند، یکی از شخصیت‌ها به اسم مجید جوادی با نام مستعار «سردار حجازی» به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه معرفی و بسیاری از اقدامات تروریستی خارج از ایران به وی نسبت داده می‌شد. در حالی که سردار حجازی شخصیتی بود که رفت تا با گروهک تروریستی داعش مبارزه کند و ریشه ظلم و تجاوزگری را برچیند.

او مرد مجاهد و خستگی‌ناپذیری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و غائله شمالغرب کشور، به آنجا رفت، وقتی هم که جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران شروع شد، راهی جبهه جنوب شد. او در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت‌های متعددی داشت و در برهه‌ای هم مسئول اعزام نیرو به جبهه بود؛ سردار حجازی در طول اعزام به جبهه چندین بار مجروح شد و تا زمان شهادتش از عوارض بمب‌های شیمیایی در جنگ، رنج می‌برد.

پس از جنگ تحمیلی تا زمان شهادتش مسئولیت‌های دیگری بر عهده گرفت که می‌توان به فرماندهی بسیج، جانشین ستادکل نیروهای مسلح، جانشین سپاه نیروی قدس اشاره کرد. یکی از کارهای مهم او بسیج که در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام داد، ایجاد بسیج سازندگی و تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی بود.

سردار حجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود که مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در دانشگاه تهران و دکترای مدیریت استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی تحصیل کرد.

همسر سردار شهید حجازی درباره اعزام به لبنان، می‌گوید: «زمانی که قرار بود، به سردار حجازی مسئولیت نیروی قدس در لبنان را بدهند، با من مشورت کرد و گفت: نظر حضرت آقا هست که من بروم. من هم گفتم وقتی نظر حضرت آقا هست، برویم، من هم تابع و همراهت هستم. من و سردار حجازی به لبنان رفتیم و چند سال در آنجا بودیم. طوری که وقتی به همراه شهید حجازی به لبنان رفتیم، یک نوه داشتیم، زمانی که برگشتیم، ۶ تا نوه شده بودند.»

این فرمانده جبهه مقاومت ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی و عوارض ناشی از جنگ با مسئولیت جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۶۵ سالگی به شهادت رسید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896412

دیگر خبرها

  • هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • «وعده صادق» ریشه در فرهنگ مقاومت دارد
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • نعیم قاسم: مقاومت به همه اهداف خود در تقابل با دشمن رسید