Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@04:35:59 GMT

جشن شهرداری تهران برای احداث زیر گذر ۴ ساله

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۶۳۳۵

جشن شهرداری تهران برای احداث زیر گذر ۴ ساله

 

به گزارش تابناک به نقل از  تیترشهر: شهرداری تهران از سال 94 پروژه ای را تحت عنوان زیرگذر استادمعین در تقاطع خیابان آزادی و استادمعین کلید زد تا به گفته مسئولان گره ترافیکی منطقه باز شده و منطقه از بن بست خارج شود. پروژه ای که می توانست گره کور ترافیکی منطقه را باز کند، اما با عدم موفقیت در اتمام این پروژه خود به گره ای کور تبدیل شده تا دسترسی شهروندان به خیابان استادمعین را غیرممکن سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرداری برای دسترسی به استادمعین راههای جایگزینی قرار داده است اما تمام این راه های جایگزین برای خودروهایی در نظرگرفته شده که از سمت غرب قصد ورود به این محله را دارند و با بسته شدن راه ورودی خودروها از شرق و از طریق خیابان دکتر هوشیار و خیابان بهمن پور به میدان استادمعین در نظر گرفته نشد تا همه بار ترافیکی محله به خیابان دامپزشکی منتقل شود.
یکی از معضلات محله های منطقه 9 تهران معابر و خیابان های اصلی است. با توجه به تراکم جمعیتی بالایی که در دو منطقه همجوار 9 و 10 تهران سکونت دارند، زیر ساخت های ترافیکی در این محله ها توان و گنجایش ترافیک حاصل از این حجم جمعیت را ندارد.

از سوی دیگر فرسوده بودن بافت مسکونی و معابر و شریان های اصلی این محدوده نیز باعث شده تا نه تنها در ساعات اوج سفر بلکه در ساعاتی که پیک ترافیکی شهر تهران محسوب نمی شوند، این محدوده ترافیک سنگینی را تجربه کند.
متاسفانه تغییر مدیریت ها، اجرای این پروژه را با مشکلاتی روبه رو کرده و هر مسئولی یک نظر و ایده متفاوت در مورد آن ارایه داده است؛ نبود یک نظر واحد و اتفاق نظر در مورد یک پروژه بعد از گذشت چند سال، منطقه را دچار معضلاتی کرده است.
بنا به گفته حسینی شهردار سابق منطقه نه مقرر بود پروژه خیابان استاد معین را به شکل غیر همسطح به خیابان شهید اکبری در منطقه 2 متصل می کند و از آن جا که منطقه 9 در گذشته در بحث معابر شمالی و جنوبی با مشکل رو به رو بود،
شهردار وقت وعده داد که زیر گذر استاد معین در اردیبهشت 95 مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، اما تنها با گذشت 37 درصد پیشرفت فیزیکی تا اسفند 95، عملیات ساخت به دلیل برخورد به معارضاتی نظیر لوله‌های انشعاب آب 300 و 700 و همچنین کابل‌های مخابراتی متوقف شد و پس از آن در مدیریت شهری جدید مجددا کلید خورد. با این حال شهردار منطقه 9 در ابتدای امسال از پیشرفت 40 درصدی آن خبر می دهد و این بدین معناست که ظرف دو سال تنها 3 درصد پیشرفت در این پروژه با وجود تذکرات پیاپی اعضای شورای شهر وجود داشته است.
افشین حبیب‌زاده، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران طی گفتگویی در دی ماه سال جاری با اشاره به وضعیت زیرگذر استاد معین گفت: تا پایان امسال این زیر گذر افتتاح خواهد شد و هیچ‌کس تاریخی دیگر ارائه نکرده است.
او افزود: برای زیرگذر گیشا و استاد معین یک تاریخ ارائه کردیم آن هم پایان امسال است. معاونت عمرانی و شورا وظیفه اطلاع‌رسانی دارند و ما هم پایان امسال را اعلام کرده‌اند سایر زمان‌هایی که اعلام شده، درست نیست.
پیش از این شهردار منطقه ۹ شهرداری تهران در گفتگویی بیان کرد زیرگذر استاد معین تا پایان سال ۹۸ افتتاح نمی‌شود و منظور از افتتاح زیرگذر استاد معین، بخش جنوبی آن بوده است.
همه این چالش ها در صورتی است که شهرداری تهران از افتتاح این پروژه در روز دوشنبه چهاردهم بهمن ماه سال جاری خبر داد و برای این افتتاحیه مراسمی درنظر گرفته شده است.
صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه تلاش برای برقراری ارتباط خیابان های استادمعین و شهید اکبری در مرز مناطق 9 و 2 شهرداری تهران از سال 1393 آغاز شد، از اجرای بخش قابل ملاحظه عملیات اجرایی پروژه طی دوره فعلی مدیریت شهری خبر داد و گفت: طرح احداث این معبر زیرزمینی که در ابتدا به صورت یک مسیر زیرگذر طراحی شده بود، با توجه به دشواری اجرای عملیات انحراف ترافیک در خیابان آزادی مورد بازنگری قرار گرفت تا گذر از عرض 73 متری این خیابان به روش تونلی انجام شود.

صبوری با تاکید بر اینکه تونل 73 متری پروژه احداث تونل- زیرگذر خیابان استادمعین به دلیل عبور از روی تونل خط 4 مترو با فاصله حدود 50 سانتیمتر و از زیر حجم گسترده ای از شبکه های تاسیساتی شامل لوله آب 900 میلیمتر، لوله گاز و کانال جمع آوری آبهای سطحی، یکی از پیچیده ترین پروژه های تونلی اجرا شده در شهر تهران محسوب می شود، یادآور شد: تونل استاد معین به صورت آب بند کامل احداث شده و به مدد استفاده از ابزار دقیق، تمام مراحل اجرایی بدون هیچ گونه نشست در سطح خیابان آزادی به سرانجام رسیده است. سرباره تونل بین 4 تا 6 متر بوده و حداکثر ارتفاع حفاری آن به 11 متر می رسد. عرض 16 متری این معبر زیرزمینی، فضای لازم برای ایجاد 4 خط عبوری(2 خط سواره و 2 خط اضطراری) را فراهم کرده است.

با همه این ها حال باید ببینیم شهرداری تهران این پروژه را پس از 4 سال به طور کامل افتتاح خواهد کرد؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا روز جهانی تالاب ها برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شهرداری تهران تیتر شهر پل معین استاد معین محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا روز جهانی تالاب ها برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف خیابان کمکی امام خمینی(ره) تا یک ماه آینده

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: خیابان امام خمینی به‌عنوان ورودی اصلی شهر شمال اصفهان است و مشکلات متعددی دارد، اما خیابان کمکی آن تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گلوگاه‌های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اظهار کرد: آزادسازی گلوگاه‌ها همواره یکی از خواسته‌های مهم شهروندان بوده است، از این‌رو برای بازگشایی گلوگاه‌ها بر اساس شاخص‌ها اولویت‌بندی انجام و محلات هدف مشخص شده است.

وی افزود: حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی گلوگاه‌های منطقه ۱۱ اختصاص داده شده است، زیرا معتقدیم بازگشایی گلوگاه‌ها در محله‌های اصفهان از موضوعات مهمی است که محرک توسعه خواهد بود و نقش بسزایی در رشد محله‌ها دارد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه لازمه موفقیت در مدیریت شهری در اولویت قرار دادن نظرات مردم است، خاطرنشان کرد: آزادسازی گلوگاه‌ها پس از آسفالت بیشترین درخواست شهروندان بوده است.

محمدحسینی با اشاره به وضعیت رمپ خیابان امام خمینی (ره) تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال از افتتاح پل هوایی امام خمینی (ره) به‌واسطه جلوگیری از ترافیک گذشته است و در قسمت شرق آن دو خروجی رمپ پیش‌بینی شده بود.

وی با بیان اینکه پروژه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف واقع در محدوده مناطق هشت و ۱۱ شهرداری اصفهان عقد قرارداد شده و به‌عنوان یک پروژه شاخص شهری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش عمده آزادسازی انجام شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است، ادامه داد: امیدوارم تا شش ماه نخست سال آینده این پروژه به اتمام برسد، شهروندان هنگامی که از میدان استقلال خارج می‌شوند برای عزیمت به سمت مقصد مورد نظر، با گذر از پل امام خمینی (ره) مسیر راحت‌تری را خواهند داشت.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه خیابان امام خمینی (ره) به‌عنوان ورودی اصلی شهر شمال اصفهان است و مشکلات متعددی دارد، گفت: در سال‌های قبل خیابانی تحت عنوان کمکی امام خمینی (ره) طراحی شده بود که در حال حاضر با توجه به خیابان‌های متعددی که در مناطق همجوار ایجاد شده است، شهروندانی که پلاک‌های آن‌ها در این مسیر قرار دارد، دغدغه دارند که اتفاق خاصی رخ ندهد، از این‌رو احداث خیابان کمکی امام خمینی در دستور کار قرار گرفت و حداکثر تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 736725

دیگر خبرها

  • (عکس) حمام ۲۰۰ ساله در تهران؛ دلاک در خیابان
  • پیشرفت ۲۵ درصدی تقاطع غیر همسطح رشت
  • تخریب سازه ۱۱ طبقه بلاتکلیف و پرخطر منطقه یک تهران
  • ضرورت تخصیص زمین مناسب برای احداث گرمخانه از سوی شهرداری نقده
  • آسفالت بیش از نود و ۲ هزار مترمربع معابر شیراز
  • تعیین تکلیف خیابان کمکی امام خمینی(ره) تا یک ماه آینده
  • عرض محور دروازه ری در طرح تفصیلی قم ۱۸ متر است
  • بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر منطقه ۱۱ هزینه کردیم
  • جزئیات احداث زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • خط ۸ مترو از چه زمانی راه اندازی می‌شود؟