Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عفو بین‌الملل با اشاره به اظهارات رهبران حزب حاکم هند علیه معترضانی که به قانون جدید حق شهروندی اعتراض دارند، هشدار داد، هند به مکان خطرناکی برای معترضان صلح‌جو تبدیل شده است. تاریخ انتشار: 20:05 - 13 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۲۵۴۹

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری آناتولی، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای گفت: در حالی که معترضان هندی عمدتا مراقب بوده‌اند تا اعتراضات در سراسر این کشور به صورت صلح‌آمیز برگزار شود اما رهبران سیاسی هند متوسل به انتشار "بیانیه‌های نفرت انگیز" علیه معترضان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آویناش کومار، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل هند با اشاره به این بیانیه گفت: مقامات در محافظت از معترضان صلح‌جو در برابر خشونت ناکام بوده‌اند.

هند از ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی که قانون حق شهروند را رسما تصویب کرد، شاهد اعتراضات گسترده علیه این قانون بوده است.

این قانون ارائه حق شهروندی به اقلیت‌های مذهبی غیرمسلمانی را تضمین می‌کند که از آزار و اذیت در سه کشور همسایه یعنی پاکستان، افغانستان و بنگلادش فرار می‌کنند اما منتقدان این قانون جدید را نامشروع و تبعیضی علیه مسلمانان می‌دانند.

عفو بین‌الملل در این بیانیه به اظهارات آمیت شاه، وزیر کشور هند به منظور تحریک خشم علیه معترضان اشاره کرد.

این گروه حقوق بشری همچنین نسبت به اظهارات آنوراگ تاکور، وزیر دارایی هند برای ترغیب مردم به سر دادن شعار "به خائنین کشور تیراندازی کنید" علیه معترضان ابراز نگرانی کرد.

تحقیقات عفو بین‌الملل هند در شهر بنارس نشان داد که بسیاری از معترضانی که در جریان اعتراضات زخمی می‌شوند می‌ترسند برای درمان به نزدیک‌ترین بیمارستان‌ بروند و از ترس بازداشت به مناطق بسیار دور سفر می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: هند شهروندان خود را از چین خارج می کند نگرانی پارلمان اروپا از قانون تبعیض مذهبی هند

عفو بین‌الملل نگران است که این قانون منجر شود تا تعداد زیادی از شهروندان در سراسر هند اعلام کنند که وطنی ندارند.

انتهای پیام/

ایسنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هند دهلی نو عفو بین الملل علیه معترضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دفتر سیاسی انصارالله یمن در بیانیه ای اعلام کرد: برای هفتمین ماه متوالی جنایات کشتار جمعی دشمن صهیونیست در غزه ادامه دارد و آخرین آن نیز جنایت وحشیانه ای است که در مرکز درمانی ناصر در خان یونس مرتکب شد.

در این بیانیه آمده است: جنایات کشتار جمعی که علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری رخ می دهد نشانگر کیته توزی و جنایات صهیونیستهاست.

دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد: اگر حمایت آمریکا و غرب و سکوت شرم آور کشورهای عربی و ناتوانی سازمان ملل نبود، این جنایات صهیونیستها علیه ملت فلسطین رخ نمی داد.

انصارالله یمن خواستار اقدام عاجل جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد و اعلام کرد: ما بر تداوم موضع ملت یمن در حمایت از ملت فلسطین ومقاومت شجاع آن در غزه تاکید داریم.

در این بیانیه همچنین ازنیروهای مسلح یمن خواسته شده است که بر دامنه عملیات خود علیه کشتی های رژیم صهیونیستی و مرتبط با این رژیم در دریای سرخ، عرب و اقیانوس هند بیافزایند.

کد خبر 6085883

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند