Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، گروه القاعده یمن (القاعده جزیره العرب) روز یکشنبه مسئولیت تیراندازی دو ماه پیش در یک پایگاه نظامی در فلوریدای آمریکا را بر عهده گرفت.

در آن حادثه که روز ۹ دسامبر (۱۵ آذر) رخ داد، یک تبعه سعودی به نام «محمد السعید الشمرانی» که برای شرکت در دوره‌های آموزش هوانوردی نظامی در پایگاه هوایی «پنساکولا» حضور داشت، با اسلحه کمری به سمت هم‌دوره‌ای‌های خود تیراندازی کرد و ۳ نفر را کشت و ۸ تن را هم زخمی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف‌بی‌آی) بعد از این حادثه اعلام کرد که به نظر می‌رسد این تیراندازی «مرتبط با تروریسم» بوده است.

در ویدئویی که القاعده یمن امروز منتشر کرده، ادعا شده است که الشمرانی از نیروهای این گروه بوده و ماه‌ها پیش از انجام این حمله با القاعده بیعت کرده است. 

مقام‌های آمریکایی هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند.

بعد از تیراندازی پنساکولا، وزارت دفاع آمریکا برنامه آموزش نظامی اتباع سعودی را برای چند هفته تعلیق کرد و تحقیقاتی را از کارآموزان سعودی آغاز کرد که در نهایت به اخراج شماری از آن‌ها از آمریکا منجر شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • سرانجام جانشین هانس یواخیم واتسکه در دورتموند مشخص شد؛ لارس ریکن
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • سپاه پاسداران مسئولیت سنگین و رسالت خطیری بر عهده دارد
  • ۴۹۸۰۰ تبعه غیرمجاز در کمین‌های ارتش جنوب‌شرق دستگیر شدند
  • حملات حزب الله لبنان به چند پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی