Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری رئیس ستاد انتخابات کرمان گفت: ۳۶۲ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان کرمان ثبت نام قطعی کردند که ۶۷ نفر از آنان انصراف دادند و ۲۹۵ نفر به بررسی صلاحیت‌ها وارد شدند که از این میزان ۱۸۳ نفر تایید صلاحیت شدند لذا ۶۲ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی مجوز تایید صلاحیت دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پس از بررسی شکایت افراد رد صلاحیت شده، ۵۹ نفر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان به جرگه انتخابات بازگشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: هر چه افراد تایید صلاحیت شده بیشتری در عرصه انتخابات وجود داشته باشند، مردمی که به سلایق متفاوت می‌خواهند رای بدهند، مشارکت فعال‌تر در انتخابات خواهند داشت.

بصیری عنوان کرد: هیات نظارت استان کرمان در بررسی مجدد صلاحیت‌ها زمینه ورود سلایق متفاوت را به عرصه انتخابات باز کرد و پیش بینی می‌شود مردم با شور و نشاط در انتخابات شرکت می‌کنند و عرصه خوبی شکل گرفته است.

او افزود: ۲هزار و ۲۵۰ شعبه اخذ رای در استان کرمان وجود دارد که از این میزان یکهزار و ۳۲۸ ثابت و ۹۲۲ شعبه سیار هستند.

بصیری بیان کرد: حاکمیت در ۲ عرصه اجرای انتخابات و نظارت وارد می‌شود که اجرا به دست وزارت کشور و دولت قرار دارد و با بخشنامه‌ها و توصیه‌های دولت دستگاه‌های مختلفی پای کار آمدند و روند آموزش ها، رزمایش‌ها و زیرساخت‌ها برای برپایی انتخابات فراهم شده است.

او گفت: از مجموع ۲۵ مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی، تنها ۲ مرحله دستی و مابقی الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: مرحله احراز هویت به عنوان مهمترین بخش کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود و کاربر‌ها آموزش لازم را دیده اند.

۴۰ هزار نفر در استان کرمان در قالب اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بخشدار، محافظان و بازرسان شعب، نمایندگان هیات نظارت و نامزد‌ها درگیر برگزاری این انتخابات هستند.

استان کرمان دارای ۹حوزه انتخابیه و ۱۰ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد انتخابات اخبار اجتماعی استانداری کرمان انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان تایید صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد.

به گزارش ایسنا، هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: تا ظهر امروز (دوشنبه، ۲۸ اسفند) صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۸۹ حوزه انتخابیه به تایید شورای نگهبان رسید. ضمن این‌که صحت انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی حوزه‌های انتخابیه (۳۱ استان) نیز تایید شد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ۱۹ حوزه انتخابیه باقی‌مانده انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جلساتی داشتیم، جمع‌بندی‌های نهایی صورت گرفت و در نهایت صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه به ترتیب زیر به تایید شورای نگهبان رسید:

۱۹ حوزه انتخابیه که صحت انتخابات در آن‌ها به تایید رسید، عبارتند از:

استان تهران
۱. پاکدشت
۲. دماوند و فیروزکوه
۳. رباط کریم و بهارستان
۴. شهریار، ملارد و قدس
۵. ورامین، پیشوا و قرچک (به استناد ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارشات و اسناد واصله صلاحیت نفر اول رد شد و نفر دوم و سوم حوزه انتخابیه به مرحله دوم راه یافتند.)

استان خوزستان
۶. اهواز، باوی، حمیدیه و کارون
۷. آبادان
۸. اندیمشک
۹. ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون
۱۰. بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی
۱۱. بهبهان و آغاجاری
۱۲. خرمشهر
۱۳. دزفول
۱۴. دشت‌آزادگان و هویزه
۱۵. رامهرمز و رامشیر
۱۶. شادگان
۱۷. شوش و کرخه
۱۸. شوشتر و گتوند
۱۹. مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل (با توجه به اختلاف نزدیک آراء نفر اول و دوم حوزه انتخابیه، پس از بازشماری کامل تمامی صندوق‌های اخذ رأی، با جابه‌جایی نفر اول و دوم، آقای رضا جباری به عنوان منتخب در این حوزه مشخص شد)

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از حضور مردم پای صندوق‌های رای و از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی قدردانی کرد و خطاب به منتخبان و همچنین کسانی که رای کافی به دست نیاوردند، گفت: آنچه برای ما در نظارت بر انتخابات مهم بود، رای و اراده مردم بود تا نتایج اعلامی بر اساس تک‌تک آرایی باشد که مردم به صندوق ریختند.

وی تاکید کرد: همه باید پای‌بند به قانون باشیم و در آستانه عید نوروز مصالح مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار دهیم.

دکتر طحان‌نظیف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: طبق قانون، وزارت کشور باید زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیشنهاد دهد که این وزارتخانه روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ را پیشنهاد داد.

وی افزود: ما در شورای نگهبان بررسی‌های لازم را انجام دادیم و با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ موافقت شد. ضمن این‌که با موافقت شورای نگهبان، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه که یکی از آن‌ها نیز تهران است، به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در یک حوزه انتخابیه صلاحیت نفر اول رد و انتخابات به دور دوم کشیده شد
  • صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد
  • اتفاق کم سابقه در انتخابات؛ در یک حوزه انتخابیه صلاحیت نفر اول رد و انتخابات به دور دوم کشیده شد
  • فوری/صلاحیت منتخب ورامین رد شد /انتخابات به دور دوم کشیده شد
  • صحت انتخابات مجلس در همه حوزه‌ها تایید شد
  • صلاحیت منتخب مردم ورامین در انتخابات مجلس رد شد
  • صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد
  • نفر دوم و سوم انتخابات مجلس در ورامین به دور دوم راه یافتند
  • سربازی کم شد؛ میزان دوره سربازی رسما چند ماه شد؟
  • مستندات رد صلاحیت حسن روحانی اعلام شد؟ | سرنوشت مصوبه کاهش مدت سربازی | انتشار اسنادی درباره فرزند قالیباف در بررسی صلاحیت وی تاثیر داشت؟