Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@03:23:30 GMT

نشست دره فرحزاد؛ از پاتوق تا اکوپارک برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۶۲۵۴

نشست دره فرحزاد؛ از پاتوق تا اکوپارک برگزار شد

فرید براتی سده مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی، سرهنگ عبدالوهاب حسن وند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پلیس تهران، سید مالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های شهرداری تهران و یوسف مزارعی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ٢ در این نشست به بحث و بررسی پرداختند.

دره فرحزاد در مابین مناطق ۲ و ۵ شهرداری تهران و از سمت غرب پونک و کن در شرق، محلهٔ سعادت آباد و در جنوب شرقی آن محلهٔ شهرک غرب واقع شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامدهای جولان معتادان در دره فرحزاد افزایش آسیب های اجتماعی است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ٢ در این نشست اظهار داشت: فرحزاد یکی از هفت رود دره تهران است که از زمان های گذشته تبدیل به مرکز خرید، فروش و مصرف مواد مخدر شده بود.

یوسف مزارعی افزود: وجود معتادان متجاهر در این دره تبدیل به پیامدها و آسیب های اجتماعی برای مردم اهالی این منطقه شده و آنها را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: معتادان متجاهر برای تامین موادمخدر در این منطقه دست به سرقت می زنند و این مکان را به فضای ناامن و بی دفاع در شهر و گرایش اقشار مختلف مردم به مواد مخدر تبدیل کرده است ضمن اینکه احساس ذهنی شهروندانی در این محله تخریب می شود و باعث افزایش فضای جرم در آینده خواهد شد.

تبدیل دره فرحزاد به اکوپارک است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ٢  با بیان اینکه شهرداری به دنبال تبدیل این دره به اکوپارک است گفت: با جمع آوری معتادان متجاهر، ایجاد دسترسی آسان به دره فرحزاد، تامین روشنایی، توسعه خدمات شهری و پاکسازی از زباله ها در این منطقه هستیم.

وی تاکید کرد: برای ایمن سازی گذر آب امکان ساخت و ساز در این مکان وجود ندارد از این رو بر فضاسازی و تامین خدمات شهری در این منطقه تمرکز کرده ایم.

مزارعی با اشاره به اینکه برای رسیدن به فضای مطلوب در دره فرحزاد نیاز به تامین اعتبار هستیم گفت: ١٠ میلیارد تومان درخواست اعتبار داده ایم و برای سال آینده اعتبارات را نیز افزایش خواهیم داد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ٢ خاطر نشان کرد: برخی به شهرداری اتهام می زنند که با پاکسازی دره فرحزاد به دنبال اقتصاد و فروش زمین ها به قیمت بالا است که این موضوع را رد می کنیم چرا که مطالبات مردمی در اولویت قرار دارد.

جمع آوری معتادان متجاهر از دره فرحزاد

رئیس پلیس مواد مخدر پایتخت نیز در ادامه این نشست از جمع آوری معتادان متجاهر در دره فرحزاد خبر داد و گفت: ۳۶ سرشاخه اصلی مواد مخدر که به خرده فروشان جنس می فروختند در این مکان شناسایی و دستگیر و ۳۵۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

سرهنگ عبدالوهاب حسن وند افزود: ١٠٠ نفر از این معتادان منع پذیرش و آزاد شدند.

وی با تاکید بر این که نیروی انتظامی با تمام توان با معتادان و مواد فروشان برخورد می کنند گفت: چهار کیلومترطول دره فرحزاد است که بیش از یک کیلومتر آن از وجود موادفروشان و معتادان متجاهر پاکسازی شده و بخش دیگر از آن باقی مانده است.

رئیس پلیس مواد مخدر پایتخت ادامه داد: این مکان نیاز به خدمات شهری از جمله روشنایی و ساماندهی دارد ضمن اینکه نیروی انتظامی در حوزه اجتماعی با تشکیل کارگروه پژوهش و آموزش خدمات ارائه خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: جرایم امنیتی و اخلاقی به صورت جدی در دره فرحزاد وجود دارد که نیاز به مرکز بازپروری و ساماندهی معتادان است ضمن اینکه مرکز مهر سروش فرایند بازپروری معتادان را انجام می دهد.

حسن وند به پیشنهاد پلیس برای خارج بودن مراکز شبانه و نگهداری معتادان در خارج از محدوده شهری اشاره کرد و گفت: همچنین استقرار مراکز پلیس در کنار این معتادان برای کنترل معتادان ضروری است.

وی با بیان انیکه جمع آوری معتادان از دره فرحزاد مهمترین مطالبه مردمی است گفت: این منطقه کابوس مردم شده بود و از دست آزار و اذیت معتادان به ستوه آمده بودند که با همکاری شهرداری، بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر طرح ساماندهی آن اجرایی شد.

رئیس پلیس مواد مخدر پایتخت خاطر نشان کرد: سال گذشته مناطقی از جمله هرندی، شوش و مولوی از معتادان پاکسازی شد و ٩٠ خانه پلاک قرمز پلمب شد که برخی از این خانه ها بازسازی شد و برای باقی خانه ها قرار است جلسه ای با دادستان کل کشور برگزار شود تا نسبت به مصادره آنها اقدام شود.

مکانی در دره فرحزاد برای نگهداری معتادان اختصاص یابد

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های شهرداری تهران با بیان اینکه مکانی در دره فرحزاد برای نگهداری معتادان اختصاص یابد گفت: این امر باعث می شود تا مکانی امن برای معتادان ایجاد شود تا بعد از غربالگری و مددکاری به چرخه زندگی بازگردد و از خروج آنها برای سایر مناطق شهر جلوگیری شود.

 سید مالک حسینی افزود: آمار معتادان در دره فرحزاد از ٢٠٠ تا یک هزار نفر اعلام می شود که باید ساماندهی شوند.

وی خاطر نشان کرد: در تهران ۱۷ مرکز نگهداری معتادان تا ۲هزار نفر ظرفیت وجود دارد بیش از این زیرساخت های نگهداری معتادان در مکان های زیرنظر شهرداری امکان ندارد و نیاز به هزینه زیاد دارد.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های شهرداری تهران با بیان اینکه جمع آوری فرحزاد نیاز به پیوست اجتماعی داشت گفت: در هر طرحی باید مدل های اجتماعی و اقتصادی آن در نظر گرفته شود در حالی که این طرح بر اساس فشارها و مطالبات مردمی به سرعت اجرایی شد  که روش اجرای آن خوب نبود و به تبعات اجتماعی آن فکر نشده بود.

وی افزود: ۳۰ هزار نفر ساکن دره فرحزاد از آسیب های اجتماعی معتادان در امان نیستند.

حسینی با بیان اینکه معتادان به گرمخانه ها نمی آیند گفت: شهرداری مکان هایی برای اقامت و نگهداری معتادان در اختیار آنها قرار داده است ولی معتادان به خاطر اینکه نمی توانند مواد مخدر مصرف کنند به این مکان ها مراجعه نمی کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید دایره آسیب های اجتماعی معتادان کنترل شود و در محیط های خاصی ساماندهی شوند.

در پایان این نشست فرید براتی سده مدیر کل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی بر واگذاری صفر تا صد کار جمع آوری و ساماندهی معتادان دره فرحزاد در اختیار یک نهاد تاکید کرد.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا سازمان بهزیستی کشور شهرداری تهران شهر تهران پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا سازمان بهزیستی کشور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ٢ خدمات و مشارکت های شهرداری تهران رئیس پلیس مواد مخدر پایتخت جمع آوری معتادان متجاهر سرپرست سازمان رفاه نگهداری معتادان آسیب های اجتماعی خاطر نشان سازمان بهزیستی مبارزه با مواد دره فرحزاد خدمات شهری حسن وند خانه ها مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در حاشیه گشت و بازرسی از یکی از محله‌های شهر قم گفت: به منظور برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و افزایش امنیت در سطح شهر، مرحله ششم برخورد با این مجرمان اجرایی شده و براساس گزارش‌های واصله و رصد نیرو‌های امنیتی، با حکم قضایی خانه‌ها و پاتوق‌های این افراد بازرسی می‌شود.

سرهنگ حسن هاشم نیا افزود: در روز اول این طرح ۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، ۱۸ خرده فروش و قاچاقچی به همراه ۵۰ معتاد متجاهر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به شماره ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خانه پدری جلال آل‌احمد؛ از «خانه باستان‌شناسان» تا «پاتوق معتادان» و...
  • تور روزانه ارومیه‌گردی در ایام نوروز برگزار می‌شود
  • طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در قم
  • دستگیری ۱۳ متخلف و جمع‌آوری ۵ پاتوق معتادان در دامغان
  • ساماندهی معتادان متجاهر از اولویت شهرداری تهران خارج شده است
  • نشست خبری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران
  • تبدیل دره فرحزاد به اکو پارک/ سازمان گردشگری شهرداری تهران تاسیس خواهد شد
  • نخستین اکوپارک شهر تهران در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود
  • نخستین اکوپارک شهر تهران در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز به کار خواهد شد
  • اردوگاه معتادان متجاهر در نظرآباد احداث می شود