Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@12:23:34 GMT

معاون حزب الله: اسرائیل در خاک فلسطین جایی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۵۶۳۲

به گزارش جام نیوز به نقل از العام، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، تمام خاک فلسطین از بحر تا نهر برای فلسطین است و رژیم اسرائیل جایی در این سرزمین ندارد.

پایگاه «النشره» در این باره گزارش داد که شیخ«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (یکشنبه) در اظهاراتی اعلام کرد، طرح به اصطلاح «معامله قرن» طرحی باطل و شکست‌خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه لبنانی افزود: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این طرح را به خاطر انتخابات آمریکا و بالا بردن آرای «بنیامین نتانیاهو» در داخل فلسطین اشغالی ارائه کرد اما وی باید بداند که که ملت مقاوم فلسطین و ملت‌های مجاهد منطقه این طرح را اجرا نخواهند کرد و به اسرائیل اجازه نخواهند داد که اشغال کند و همزمان به اشغالگری خود وجهه قانونی دهند.

شیخ قاسم تصریح کرد: جایی برای اسرائیل با مرزهای به رسمیت شناخته شده وجود ندارد، تنها مکان برای فلسطین آنهم تمام خاک فلسطین از بحر تا نهر است، پایتخت آن نیز شرق و غرب قدس و نه قدس شرقی است. ما به این موضوع ایمان داریم و معتقدیم که تحقق آن ممکن است فقط نیازمند زمان و فداکاری است.

«نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله هم اعلام کرد، لبنان در مقدمه متضرران از معامله قرن قرار دارد زیرا قصد تحمیل اسکان دائمی آوارگان فلسطینی و بیشتر از آن آوارگان سوری را (از طریق این طرح) در لبنان دارند، آنچه جامعه بین المللی نامیده می‌شود از فلسطینی‌ها یا سوری‌ها نمی‌خواهد لبنان را ترک کنند.

وی افزود، معامله قرن شامل شناسایی حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی مزارع شبعا و کفرشوبای لبنان نیز می‌شود.

بر اساس گزارش النشره، شیخ قاووق ادامه داد: آمریکا با این تصمیم به لبنان تجاوز کرد و از حاکمیتش کم کرد. اولین پاسخ قاطع به معامله قرن، اجماع فلسطینی برای رد آن است و این اجماع دژ محکم برای حق فلسطینی در برابر معامله قرن است.

معامله قرن سه‌شنبه هفته گذشته به دست رئیس‌جمهور آمریکا رونمایی شد و حق بازگشت آوارگان فلسطین به سرزمین خود را خط زد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: معامله قرن نعیم قاسم دونالد ترامپ قدس اسرائیل حزب الله بنیامین نتانیاهو فلسطین معامله قرن خاک فلسطین حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تاکتیک حزب‌الله مقابل رژیم صهیونیستی

روزنامه فایننشال تایمز آمریکا امروز دوشنبه تایید کرد مقاومت اسلامی در لبنان (حزب الله) هفته گذشته از تاکتیک‌های جدیدی علیه رژیم صهیونیستی استفاده کرد، اما هنوز پیشرفته‌ترین قابلیت‌های موجود در زرادخانه خود را نشان نداده است.

در همین راستا هفته گذشته شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که این جنبش به هرگونه تخطی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: پشتیبانی ما برای غزه است و لبنان می‌داند که اگر در برابر آنچه که امروز در این باریکه رخ می‌دهد سکوت کند، نفر بعدی خواهد بود.

با وجود تغییر تاکتیک حزب‌الله اما همچنان این جنبش علیه رژیم صهیونیستی از تمام توان خود استفاده نمی‌کند. بار‌ها رسانه‌های غربی اعلام کردند زرادخانه موشکی حزب‌الله که گل سرسبد نیرو‌های مقاومت در منطقه است، بیش از ۱۱۰۰۰ فروند موشک، راکت و انواع تسلیحات نظامی را داراست. از سویی دیگر فایننشنال تایمز اعلام کرد تخمین زده می‌شود که حزب الله ۲۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ نیروی نظامی در اختیار داشته باشد.

در این میان نیرو‌های زبده یگان رضوان همیشه باعث هراس رژیم صهیونیستی هستند. در همین راستا «یوسی یهوشواع» تحلیلگر امور نظامی رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارونت» که به منابع امنیتی عالی رتبه در تل آویو دسترسی دارد، اعتراف کرده، تا زمانی که یگان رضوان در مرز لبنان وجود دارد، ساکنان شمال (شهرک نشینان صهیونیست) که تخلیه شده‌اند و شمار آنها بیش از دویست هزار نفر است، امیدی به بازگشت به خانه‌های خود ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • تغییر تاکتیک حزب‌الله مقابل رژیم صهیونیستی
  • آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • نتانیاهو دست به دامن فرانسه شد
  • انتقاد معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • ایران آماده جنگ است اگر... | انتقاد تند معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران