Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده که می بیند جلسه مدیریت بحران بیشتر حالت ستادی دارد تا عملیاتی، تصمیم می گیرد خود شخصا دست به کار شود. تعداد 40 نفر از نیروهای آماده سپاه به همراه وسایل لازم از جمله بسته های غذا حدودا برای دویست نفر، پتو و ...را برمی دارند و با چندین دستگاه آمبولانس و خودرو تویوتا عازم منطقه می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از کُردتودی، ساعت 14 و 10 دقیقه شنبه از فرمانداری با سرهنگ یوسف معروفی فرمانده سپاه تماس می گیرند و اعلام می کنند در فرمانداری جلسه مدیریت بحران تشکیل شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده احتمال می دهد که جلسه بخاطر بارش برف و احتمالا مسدود شدن راههای روستایی و همچنین برف روبی سطح خیابانهای سقز باشد، بنابراین معاون هماهنگ کننده خود را به جلسه می فرستد.

هر چند که قبل از اینکه کسی به فرمانده بگوید و درخواست کمک کند او همان اول صبح روز شنبه تعدادی از ماشین آلات سپاه را اعزام می کند تا به برف روبی در سطح شهر اقدام کنند.



ساعت 14 و30 دقیقه معاون هماهنگ کننده با فرمانده تماس می گیرد و می گوید «حاجی موضوع جلسه مدیریت بحران به خاطر برف روبی نیست و ظاهرا 23 کوله بر در کوههای منطقه گرفتار برف و کولاک شده اند».

فرمانده بلافاصله به جلسه مدیریت بحران می رود، در جلسه، معاون عمران فرماندار، نمایندگان تعدادی از ادارات حضور دارند. هریک نظری دارند و می گویند که فلان کار را بکنیم و فلان کار را نکنیم.

فرمانده که می بیند جلسه بیشتر حالت ستادی دارد تا عملیاتی، تصمیم می گیرد خود شخصا دست به کار شود. تعداد 40 نفر از نیروهای آماده سپاه به همراه وسایل لازم از جمله بسته های غذا حدودا برای دویست نفر، پتو و ...را برمی دارند و با چندین دستگاه آمبولانس و خودرو تویوتا عازم منطقه می شوند.

 

فرمانده مسیر را کاملا می شناسد و می داند که هیچ ماشینی نمی تواند در آنجا تردد کند و حتی امکان پرواز بالگرد هم وجود ندارد.

کوله برها  در منطقه "میشیاو" گیر افتاده اند که مابین  دو کوه "کوته ره ش" و "که له که جار" واقع شده و امکان ورود هیچ وسیله نقلیه ای به آنجا نیست.

نیروهای سپاه در مسیر به یک دستگاه مایلر برف روبی اداره راهداری می رسند از راننده می خواهند مسیر را برف روبی کند تا ماشین های سپاه بتوانند به سمت محل حادثه حرکت کنند.  مایلر راهداری همین که 200 متر جلو می رود در برف گیر می کند و متوقف می شود بنابراین نیرو های سپاه ماشین های خود را زنجیر چرخ کرده و به سمت محل حرکت می کنند.

در این فاصله کوله بران خود را به نزدیکی "روستای مام سیف الدین" می رسانند، نیروهای سپاه سقز خود را به محل می رسانند و آنها را سوار ماشین کرده و به داخل روستا می برند.



به گفته کوله بران نجات یافته داستان از این قرار بوده که روز پنجشنبه این 23 کولبر به سمت عراق حرکت می کنند تا آنجا بارها را به داخل ایران بیاوردند، روز جمعه که بارش ها آغاز می شود اینها منصرف شده وتصمیم می گیرند که برگردند، لب مرز که می رسند دو نفر از آنها که هر دو امیر نام داشته اند که یکی از آنها اهل روستای دره زیارت و دیگری هم اهل روستای تورجان سقز بوده اند نمی توانند ادامه دهند و تصمیم می گیرند به سمت عراق برگردند.

اما 21 کولبر باقیمانده در گروههای چند نفره به سمت سقز حرکت می کنند که متاسفانه یک نفر از آنها بنام عثمان فتوحی اهل تازه آباد سقز که حدودا 50 سال سن داشته بر اثر سرما فوت می کند.

در مسیر برگشت و انتقال تعدادی از مصدومین به شهر سقز توسط سپاه  تازه نیروهای امدادی  و اداره راه به سمت حادثه حرکت می کنند که ای کاش زودتر اقدام می کردند!

جستجوها ادامه پیدا می کند و ظاهر دو کولبری که به سمت عراق بازگشته اند اکنون در روستای «هه ل بر» این کشور هستند و قرار است تا ساعاتی دیگر با هماهنگی فرمانداری و مرزبانی سقز به داخل ایران بازگردانده شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جلسه مدیریت بحران حرکت می کنند سمت عراق برف روبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم

فرمانده سپاه خراسان شمالی در دومین روز اردوی جهادی دانشجویان که با حضور ۷۰ دانشجو در جریان است، از روند فعالیت‌ها بازدید کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سردار فرجی فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان و اکبری فرمانده سپاه شهرستان رازو جرگلان از گروه های جهادی دانشجویی خواهران و برادران شهید آرمان علی وردی بازدید کردند.

 

پیش از این پویا حمیدی مسئول قرارگاه جهادی شهید آرمان علی وردی بسیج دانشجویی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره اردوی جهادی ایام عید این گروه اظهار کرد: اردوی جهادی بسیج دانشجویی خراسان شمالی در شهر غلامان برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: این اردو با حضور ۷۰ دانشجویی بسیجی از دانشگاه‌های بجنورد انجام می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: به دلیل تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان رسم ماندگار اردوی جهادی نوروزی سال جاری به مدت ۱۰ روز خواهد بود.

 

حمیدی بیان کرد: ساخت خانه محرومان، خدمات دندان‌پزشکی و امور فرهنگی تربیتی را برنامه‌های عملیاتی این اردوی جهادی عنوان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۸۰ بسته معیشتی برای نیازمندان کازرون اهدا شد
  • شبکه مدیران محله در استان قم تشکیل شد
  • فعالیت های جهادی نوروزی در آرادان
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۳
  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با حجت‌الاسلام کفیلویی