Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه حضور مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی نشانه‌ای از عدم غفلت مردم ایران بود، گفت: معتقدم حاج قاسم سلیمانی یک سردار تراز ایران و اسلام در میان ایرانیان بود. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عبدالحسین کلانتری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست علمی تحلیل و بررسی تشیع تاریخی سردار سلیمانی که عصر امروز(یکشنبه، 13 بهمن) در مؤسسه صدرا تهران برگزار شد، در سخنانی به بازتولید هویت معمایی جامعه ایران در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: با واقعیتی چند بُعدی مواجهیم که نمی‌توان آن را به‌طور کامل تحلیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر دقت کنیم، می‌بینیم در رسانه‌ها فقط تمایل به گزارش‌های تصویری از رویداد تشییع پیکر شهید سلیمانی وجود داشته و به صورت مکتوب، عمدتا تنها به وجوه اعجاب‌انگیز این تشییع اشاره شده است، رسانه‌های خارجی نیز همگی بر وجوه اعجاب‌انگیز آن تأکید کرده و گویا کلام و واژه‌ها توان تحلیل و صورت‌بندی واقعه را نداشته‌اند.

بررسی تشییع تاریخی «حاج قاسم»| خرمشاد: سردار سلیمانی سمبل غرور ملی ایرانیان بودبررسی تشییع تاریخی «حاج قاسم»| غلامی: اهداف آمریکا از ترور سردار سلیمانی به ضد خودش تبدیل شدسردار نقدی: ترور شهید سلیمانی از اثرات مذاکره با آمریکا بود/ آماده مقابله با شیطان بزرگ هستیم

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه بخشی از کم سخن گفتن‌ها از مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی ناشی از انحصارات رسانه‌ای غربی‌ها و بخشی نیز ناشی از عِناد محسوب می‌شود، گفت: بخش بزرگی از لب‌فرو‌بستن‌ها ناشی از فقدان تحلیل است که بنده این فقدان تحلیل را نشانی از عظمت واقعه و ناتوانی واژه‌ها در توصیف این امر ماورایی می‌دانم.

کلانتری تصریح کرد: پس از فوت مرحوم پاشایی که خواننده مشهوری هم بود، ده‌ها تحلیل اجتماعی حول تشییع پیکر او شکل گرفت، اما در حال حاضر تمایلی به این تحلیل نیست، بنده می‌خواهم بگویم تفسیر این واقعه باید داخل فرهنگ اسلام و ایران صورت بگیرد، زیرا علوم اجتماعی غربی فاقد توان لازم برای تحلیل چنین رویدادهایی است.

وی تأکید کرد: جهان مفاهیم تجددزده ما از توان تحلیل این حادثه عاجز است، نباید خودمان را گول بزنیم، باید بپذیریم که سامانه معنایی ما توان تحلیل این فرد و تشییع او را ندارد، گاهی تحلیل‌های مضحک ارائه می‌شود و به مسائلی همچون ساندیس و شورانگیز بودن جامعه ایران در قبال عزا اشاره می‌شود که واقعاً مضحک و مبتذل است.

کلانتری با بیان اینکه سعی عملی و نظری تمدن غربی از سال‌های اخیر بر این بوده که هرگونه نشانه مرگ را از زندگی حذف کند و ما را به روزمرگی عادت دهد، اظهار داشت: در داخل نیز بعضی نشانه‌های شهادت را به مثابه یک خشونت نمادین از زندگی شهری حذف کردند، اما حضور مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی نشانه‌ای از عدم غفلت مردم بود و  این حضور صرفا ابعاد شرعی نداشت و حضوری سیاسی و انقلابی نیز بود، این تشییع نشان داد که مردم چه اندازه به مفهوم شهید و شهادت دلبستگی دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان یکی از ویژگی‌های فردی شهید سلیمانی را بی‌نظیر بودن شخصیتی آن شهید عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی رحم، شدت، رقت و صلابت را با هم آمیخته بود، معتقدم حاج قاسم سلیمانی یک سردار تراز ایران و اسلام و تجلی کوچکی از قمر بنی‌هاشم(ع) و اباعبدالله‌الحسین(ع) در میان ایرانیان بود.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,1412/CT11 واژه های کاربردی مرتبط نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپاه پاسداران سردار قاسم سلیمانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپاه پاسداران سردار قاسم سلیمانی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپاه پاسداران سردار قاسم سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بررسی تشییع تاریخی حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی تشییع پیکر شهید سلیمانی توان تحلیل واژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است

امام جمعه شهرستان خوی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این اقتدار جمهوری اسلامی، در سایه ولایت فقیه است، اگر امدادهای الهی نصیب این ملت می‌شود به خاطر این اتصال است و نمونه بارز این نصرت الهی عملیات وعده صادق بود که در تاریخ ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان خوی با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام در عظمت سپاه فرمودند: من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه از نظرم برنمی‌گردم.

وی افزود: نهاد مقدس سپاه به فرمایش امام راحل از بزرگترین سنگرهای دفاع از ارزش‌های الهی بوده و خواهد بود.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: نیروهای مسلح ما چه ارتش، چه سپاه، چه بسیج و چه نیروی انتظامی امروز افتخار دارند همه تحت فرماندهی فرمانده کل قوا یعنی با یک واسطه زیر نظر امام زمان علیه السلام دارند به اسلام و به قرآن و به عترت خدمت می‌کنند.

قاسم‌خانی تصریح کرد: این اقتدار جمهوری اسلامی، در سایه ولایت فقیه است، اگر امدادهای الهی نصیب این ملت می‌شود به خاطر این اتصال است و نمونه بارز این نصرت الهی عملیات وعده صادق بود که در تاریخ ثبت شد.

وی با اشاره به ناکامی غرب در رهگیری بخش محدودی از قدرت موشکی ایران ادامه داد: غرب با وجود آگاهی از حملات و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته در رهگیری پرتابه‌های ایران ناکام ماند، در حالی که کشورمان بخش محدودی از قدرت آتش خود را آن هم در سطح فناوری‌های پایین به کار گرفت.

قاسم‌خانی عنوان کرد: از سوی دیگر قدرت آتش لحظه‌ای ایران با قدرت آتش سالانه و زرادخانه ابر قدرت‌ها قابل قیاس بود. تمام این تحولات در فضایی رخ دادند که ایران از موشک‌های هایپرسونیک خود یا موشک ویژه‌ای مانند خرمشهر -۴ بهره نبرد.

امام جمعه شهرستان خوی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و غرب نه موفق شدند در برابر شاهد- ۲ مقاومت کنند و نه تاب و توان امواج پهپادهای ناشناخته و پیشرفته‌تر را دارند.

قاسم‌خانی افزود: پاسخ ایران به ترور جنایتکارانه دمشق نشان می‌دهد ابعاد عملیات تهران به طور بی‌سابقه‌ای بزرگ‌تر بوده و کشورمان تهدید کرده در صورت تداوم شرارته‌ای تل‌آویو پاسخ دست کم ۱۰ برابر شدیدتر نشان خواهد داد.

وی یادآور شد: پاسخ ایران بر خلاف حمله رژیم غاصب به دمشق دارای ابعاد ژئوپلیتیکی بزرگی بود که یک هشدار به نظر می‌رسید.

کد خبر 745996

دیگر خبرها

  • به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا
  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت