Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: شفافیت در نمایندگان مجلس مانع شکل‌گیری ذهنیت جامعه و جلوگیری از هر گونه حرکت غیرصحیح، رانت‌خواری و امثال اینها می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه امام راحل (ره) از مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره فضائل ملت یاد کردند، اظهار کرد: ملت ایران 40 سال مقابل تمام سختی‌ها و توطئه‌های خارجی و داخلی مقاومت کرده و نمایندگان مجلس باید عصاره چنین مردمی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مجلسی که نمایندگانش دلسوز نظام باشند، کار جهادی کنند و پاکدست باشند می‌تواند مقابل هر توطئه‌ای از کشور محافظت کند، تصریح کرد: مجلس انقلابی در حل مشکلات مردم سریع عمل می‌کند و راهکارهای اقتصادی برای رفع معضلات و ارتقای معیشت مردم دارد. عمران را توسعه می‌دهد و برای در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قوانین پرقدرت و کارآمد وضع می‌کند.

معاون پارلمانی دولت دهم با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید مکانی برای حضور متخصصان و مدیران با تجربه باشد،‌ گفت: نماینده‌ای که پا به خانه ملت می‌گذارد سه وظیفه قانون‌گذاری، نظارت و پیگیری حسن اجرای قوانین و پیگیری مطالبات مردم در حوزه انتخابیه را برعهده دارد که باید در این راستا تلاش کند.

میرتاج‌الدینی اضافه کرد: انتظار مردم این است نماینده‌ای که خود را لایق وکالت مجلس می‌داند و رأی مردم را تصاحب می‌کند صادقانه و دلسوز قوانینی وضع کند که برای آبادانی و آینده کشور مفید و مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم نماینده‌ای می‌تواند در این راستا حرکت کند که شفافیت در همه ابعاد نمایندگی، از نطق‌ها و رأی‌ها به مصوبات تا اموال و دارایی‌هایش را دارا باشد.

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: شفافیت در نمایندگی مانع شکل‌گیری ذهنیت جامعه و جلوگیری از هر گونه حرکت غیرصحیح، رانت‌خواری و امثال اینها می‌شود.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم مجلس تراز انقلاب معاون پارلمانی دولت دهم نمایندگان مجلس نماینده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعه «۵ رمضان» در اصفهان ، پیشگام تمام حرکت‌های انقلابی در کشور است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: واقعه ۵ رمضان در اصفهان، پیشگام همه حرکت‌های انقلابی در کشور است، خاطرات بسیاری از این واقعه را در ۳۶ جلسه بیان کردم که مرکز اسناد کشور همه آنها را ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: امسال ماه رمضان از چند جهت بسیار جالب آغاز شد، نخست بارش رحمت الهی است که برای خشکسالی اصفهان نعمت بزرگی است و هنوز هم ادامه دارد.

وی افزود: دوم آنکه مردم محکم پای نماز و روزه خود ایستادند، ما این موضوع را به دلیل آنکه با مردم به ویژه با جوانان در ارتباط هستیم، می‌بینیم، آن‌ها شادابی خود را از عبادات خدا به ما منعکس می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاطرات دوران کودکی خود از ماه رمضان و ویژگی‌های پدر مرحوم شأن که در اخلاق و تهجد زبانزد بودند، تصریح کرد: پنج دوره نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بودم، دلیل آنکه این مسیر را ادامه ندادم، پاسخ به گام دوم مقام رهبری بود که فرمودند میدان را برای نسل جوان باز کنید.

سالک افزود: البته صحبت‌هایی هم با من می‌شد که احساس کردم، بودن من مانعی است و کنار آمدم تا میدان برای خیلی‌ها باز شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون فعالیت‌های متنوع دیگری در حوزه فرهنگی دارم، از جمله در مؤسسه نهج البلاغه استان اصفهان فعالیت می‌کنم، در این راستا کنگره بین‌المللی نیز در پیش داریم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به واقعه ۵ رمضان در اصفهان گفت: پیش از انقلاب در اصفهان جلسات مخفی، نیمه مخفی و آشکار داشتیم، جلسات آشکار ما با عنوان تفسیر قرآن پر مساجد اصفهان برگزار می‌شد، ساواک نیز از آن اطلاع داشت.

وی ادامه داد: البته این جلسات سبک خاصی داشت، هسته مقاومت ۳، ۵،۷و۱۱ نفره در هر مسجدی متناسب با جمعیت داشتیم که برای آن‌ها صحبت می‌کردیم، اما جمعیت زیادی از مردم در آن حضور داشتند.

سالک با تاکید بر اینکه فعالیت‌های آشکار ما مبتنی بر برنامه‌ریزی بود، گفت: از میان همین جوانان بهترین آن‌ها را انتخاب می‌کردیم، برای آن‌ها جلسات مخفی برگزار می‌شد، در این جلسات مباحث سیاسی و اجتماعی و اعتقادی مطرح می‌شد.

وی با اشاره به جمعیت ۱۶۰ نفری جوانان در مسجد الهادی صبح روزهای جمعه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در مسجد جایگاه اجرای نمایش با موضوعات مختلف همچون استقامت داشتیم، که جمع‌بندی همه این نمایشنامه‌های هر صبح جمعه مبارزه با شاه بود.

رونمایی از کتاب تحصن روایت واقعه پنج رمضان در خانه انقلاب

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی‌ها از میدان مجسمه سابق در اصفهان تا منزل آیت‌الله خادمی افزود: جمعیت بسیاری زیادی می‌آمدند و در نهایت ساواک حمله می‌کرد.

وی با اشاره تحصن مادران در منزل آیت الله خادمی که فرزندان آن‌ها در زندان تحت شکنجه ساواک بودند، گفت: این مادران ۱۵ روز در منزل آیت‌الله خادمی تحصن کردند، از جمله آن‌ها شهیده عسگری که معلم آموزش و پرورش و همسر سردار شهید حبیب خلیفه سلطانی بود که در ادامه، این تحصن منجر به واقعه ۵ رمضان شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: در واقعه ۵ رمضان مردم در کنار بیت آیت‌الله خادمی خیمه زدند، مقاومت‌های بسیاری شد، تا اینکه به جمعیت حمله شد، در این روز جوانانی از جمله شهیدان دوازده امامی، نم نبات، مغربی، موحدیان، نبوی‌منش و نوری به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: واقعه «۵ رمضان» در اصفهان پیشگام تمام حرکت‌های انقلابی در کشور است.

سالک با اشاره به رونمایی از کتاب تحصن روایت واقعه پنج رمضان در خانه انقلاب ادامه داد: من نیز خاطرات بسیاری از این واقعه را در ۳۶ جلسه بیان کردم که مرکز اسناد کشور همه آن‌ها را ثبت کرده است.

وی از مردم اصفهان به ویژه پدر و مادران خواست تا گسل نسلی را با بیان خاطرات و تجربیات خود پر کنند گفت: نگذارید جوانان تحت تعلیم بیگانگان و امپراطوری رسانه قرار گیرند، آن‌ها را با قرآن آشنا کنید، برنامه قرآنی در خانه‌ها داشته باشید، از ماه رمضان به ویژه شب‌های قدر خوب استفاده کنید.

سالک یادآور شد: قلب‌های خود را با هم یکی کنید و وحدت تان را محور ولایت حفظ نمائید، این انقلاب امانت خدا است و باید آن را سالم به دست آیندگان بسپاریم، به همه به ویژه مردم فلسطین که گرفتار خون آشامی همچون اسرائیل هستند، دعا کنید.

کد خبر 736874

دیگر خبرها

  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • منتحبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • وزارت‌خانه‌ها آماده‌اند اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مجلس بگذارند
  • این ۵ نماینده مجلس آینده چند میلیون تومان در انتخابات هزینه تبلیغات کردند؟ +جزئیات
  • خبر خوش یک نماینده مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی
  • ۵ منتخب مجلس هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف کردند
  • واقعه «۵ رمضان» در اصفهان ، پیشگام تمام حرکت‌های انقلابی در کشور است