Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اعلام کرد: هیئت انتخاب مهرواره سرود متشکل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی روز سه‌شنبه ۸ بهمن در نشستی تخصصی ۸۹ سرود و ۱۷ نماهنگ رسیده به دبیرخانه را بررسی کردند و در پایان هشت «سرود نمایش» و دو «نماهنگ» انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس و در بخش سرود نمایش، اثر «بازی‌های محلی» از کرمان با شعر و ترانه، آهنگ‌سازی و رهبری مسعود نکویی از کرمان، «رنگین کمان مهربانی» با شعر و ترانه هادی فردوسی و آهنگ‌سازی و رهبری فرشید جعفری از مرکز شماره ۳ کانون شیراز استان فارس، «دنیای قشنگ» با شعر و ترانه فاطمه احمدزاده، آهنگ‌سازی حمید سلطان‌زاده و رهبری فاطمه بحرانی از مرکز کانون تفت استان یزد و «فردا را می‌سازیم» با شعر و ترانه مصدق آقاجانلو وآهنگ‌سازی و رهبری غلامرضا گورکانی از مرکز مجتمع کانون زنجان در میان منتخبان این مهرواره قرار گرفته‌اند.

همچنین از سرود نمایش «اشبال کارون» با شعر و ترانه باسم حمادی، آهنگ‌سازی احمد بیت‌سیاح و رهبری مونا سبحانی از مرکز شماره ۱ کانون اهواز استان خوزستان، «خلیج فارس» با شعر و ترانه مجید ذاکری، آهنگ‌سازی علی‌رضا کهوری و رهبری مرضیه فیروزی از مرکز کانون میناب استان هرمزگان، «شهر شقایق» با شعر و ترانه حسین احمدی، آهنگ‌سازی ناصر شکرایی و رهبری لیلی دولت‌آبادی از مرکز شماره ۲ گنبدکاووس استان گلستان و «دنیای پنهان» با شعر و ترانه حمیرا خدابنده، آهنگ‌سازی آرش عشقی و رهبری منیژه واحد از مرکز کانون لاهیجان استان گیلان به‌عنوان دیگر آثار منتخب این بخش نام‌برده شده است.

دو نماهنگ «گیلان‌زای» از استان گیلان و «گردو بازی» از استان کرمان نیز به عنوان منتخبان بخش نماهنگ معرفی شده است.

بر اساس این خبر، نخستین مهرواره سرود آفرینش با شعار «آینده ساختنی است» از تابستان سال جاری با ارسال شیوه‌نامه و فراخوان به استان‌های سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.

مخاطب این برنامه اعضای کودک و نوجوان و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون بودند، این مهرواره در دو بخش «سرود نمایش» و «نماهنگ» و در دو مرحله استانی و کشوری برنامه‌ریزی شده بود.

برگزاری مهرواره‌های استانی با استان کردستان و در روز ۱۲ آذر آغاز شد و در روز ۱۲ دی ۱۳۹۸ با استان‌های زنجان، قم، کرمانشاه و البرز پایان یافت. بیش از ۳۰۰ گروه سرود در بخش استانی مهرواره سرود شرکت داشتند.

بر اساس شیوه‌نامه از هر استان سه اثر برتر در بخش «سرود نمایش» انتخاب و به دبیرخانه کشوری مهرواره ارسال شد.

یادآوری می‌شود مرحله کشوری نخستین مهرواره سرود «آفرینش» روز‌های ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در مجموعه زیباکنار در استان گیلان با حضور هشت گروه منتخب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش فکری سرود نمایش شعر و ترانه مرکز کانون مرکز شماره مهرواره سرود استان گیلان سرود نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار تلویزیون برای راهیابی گروه‌های سرود به آنتن چیست؟

برنامه «ایران سرود» با مشارکت مرکز نهضت در روزهای پایانی سال از شبکه امید پخش می‌شود. سازنده این برنامه اعلام کرده است که گروه‌های سرود حاضر، با انتخاب مردم روی آنتن می‌روند.

برنامه «ایران سرود» به سراغ گروه‌های سرود در شهرهای مختلف می‌رود و ضمن معرفی فرهنگ هر شهر، به معرفی گروه‌های فعال در حوزه سرود می‌پردازد. «ایران سرود» کاری از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت شنبه تا پنجشنبه به روی آنتن شبکه امید و دو سیما می‌رود.

کمیل سوهانی ـ تهیه‌کننده برنامه «جشن ایران سرود» ـ با اشاره به زمان پخش زنده این برنامه به ایسنا بیان کرد: برنامه «جشن بزرگ ایران سرود» به مناسبت فرا رسیدن سال نو و با هدف ترویج فرهنگ سرودخوانی ایرانی و اسلامی، با حضور ۱۵ گروه سرود منتخب از سراسر ایران در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه و همچنین صبح روز اول فروردین ماه از شبکه امید پخش خواهد شد.

سوهانی اضافه کرد: این گروه‌های سرود که همگی از برگزیدگان ایران سرود با رای مردمی هستند، در صحنه بزرگ ایران سرود حاضر و سرودهای خود را اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما همچنین در این برنامه میزبان خوانندگان مطرح کشور و متخصصان حوزه سرود و ترانه خواهیم بود که در ادامه برنامه قرار است گروه‌های سرود، سرودشان را در حضور مهمانان برنامه که متخصص این امر هستند، اجرا کنند.

سوهانی با اشاره به ترکیب مجریان این برنامه، اعلام کرد: بابک افرا، از خوانندگان مطرح کشور و امیر محمدخوانی میزبان گروه‌های سرود در برنامه «جشن بزرگ ایران سرود» هستند.

وی درباره معیار انتخاب این ۱۵ گروه سرود، بیان کرد: معیارهای انتخاب گروه‌ها شامل کیفیت اجرا، تنوع بومی و همچنین آرای مردمی در ایران سرود بود.

سوهانی گفت: علاوه بر اجرای سرود توسط گروه‌های مختلف، چالش‌های سرگرم‌کننده مرتبط با حوزه ترانه، سرود و شعر و همچنین آیتم‌های متنوع دیگر در این برنامه تدارک دیده شده است.

تهیه‌کننده «جشن بزرگ ایران سرود» بیان کرد: این برنامه با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۸ و ۲۹ اسفندماه ساعت ۲۲ و همچنین صبح روز اول فروردین ماه دو ساعت قبل از تحویل سال نو از شبکه امید پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: از همه بینندگان عزیز دعوت می‌کنیم که در این برنامه شاد و پرنشاط با ما همراه باشند و از سرودهای زیبا و متنوع گروه‌های منتخب ایران سرود لذت ببرند.

سوهانی در پایان یادآور شد: لازم به ذکر است که دو قسمت دیگر از این برنامه به مناسبت عید سعید فطر در پایان ماه مبارک رمضان از قاب با نشاط شبکه امید پخش خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخشش گروه سرود کریم اهل بیت آباده در کشور
  • موفقیت گروه سرود کریم اهل بیت آباده در کشور
  • از عرضه بازی موبایلی «بچه زرنگ» تا پویش بهار جانان | کشوری که قصه عمونوروز دارد نیازی به بابانوئل ندارد
  • ۳ گروه از آذربایجان‌غربی برگزیده پویش سرود افتخار شدند
  • معیار تلویزیون برای راهیابی گروه‌های سرود به آنتن چیست؟
  • اجرای پاتوقی گروه‌های سرود نوجوانان کشور در حرم مطهر رضوی
  • فیلم| پخش ترانه‌ای از استاد بنان در آغاز کنسرت خواننده مشهور انگلیسی
  • عباس قادری کیست؟/ لیستی از ترانه و آهنگ های عباس قادری
  • فیلم| واکنش خواننده کره‌ای به آهنگ «سلام فرمانده»
  • کسب رتبه برتر کشوری گروه علوم تشریح و بیولوژی سلولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد