Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@04:42:42 GMT

آزادی ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد از زندان های شیراز

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۶۳۰۷

آزادی ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد از زندان های شیراز

حجت الاسلام موسوی گفت: همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت این ایام فرخنده با کمک خیرین و نیکوکاران، آزاد خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حجت الاسلام سید کاظم موسوی»، امروز (یکشنبه 13 دی)همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در بازدید از زندان های شیراز، از آزادی 42 زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت این ایام فرخنده خبر داد و گفت: میزان بدهی این افراد بیش از 17 میلیارد  ریال بود که با کمک خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی آنان فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: همچنین در نتیجه این بازدید به ١٢٥ زندانی نیز مرخصی پایان حبس اعطاء و مقرر شد پس از طی مراحل قانونی از زندان آزاد شوند.  

وی، هدف از این بازدید را ارتباط چهره به چهره با زندانیان و بررسی مشکلات آنان در چارچوب قوانین و مقررات دانست و عنوان کرد: یکی از تأکیدات مکرر ریاست معظم قوه قضائیه در دوران تحول، توجه به وضعیت زندانیان است.

رئیس کل دادگستری استان فارس یکی از اولویت های مجوعه قضایی استان را فراهم ساختن زمینه آزادی زندانیان جرائم مالی و مهریه دانست و تصریح کرد: به منظور آزادی زندانیان جرائم مالی و مهریه و در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان، همه معاونین قضایی استان در قالب گروه های مختلف از تمامی  زندان های شیراز بازدید کرده و ضمن استماع مشکلات مددجویان، به ویژه زندانیان محکوم مالی و مهریه و اخذ درخواست آنان  به آزادی هر چه زودتر این محکومین کمک خواهند کرد.

وی ادامه داد: در سایر حوزه های قضایی استان فارس نیز رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی با اختصاص وقت اداری امروز خود به دیدار از زندان ها ضمن بازدید و سرکشی از زندان حوزه قضایی تحت مدیریت به برررسی مشکلات مددجویان زندان ها پرداخته اند که گزارش این اقدام و آزادی زندانیان توسط مدیریت ارشد قضایی استان، رصد خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی، هدف دیگر این اقدام را آماده سازی مقدمات عفو رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) در آستانه 22 بهمن و جشن پیروزی انقلاب عنوان کرد و گفت: در خصوص جرائم مالی و مهریه به کمک ستاد دیه و خیرین استانی و بهره از ظرفیت های قانونی تلاش خواهیم کرد امکان آزادی زندانیان را فراهم کنیم.

وی افزود: در خصوص جرائم کیفری نیز تمهیداتی در خصوص اعطای مرخصی، مرخصی های پایان حبس و آزادی مشروط، اندیشیده شده است که در این چار چوب نیز زمینه آزادی تعدادی از زندانیان در دهه فجر فراهم خواهد شد.

گفتنی است، مجموعه قضایی استان فارس دومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را به دیدار از زندان های استان اختصاص داد که در نتجیه آن 14 زندان در کلیه حوزه های قضایی استان توسط قضات مورد بازدید قرار گرفت و رئیس کل دادگستری استان فارس با حضور در زندان «عادل آباد» و زندان «شماره 2 » شیراز، آخرین وضعیت زندانیان مرکز استان را مورد بررسی قرار داد.

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر مسجد ایام دهه فجر ایام الله دهه فجر نماز جمعه دهه فجر دادگستری فارس عفو زندانیان شیراز رئیس کل دادگستری استان فارس زندانی جرائم غیرعمد جرائم مالی و مهریه زندان های شیراز آزادی زندانیان حوزه های قضایی حجت الاسلام قضایی استان زمینه آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۲ زندانی ایلام در آستانه سال نو

                                               

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیرکل زندان‌های ایلام در این آیین گفت: آمار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با کمک خیرین و ستاد دیه استان نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و ۱۵۵ زندانی جرایم غیرعمد در سال جاری به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

جمشید اسکندری از تعامل مطلوب مراجع قضایی و بازدید‌های مستمر قضات از زندان‌ها تقدیر کرد و افزود: در این مراسم با همکاری مراجع قضایی و اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان واجد شرایط، ۱۳ زندانی از زندان آزاد شدند و سال نو را درکنار خانواده‌های خود آغاز می‌کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت خیرین و کمک‌های آنان، تلاش مددکاران اجتماعی و همچنین اعطای تسهیلات قضایی به زندانیان واجد شرایط زمینه آزادی زندانیان را فراهم می‌کند.

اسکندری یادآور شد: توانمندسازی زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های آنان از جمله برنامه‌های محوری این اداره کل بوده و سرکشی از خانواده‌های زندانیان نیازمند به همراه مسئولان و مراجع قضایی به صورت مستمر انجام می‌شود

از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵۵ زندانی جرایم غیرعمد استان ایلام از زندان آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان
  • آزادی ۴۰۱  زندانی خوزستانی جرائم غیرعمد در سالی که گذشت
  • آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی
  • گلریزانی برای آزادی زندانیان/ کار خیری که مضاعف جبران می‌شود
  • ۲۲ زندانی استان ایلام در آستانه سال نو آزاد شدند
  • ۲۶ زندانی محکوم مالی و جرائم غیرعمد در مهاباد چشم انتظارخیّران
  • آزادی ۲۲ زندانی ایلام در آستانه سال نو
  • ۹۹ زندانی جرائم غیرعمد در استان اصفهان آزاد شدند
  • فعالان فضای مجازی کاشان یک زندانی را آزاد کردند
  • ۵ زندانی جرائم غیرعمد خراسان جنوبی آزاد شدند