Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، معاون اول رییس جمهوری در جلسه امروز - یکشنبه - هیات وزیران که ریاست آن را برعهده داشت، ضمن تقدیر از دولت چین به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح ممکن، بر اهمیت حفظ سلامت و بهداشت شهروندان ایران تأکید کرد.

در جلسه امروز همچنین به منظور مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در کشور، مراتب زیر به تصویب هیات وزیران رسید:

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی لازم و کامل در سطح ملی و استان ها برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و مقابله با آن را صورت دهد و همه دستگاه ها مکلف به همکاری با این وزارتخانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستورالعمل های لازم و اقدامات ضروری را به همه استانداران و فرمانداران به ویژه در استان های مرزی و علی الخصوص در مرزهای شرقی برای پیشگیری و مواجهه احتمالی با ویروس کرونا ابلاغ کنند.

پروازهای مستقیم از مبدأ چین و به مقصد چین متوقف شود

وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تجهیز یک فروند هواپیما و اعزام تیم ویژه پزشکی برای بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی از ووهان اقدام کنند و پیگیری وضعیت سایر اتباع ایرانی در دستور کار وزارت امور خارجه و سایر دستگاه ها باشد.

کلیه مسافران ورودی از مبدأ چین مطابق دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به کشور قرنطینه شوند.

تعیین نحوه پرداخت بدهی نیروهای مسلح به شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران

در ادامه جلسه امروز هیات وزیران، نحوه پرداخت بدهی نیروهای مسلح به شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران تعیین شد.

به موجب این تصمیم، کلیه واحدهای اداری و ستادی دستگاه‌های اجرایی مندرج در قانون برگزاری مناقصات و نیروهای مسلح موظفند صورتحساب آب و برق و گاز مصرفی خود را در مهلت تعیین شده در قبوض، پرداخت نمایند.

در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر، با اعلام شرکت‌های مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیریت منابع آب ایران و مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران و ملی گاز ایران (حسب مورد)، سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه‌داری کل کشور مکلفند نسبت به برداشت معادل هزینه آب و برق و گاز مصرفی اعلام شده از اعتبارات دستگاه اجرایی بدهکار و پرداخت به حساب شرکت‌های مربوط اقدام نمایند.

تصویب لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای‌ خزر

در ادامه جلسه همچنین لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر به تصویب دولت رسید.

هدف از این پروتکل پیشگیری، کاهش و مهار آلودگی محیط زیست دریایی و اراضی آسیب‌پذیر به علت نزدیکی به دریا و ارتقای حفاظت از تنوع زیستی و استفاده معقول از منابع طبیعی آن و حمایت از سلامت انسانی از طریق اجرای موثر و شفاف فرآیندهای ارزیابی اثرات زیست محیطی هر نوع فعالیت پیشنهادی در چارچوب فرامرزی است که ممکن است موجب اثرات مهم  فرامرزی بر محیط زیست دریایی و همچنین اراضی­ شود که به علت نزدیکی با دریا دچار آسیب می شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت امور خارجه چین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت امور خارجه چین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا وزارت امور خارجه چین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارزیابی اثرات زیست محیطی مدیریت منابع آب ایران درمان و آموزش پزشکی محیط زیست دریایی نیروهای مسلح وزارت بهداشت ویروس کرونا هیات وزیران جلسه امروز دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازگرفتگی ۱۰ نفر توسط شغال مشکوک به هاری در نوش‌آباد + جزئیات

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت آران و بیدگل از گازگرفتگی ۱۰ نفر توسط شغال مشکوک به هاری در نوش‌آباد خبر داد.

محسن قمصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شب گذشته ۱۰ نفر از شهروندان شهر نوش‌آباد در استان اصفهان توسط یک شغال مشکوک به هاری مورد گزش قرار و بلافاصله با واکنش سریع تیم‌های بهداشت و درمان، تمام افراد گزیده شده در همان ساعات اولیه تحت درمان پیشگیری از هاری قرار گرفتند.

وی افزود: پس از این حادثه، جلسه اضطراری با حضور نمایندگان شبکه بهداشت، شهرداری‌های نوش آباد و آران و بیدگل، حوزه مقاومت بسیج نوش آباد و اداره محیط زیست برگزار و اقدامات لازم برای اتلاف حیوان مشکوک به هاری برنامه‌ریزی و انجام شد.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت آران و بیدگل تصریح کرد: انتظار می‌رود شهروندان در صورت هرگونه گزش توسط حیوانات وحشی یا ولگرد، در اسرع وقت به مرکز درمان پیشگیری هاری به منظور دریافت واکسن هاری مراجعه کنند.

قمصری گفت: شبکه بهداشت و درمان آماده دریافت گزارش‌ها و درمان موارد مشابه است و افراد می‌توانند با شماره تماس ۵۴۷۰۶۸۰۶، موارد را گزارش کنند، همچنین مرکز درمان پیشگیری هاری در بیمارستان سیدالشهدا شهرستان آران و بیدگل و مرکز سلامت گلابچی کاشان به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به مراجعان است.

کد خبر 737279

دیگر خبرها

  • آمادگی مراکز درمانی آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به شهروندان
  • گازگرفتگی ۱۰ نفر توسط شغال مشکوک به هاری در نوش‌آباد + جزئیات
  • توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی
  • اورژانس خط مقدم بهداشت و درمان است
  • برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال جای نگرانی وجود ندارد
  • مشکلی برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌ها وجود ندارد
  • توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
  • برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال جای نگرانی نیست
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از زبان معاون درمان وزارت بهداشت