Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت خارجه گفت:دولت عربستان از مشارکت هیأت ایران در نشست بررسی طرح معامله قرن در مقر سازمان همکاری اسلامی در جده جلوگیری کرد. تاریخ انتشار: 20:00 - 13 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۲۷۰۱

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان،سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در توضیح جلوگیری دولت عربستان از مشارکت کشورمان در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده اظهار داشت: بدنبال رونمایی طرح صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" از سوی رئیس جمهور آمریکا، به پیشنهاد دولت خودگردان فلسطین و دعوت دبیرکل سازمان همکاری اسلامی قرار شد نشست فوق العاده کمیته اجرایی این سازمان در سطح وزیران امور خارجه کشورهای عضو در روز دوشنبه مورخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در مقر دبیرخانه سازمان در جده عربستان به منظور بررسی این طرح و موضعگیری در خصوص آن برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود: با اینکه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از اعضای فعال سازمان به منظور شرکت در نشست جده دعوت بعمل آورده است ولی دولت عربستان سعودی - که میزبانی دبیرخانه سازمان در جده را بعهده دارد - با نقض تعهدات صریح دولت میزبان این سازمان بین المللی و اصول بدیهی مصرح در روش کار این سازمان‌ها از جمله ضرورت تضمین مشارکت آزاد و بدون محدودیت دولت‌های عضو در کلیه فعالیت‌های سازمان، تا آخرین ساعات پیش از برگزاری این نشست از اعطای روادید به هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه خودداری کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تصریح کرد: روند عدم مشارکت دهی هیأتهای نمایندگی برخی از کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران در نشستها و اجلاسیه های سازمان همکاری اسلامی که در جده مقر دبیرخانه آن برگزار می شود، طی ماههای گذشته از سوی عربستان سعودی تشدید شده است.

وی افزود: این رویکرد دولت عربستان مورد نکوهش برخی از کشورهای عضو قرار گرفته که این کشور را به سوء استفاده از میزبانی این سازمان بین المللی و بهره برداری نامطلوب از آن در جهت تأمین منافع و مطامع سیاسی خود متهم نموده اند.

موسوی در خاتمه تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ارسال یک یادداشت اعتراض رسمی به دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی که متن آن میان اعضای سازمان هم توزیع خواهد شد، با اشاره به سوء استفاده عربستان از میزبانی مقر سازمان به منظور کارشکنی در ادامه روند فعالیت‌های آن، از جمله از طریق ایجاد محدودیت در مشارکت آزادانه دولت‌های عضو در نشست‌های سازمان در جده به ویژه در موضوع مهمی مانند فلسطین، اعلام می کند شایستگی این رژیم برای ادامه میزبانی مقر سازمان همکاری اسلامی مورد تردید جدی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید تا سقوط آمریکا و صهیونیسم در کنار ملت فلسطین هستیم/معامله قرن مرده به دنیا آمده است

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معامله قرن سید عباس موسوی عربستان سازمان همکاری اسلامی جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه دبیرخانه سازمان سازمان در جده ایران در نشست دولت عربستان سخنگوی وزارت کشورهای عضو معامله قرن مقر سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور سیاست‌های این معاونت برای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم را تشریح کرد و گفت: مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در حوزه تشخیص و مدیریت درمان از جمله اقداماتی است که برای حقق شعار سال مورد توجه قرار دارد.

محمد سبحانی مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شعار سال طی چند سال اخیر گویای تمرکز مقام معظم رهبری روی اهمیت مباحث اقتصادی است و این مهم بیانگر اهمیت اقتصاد و معیشت ملت از دیدگاه ایشان است.

وی افزود: شعار سال جاری تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم در ادامه نامگذاری سال‌های قبل و برنامه‌های مبتنی بر بهبود وضعیت اقتصاد کشور و تقویت تولید از طریق به‌کارگیری مشارکت مردمی است.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: از آنجا که بخشی از فعالیت‌های سازمان دامپزشکی کشور در حوزه تشخیص و مدیریت درمان است و این مهم حائز اهمیت است، معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خود را موظف و مکلف می‌داند تا در راستای اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌هایی را پیاده‌سازی کند.

وی مهم‌ترین اقدامات پیش رو برای تحقق این مهم را تقویت مشارکت مردم برای اجرایی شدن سیاست‌های بهداشتی و افزایش نظارت سازمان دانست و با اشاره به مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها گفت: برنامه مورد نظر ما این است تا فرایند تولید در این بخش پس از شناسایی دقیق موانع موجود و پیش رو مانع‌زدایی شود و در این رابطه از طریق رابطه تنگاتنگ و نشست‌های متعدد با تشکل‌های مرتبط دستورالعمل‌های موجود را در معرض نقد و بررسی قرار داده و پیشنهادات این تشکل‌ها را مورد توجه قرار خواهیم داد.

سبحانی با اشاره به راهکار دیگر برای کمک به تحقق شعار سال به تسهیل‌گری گفت: در این راستا معاونت دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور می‌کوشد تا نه تنها موانع را از پیش روی شرکت‌های تولیدکننده واکسن، دارو و مکمل بردارد، بلکه آمادگی دارد شرایطی را فراهم کند تا این شرکت‌ها به سوی تولید مورد نیاز واحدهای دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل ایران بروند و در صورت نبود شرایط لازم برای این مهم، مبادرت به کمک در این رابطه کند، اگرچه این نکته را باید همواره مدنظر قرار داد که وقتی صحبت از اهمیت تولید و افزایش آن می‌شود، تنها به معنای هر تولیدی نیست، بلکه مهم تولید با کیفیت و قیمت منطقی و قابل رقابت با استانداردهای جهانی است.

وی یکی از اقدامات در خصوص این تسهیل‌گری را جلوگیری از واردات هرگونه محصول در صورت تولید نمونه داخلی مشابه کارایی محصول وارداتی دانست و افزود: در این راستا علاوه بر مانع زدایی و تسهیل‌گری، استفاده از منابع علمی معتبر در کنار اعمال نظرات متخصصان و دعوت از نخبگان دانشگاهی و تسهیل‌گری خواهد بود.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه شفافیت و قانون‌مداری باعث افزایش تولید و مشارکت مردمی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه دستورالعمل‌های موجود به‌روزرسانی شده است و به اطلاع تشکل‌ها و شرکت‌های تولیدی خواهد رسید تا در راستای جهش تولید گام بردارند و از سوی دیگر چنانچه نیاز به هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی یا مشترک و استفاده از تسهیلات بانکی باشد، از حمایت صددرصدی سازمان دامپزشکی کشور که رئیس آن به عنوان معاون وزیر عضو شورای راهبردی نظارت وزارت جهاد کشاورزی نیز است، برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: هرگونه افزایش تولید باید با برنامه و ملاحظه نیاز و کیفیت بالا باشد تا پایدار باشد، چرا که در غیر این صورت بدون ملاحظه افق دور و فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم برای تولید، بازار دچار تنش خواهد شد.

سبحانی با بیان اینکه در راستای استفاده از مشارکت مردم تعداد آزمایشگاه‌های همکار بیشتری طی سه ماه اخیر دعوت به همکاری با سازمان شده‌اند، تصریح کرد: در عین حال این آمادگی برای صدور مجوز همکاری برای سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص استفاده از مشارکت مردم در حوزه درمان نیز که به بخش خصوصی واگذار شده و سازمان نظام دامپزشکی کشور ناظر بر عملکرد آنها طبق کمیسیون ماده ۲ است، به صورت مستمر جلساتی برگزار خواهد شد تا از مشارکت مردمی در این رابطه کمک بیشتری گرفته شود.

کد خبر 745463

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • برگزاری نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای اسلامی
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال