Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش وحدت روز یکشنبه گفت : کارفرمایان واحدهای صنعتی می توانند از تسهیلات، تخفیفات و تشویقات  ماده ۳۱ قانون خدمات رسانی به ایثارگران ، بهره مند شوند.

وی افزود: به منظور تشویق کارفرمایان واحدهای تولیدی به جذب ایثارگران و ایجاد اشتغال ، حق بیمه سهم کارفرما برای جانبازان و آزادگان و فرزندان شاهد به میزان ۱۰۰ درصد و سایر مشمولان ماده ۲۹ به میزان ۵۰ درصد ، حداقل به مدت ۵ سال از سوی بنیاد شهید پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحدت اظهارداشت: مالیات کارفرمایان این گونه کارگاه ها نیز از طریق احتساب یک و نیم برابری حقوق پرداختی به ایثارگران تازه استخدام به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی به مدت پنج سال کاهش می یابد.

وی پرداخت یارانه حقوق و دستمزد، وام و کاهش مالیات را از دیگر موارد این بسته تشویقی عنوان کرد و گفت: مدیران واحدهای صنعتی می‌توانند با مراجعه به بنیاد شهید استان ضمن اطلاع از جزئیات بسته تشویقی نسبت به اعلام نیاز و تأمین نیروی انسانی متخصص خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: کارفرمایانی که اقدام به جذب و استخدام افراد موضوع ماده ( ۲۹ ) این قانون حداقل به پنج سال می کنند تا مدت هجده ماه از هفتاد و پنج درصد یارانه حداقل حقوق و دستمزد ، موضوع ماده (۴۲) قانون کار بر حسب نوع شغلی که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان ساخت: مشمولان فاقد شغل و درآمد و واجد شرایط شغل مورد نظر ماده ۲۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل فرزندان شهدا، جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ، آزادگان و همسر و فرزندان آنها می شوند.

خراسان شمالی ۲۷۸ واحد تولیدی در ۱۵ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی دارد.

مجموع سرمایه‌گذاری ۲۷۸ واحد کوچک در این استان ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این بخش چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.

۲ هزار و ۶۴۸ شهید خراسان شمالی دارای پرونده هستند که ۲ هزار و ۶۸۵ شهید در شهرستان های این استان مزار دارند.

 رتبه استان در شاخص شهید نسبت به جمعیت در کشور ۱.۱۶۹ است.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان را هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی در شمال شرق ایران ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 خدمات رسانی خراسان شمالی دستمزد سرمایه گذاری قانون قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان شمالی ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت وزیران در جلسه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ به پیشنهاد شماره ۱۷۸۴۵۵ مورخ ۲۸ آبان ۱۴۰۲ وزارت کشور، کارگرانی که در ساخت مساجد و حسینیه‌ها، امکان فرهنگی، سینماها و… فعالیت دارند از پرداخت حق بیمه معاف هستند.

گفتنی است کارگران فعال در ساخت و ساز فضاهای تجاری مشمول این معافیت نمی‌شوند.

جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید.

کد خبر 6087346

دیگر خبرها

  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی