Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان این رقابت ها در دسته ۶۱ کیلوگرم، حافظ قشقایی از ایران و روسف انخل از بلغارستان با هم به رقابت پرداختند که در نهایت وزنه بردار ایرانی با درخشش خود و ثبت رکورد مجموع ۲۸۰ کیلوگرم مقام قهرمانی این دسته را به خود اختصاص داد.

قشقایی در رقابت های حرکت یک ضرب و در اولین حرکتش وزنه ۱۱۵ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه ۱۲۰ کیلوگرمی شد اما در حرکت سوم یک ضرب موفق به مهار وزنه ۱۲۳ کیلوگرمی نشد تا رکورد این وزنه بردار در حرکت یکضرب ۱۲۰ کیلوگرم ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزنه بردار ایرانی در حرکت دوضرب نیز ابتدا وزنه ۱۵۰ کیلوگرمی و در نوبت دوم وزنه ۱۶۰ کیلوگرم را مهار کرد اما در نوبت سوم موفق به مهار وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی نشد تا وزنه ۱۶۰ کیلوگرم برای حافظ قشقایی در دسته ۶۱ کیلوگرم ثبت شود.

اما روسف انخل وزنه بردار بلغاری در حرکت یکضرب رکورد ۱۱۰ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و در حرکت دوضرب نیز موفق به ثبت رکورد ۱۴۷ کیلوگرمی شد تا این وزنه بردار بلغاری با مجموع ۲۵۷ کیلوگرم به کار خود پایان دهد.

با توجه به تنایج کسب شده،  حافظ قشقایی در حرکت یک ضرب، دوضرب و مجموع عنوان قهرمانی دسته ۶۱ کیلوگرم رقابت های جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو را به خود اختصاص داد و روسف انخل نیز پس از این وزنه بردار ایرانی روی سکوی نایب قهرمانی قرار گرفت.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو  از غروب یکشنبه با حضور ۳۴ وزنه بردار از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ارمنستان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کامرون، اندونزی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در رشت آغاز شده است.

وزنه برداران حاضر در این دوره از رقابت ها در هفت وزن المپیکی شامل ۶۱ کیلوگرم، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶،  ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم به رقابت می پردازند و در نهایت آنانی که امتیار لازم را کسب کنند، جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را بدست می آورند.    

در روز اول این مسابقات علاوه بر رقابت وزنه برداران وزن ۶۱ کیلوگرم، وزنه برداران اوزان ۶۷ و ۷۳ کیلوگرم بر روی تخته خواهند رفت در روز دوم نیز ورزشکاران سه وزن و در روز پایانی نیز وزنه برداران دو وزن باقی مانده با هم رقابت خواهند کرد.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو که مسابقات کسب سهمیه المپیک بشمار می رود، به مدت سه روز در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها رشت فدراسیون های ورزشی وزنه برداری گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت فدراسیون های ورزشی وزنه برداری گیلان رشت فدراسیون های ورزشی وزنه برداری گیلان وزنه بردار ایرانی موفق به مهار وزنه دسته ۶۱ کیلوگرم وزنه بردار وزنه برداران وزنه برداری حافظ قشقایی حرکت یک رقابت ها یک ضرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام فرنگی کاران خوزستان به مسابقات قهرمانی آسیا

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ۷ فرنگی کار از استان خوزستانی در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار گرفتند.

مسابقات قهرمانی آسیا اواخر فروردین ماه در بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز، در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی، در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی، در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم  امین میرزازاده از خوزستان به این رقابت‌ها اعزام خواهند سد.  

همچنین امین کاویانی‌نژاد و علیرضا مُهمدی از خوزستان نمایندگان دو وزن ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات گزینشی بیشکک برای کسب سهمیه المپیک هستند.

دیگر خبرها

  • اعزام فرنگی کاران خوزستان به مسابقات قهرمانی آسیا
  • تاج‌الدینوف به دنبال دومین طلای آسیایی
  • جام جهانی تایلند، آخرین راه نجات وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران
  • پیمان بیابانی قهرمان وزن المپیکی کشتی کانادا شد
  • پایان مسابقات وزنه برداری بانوان در سمنان
  • یک اتفاق تلخ برای آقای قهرمان؛ میثم دلخانی از طلای جهان دور و دورتر شد
  • کردستان| گلایه‌های قهرمان وزنه‌برداری آسیا از بی‌توجهی مسئولان/ بعد از کسب مدال کسی سراغم را نگرفت
  • گفت‌وگو با قهرمان وزنه‌برداری آسیا؛ مسئولان کیژان مقصودی را ‌تحویل نمی‌گیرند + فیلم
  • هادی چوپان در انگلستان هم قهرمان شد
  • ۶ وزنه‌بردار ایرانی در لیست کنترل دوپینگ فدراسیون جهانی