Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@09:44:22 GMT

اعلام آغاز ارسال پیامک به متقاضیان مسکن ملی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۶۲۹۶

اعلام آغاز ارسال پیامک به متقاضیان مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس زمانبندی از دوشنبه ۱۴ بهمن به واجدین شرایط دریافت مسکن طرح اقدام ملی پیامکی برای تکمیل پرونده ارسال می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، محمود محمود زاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره پایش ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن گفت: پایش اطلاعات متقاضیان در ۴ موضوع فرم «ج»، مالکیت شخصی، استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید مسکن و سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا به جز شهرهای جدید انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: طرح خانه‌دار شدن کم درآمدها شامل کدام دهک ها می شود؟ ناتوانی ۴ ساله دولت برای طراحی یک سامانه ساده

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد :۲۴۰ هزار نفر در مرحله اول این طرح ثبت نام کردند که ۵۸ درصد افراد واجد دریافت مسکن بودند.
محمودزاده ادامه داد: بر اساس پایش استان‌های اردبیل با ۶۶ درصد، خوزستان ۶۴ درصد، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه با ۶۲ درصد بیشترین درصد ثبت نام کنندگان واجد شرایط بودند و استان‌های سمنان با ۳۵ درصد، خراسان جنوبی ۳۹ درصد، مرکزی ۴۱ درصد کمترین افراد واجد شرایط این طرح بودند.

وی با بیان اینکه در استان تهران نیز ۴۶.۵ درصد از افراد ثبت نام کننده واجد شرایط بودند، افزود: بعد از ارسال پیامک فرد با کد رهگیری که در اختیار دارد به سایت مراجعه می‌کند و محلی که باید مدارک را با خود ببرد مشخص می‌شود در آنجا که عمدتاً اداره راه و شهرسازی استان است سابقه سکونت و مستندات فرد کنترل می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بعد از معرفی به بانک هر فرد بنا به پروژه و وسعت ملک از ۳۰ تا ۴۰ میلیون واریز می‌کند.

امکان اعتراض وجود دارد

محمودزاده گفت: افرادی که پیامک برایشان ارسال نشود می‌توانند با مراجعه به سایت دلیل عدم واجد شرایط بودن آن‌ها مشخص است اگر اعتراض دارند از ابتدای اسفند با دریافت کد رهگیری اعتراض کنند.

وی بیان کرد: ارسال پیامک به متقاضیان بر اساس حروف الفبا است تا متقاضیان به راحتی ثبت نام خود را تکمیل کنند.

محمود زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم مرحله دوم ثبت نام قبل از پایان سال صورت گیرد گفت: اگر ظرفیت جدیدی در هر استان ایجاد شود حتماً اقدام به ثبت نام مجدد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پردیس کمبود ظرفیت داریم بیان کرد: در پردیس ۳ هزار واحد ثبت نام کردند اگر ظرفیت جدید ایجاد شود دوباره اقدام به ثبت نام می‌کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا امکان جابجایی در این طرح وجود دارد یا خیر گفت: اگر شهری ظرفیت داشته باشد امکان جا به جایی است، اما در پردیس که کمبود ظرفیت است امکان جابجایی وجود ندارد.

محمود زاده با اشاره به اینکه حتی بعد از پایش متقاضیان امکان فروش امتیاز مسکن وجود ندارد گفت: به صورت قانونی و رسمی امکان فروش امتیاز وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در همه جا آورده اولیه متقاضیان بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است و پردیس هم از این امر مستثنی نیست چندین پروژه در طرح بیان شده است اگر پروژه‌ای زیرساخت آماده ندارد ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت زمین را فرد باید پرداخت کند؛ در این طرح ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود.

محمودزاده گفت: در شهرهای جدید ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت زمین دریافت می‌شود.

وی افزود: گردش مالی این طرح بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است و ۴۰ میلیون متر مربع زیر بنای مسکن طرح اقدام ملی است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا کد رهگیری وزارت راه و شهرسازی استان تهران خوزستان سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی کرمانشاه صدا و سیما محمودزاده سمنان بانک مسکن ملی صداوسیما معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی ارسال پیامک محمود زاده وجود ندارد واجد شرایط ۴۰ میلیون ثبت نام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر پیامک جعلی کالابرگ الکترونیکی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،جانشین پلیس فتا استان کرمان گفت: شهروندان به پیامک هایی که با موضوع کالابرگ الکترونیکی ویژه عید نوروز از سوی افراد ناشناس ارسال می شوند اهمیت ندهند.

سرهنگ عمار قهاری گفت: طی مراجعه چندین شهروند کرمانی به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از طریق ارسال پیامک جعلی با عنوان «کالابرگ الکترونیکی عیدانه» موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه کالابرگ عیدانه و اعلام واریز سود سهام عدالت در روزهای پایانی سال توسط مراجع مربوطه، متقاضیان باید مراقب باشند تا در دام افراد سودجو و فرصت‌طلب که از هر موضوعی برای اقدامات مُجرمانه خود سواستفاده می‌کنند، نیفتند.

وی با بیان اینکه افراد فرصت‌طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «سبد کالای عیدانه»، «واریز سود سهام عدالت» و موارد مشابه از شهروندان کُلاهبرداری می‌کنند، افزود: این افراد با ارسال پیامک حاوی لینک با محتوای مرتبط با سهام عدالت، اقدامات خود را آغاز کرده و کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان هدایت یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت و از آن سوءاستفاده می‌کنند که توصیه می‌شود از بازکردن لینک‌های ارسالی بصورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر و با مضامین طرح‌های ابلاغی دولت، خودداری و اخبار موثق را از سایت‌ها و رسانه‌های مُعتبر پیگیری شوند.

دیگر خبرها

  • رشد بخش تولید مسکن به مثبت ۴.۸ درصد رسید
  • رشد تولید مسکن به ۴.۸ درصد رسید
  • ایران‌خودرو اولین فراخوان مجدد برای مشتریان پارس ارسال کرد
  • میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های نهضت ملی شهر زنجان به بیش از ۷۰ درصد رسید
  • خطر پیامک جعلی کالابرگ الکترونیکی
  • آغاز عملیات احداث ۵۱۰ واحد مسکونی نهضت ملی در ارومیه
  • گذرنامه تمام متقاضیان تا پایان سال تحویل می شود
  • دستور رئیسی در خصوص مسکن نیروهای مسلح
  • عملیات اجرایی پروژه ۳۰۰ واحدی نیرو‌های مسلح در شیراز آغاز شد
  • عملیات اجرایی پروژه ۳۰۰ واحدی نیروهای مسلح در شیراز آغاز شد