Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@03:59:49 GMT

توضیح سفیر سوئیس درباره کانال مالی با ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۶۲۷۴

«مارکوس لایتنر» سفیر سوئیس در تهران بعدازظهر امروز (یکشنبه) در نشستی خبری در محل سفارتخانه کشورش به تشریح جزییات کانال مالی جدید برای ارسال اقلام انسان‌دوستانه به ایران پرداخت.

اخبار سیاسی - وی گفت: هدف این تمهید مالی این است که اطمینان حاصل کند صادرکنندگان و شرکتهای مستقر در سوئیس در حوزه دارویی پزشکی و بخش های غذایی کانال ایمنی را داشته باشند و به صادراتشان به ایران ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:با ایجاد این کانال سوئیس سهم مهمی خواهد داشت که ایران به لحاظ دارویی و غذایی تامین شود.

سفیر سوئیس عنوان کرد: این کانال تنها ابزار انساندوستانه نیست، میتوان گفت علامتی سیاسی است.

لایتنر گفت: این تمهید را نشانه ای از تشنج زدایی به حساب می آوریم.

سفیر سوئیس ادامه داد: محصولات دارویی و اقلام پزشکی همواره از تحریمها معاف بوده اند. از طریق این تمهید وزارت خزانه داری آمریکا به بانکها تضمین می دهد که معاملات را انجام دهند.

وی گفت: ما سرمایه گذاری در این سازوکار کرده ایم و میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که اقلام به دست مصرف کنندگان ایرانی برسند. بانکها و شرکتهای مشارکت کننده اطلاعات دقیق و جزیی درباره شرکای خود در ایران را به مقامات سوئیسی خواهند داد. بعد از معامله موفق هفته گذشته لازم است شماری از جزییات فنی بپردازیم که این کانال را نهایی کنیم.

وی گفت: انتظار دارم دو سه هفته آینده این کانال فعالیتش را به طور کامل شروع کند.

سفیر سوئیس درباره معامله آزمایشی هفته گذشته گفت؛ سه پرداخت توسط بانک مستقر در سوئیس انجام شد. این معاملات شامل تامین داروهای متفاوت از شرکتهای سوئیسی هستند که ارزش تقریبی آنها ۲.۳میلیون یورو است. امروز ۱۸۰ هزار بسته از داروهایی مورد نیاز برای پیوند اعضا وارد ایران شدند.

لایتنر در پاسخ به سوالی درباره اینستکس گفت: ما عضو اتحادیه اروپا  نیستیم و بخشی از سازوکار اینستکس به شمار نمی آییم. ما از ابتدا سعی کردیم بر روی مسائل بانکی تمرکز کنیم. از ابتدا بر کالاها و اقلام انساندوستانه تمرکز کردیم و سازوکار ما فراتر از اقلام انساندوستانه نخواهد رفت.

سفیر سوئیس در تهران درباره اینکه ۲.۳ میلیون یورو از منابع بلوکه شده ایران برداشت شده و درباره تضمین این کانال گفت: برنامه ما این است که سازوکاری را شروع کنیم که پایدار بماند. اطمینان داریم خواهیم توانست منابع مالی ایران را به حسابهای مستقر در سوئیس منتقل کنیم که حرکت پایداری را در این زمینه صورت دهیم.  در این راستا به طور موازی با همه مشارکت کنندگان گفتگو می کنیم.

سفیر سوئیس درباره اینکه مشخصات شرکت ها به وزارت خزانه داری آمریکا منتقل می شود؟ گفت: برای تمام شرکتها این حرکتی داوطلبانه است یا می توانند از راهکارهای دیگر استفاده کنند.علاقه مندیم کانال شفاف باشد.

وی همچنین گفت: بخش بزرگی از پول از طریق ارز یارانه ای است.

سفیر سوئیس در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر وزارت خزانه داری آمریکا در میانه راه مانع بر سر کانال مالی ایجاد کند؟ گفت: ما این کانال را ایجاد نکردیم که برای چند هفته باشد بلکه می خواهیم این اقدامات ما ادامه دار و پایدار باشد.

لایتنر در پاسخ به سوال دیگر درباره اینکه آیا دیگر کشورها هم می توانند از این کانال برای ارسال کالاهای مذکور به ایران استفاده کنند؟ اظهار داشت: این کانال برای شرکتهای سوئیسی و شرکتهای مستقر در سوئیس است و کشورها و نهادهای دیگر می توانند از سازوکارهای دیگری استفاده کنند.  

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره اینکه آیا این کانال شامل خوراک دام هم خواهد شد؟ گفت: این مورد هم در آینده بخشی از معاملات خواهد بود فرآیند گام به گام خواهد بود.

سفیر سوئیس همچنین گفت: باید بیمار از دارو استفاده کند و این داروها در ایران بیاید و در ایران استفاده شود و نه اینکه در کشورهای همسایه با بهای گزاف فروخته شود.

وی همچنین عنوان کرد ما نیازمند حضور کشورهای دیگر نیستیم و این سازوکار سوئیسی است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سفیر سوئیس اخبار سیاسی ایران سرمایه گذاری سفیر سوئیس کانال مالی وزارت خزانه داری آمریکا سفیر سوئیس درباره مستقر در سوئیس سفیر سوئیس استفاده کنند کانال مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاداش اتحادیه جهانی برای پادشاه کشتی به فرانک سوئیس

همچنین جوایز فردین هدایتی و علیرضا مهمدی در کشتی فرنگی نیز به حسابشان واریز شد.

مبلغ پرداخت شده در آینده به صورت تهاتری در حساب فدراسیون با اتحادیه جهانی کشتی لحاظ می‌شود.

در این مراسم محسن فرح وشی قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد نیز حضور داشت.

منبع: ایرنا

tags # کشتی سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • پاداش اتحادیه جهانی برای پادشاه کشتی به فرانک سوئیس
  • دیدار سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • آیت‌الله علم‌الهدی توضیح می‌دهد؛ چرا تحریم اقتصادی و تهدید ‌نظامی در ملت ایران اثرگذار نخواهد بود؟
  • رئیس مجلس پاکستان: خط لوله انتقال گاز از ایران برای پاکستان حائز اهمیت است
  • سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد
  • رسانه عبری‌زبان: سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد
  • تاکید بر گشودن فصل جدید در روابط ایران و آذربایجان
  • اوضاع غزه محور گفت‌وگوی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه