Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اعلام کرد: هیئت انتخاب مهرواره سرود متشکل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی روز سه‌شنبه ۸ بهمن در نشستی تخصصی ۸۹ سرود و ۱۷ نماهنگ رسیده به دبیرخانه را بررسی کردند و در پایان هشت «سرود نمایش» و دو «نماهنگ» انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس و در بخش سرود نمایش، اثر «بازی‌های محلی» از کرمان با شعر و ترانه، آهنگ‌سازی و رهبری مسعود نکویی از کرمان، «رنگین کمان مهربانی» با شعر و ترانه هادی فردوسی و آهنگ‌سازی و رهبری فرشید جعفری از مرکز شماره ۳ کانون شیراز استان فارس، «دنیای قشنگ» با شعر و ترانه فاطمه احمدزاده، آهنگ‌سازی حمید سلطان‌زاده و رهبری فاطمه بحرانی از مرکز کانون تفت استان یزد و «فردا را می‌سازیم» با شعر و ترانه مصدق آقاجانلو وآهنگ‌سازی و رهبری غلامرضا گورکانی از مرکز مجتمع کانون زنجان در میان منتخبان این مهرواره قرار گرفته‌اند.

همچنین از سرود نمایش «اشبال کارون» با شعر و ترانه باسم حمادی، آهنگ‌سازی احمد بیت‌سیاح و رهبری مونا سبحانی از مرکز شماره ۱ کانون اهواز استان خوزستان، «خلیج فارس» با شعر و ترانه مجید ذاکری، آهنگ‌سازی علی‌رضا کهوری و رهبری مرضیه فیروزی از مرکز کانون میناب استان هرمزگان، «شهر شقایق» با شعر و ترانه حسین احمدی، آهنگ‌سازی ناصر شکرایی و رهبری لیلی دولت‌آبادی از مرکز شماره ۲ گنبدکاووس استان گلستان و «دنیای پنهان» با شعر و ترانه حمیرا خدابنده، آهنگ‌سازی آرش عشقی و رهبری منیژه واحد از مرکز کانون لاهیجان استان گیلان به‌عنوان دیگر آثار منتخب این بخش نام‌برده شده است.

دو نماهنگ «گیلان‌زای» از استان گیلان و «گردو بازی» از استان کرمان نیز به عنوان منتخبان بخش نماهنگ معرفی شده است.

بر اساس این خبر، نخستین مهرواره سرود آفرینش با شعار «آینده ساختنی است» از تابستان سال جاری با ارسال شیوه‌نامه و فراخوان به استان‌های سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.

مخاطب این برنامه اعضای کودک و نوجوان و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون بودند، این مهرواره در دو بخش «سرود نمایش» و «نماهنگ» و در دو مرحله استانی و کشوری برنامه‌ریزی شده بود.

برگزاری مهرواره‌های استانی با استان کردستان و در روز ۱۲ آذر آغاز شد و در روز ۱۲ دی ۱۳۹۸ با استان‌های زنجان، قم، کرمانشاه و البرز پایان یافت. بیش از ۳۰۰ گروه سرود در بخش استانی مهرواره سرود شرکت داشتند.

بر اساس شیوه‌نامه از هر استان سه اثر برتر در بخش «سرود نمایش» انتخاب و به دبیرخانه کشوری مهرواره ارسال شد.

یادآوری می‌شود مرحله کشوری نخستین مهرواره سرود «آفرینش» روز‌های ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در مجموعه زیباکنار در استان گیلان با حضور هشت گروه منتخب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش فکری سرود نمایش شعر و ترانه مرکز کانون مرکز شماره مهرواره سرود استان گیلان سرود نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون

هنرمندان در ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی» در محوطه باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری به نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و تعزیه می‌پردازند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی» از روز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تا سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ به مدت پنج شب در محوطه باز مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بوستان لاله تهران اجرا می‌شود.

در این ویژه‌برنامه که به مناسب ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر و از ساعت ۱۷:۴۰ تا اذان مغرب برپا خواهد شد، هنرمندانی همچون محمدرضا معجونی، سیدمهرداد کاووسی، امیرحسین انصافی، صادق کیانی‌مقدم، الهه تاجیک، کیمیا یعقوبی و تعدادی از هنرمندان نوجوان به نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و قصه‌گویی و گروه نمایشی و تعزیه هیئت «شاه‌چراغ» به سرپرستی مصطفی فتحی می‌پردازند.

یادآوری می‌شود نمایش‌های «گل باقالی و روزه کله گنجشکی» به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدی‌خواه که هر روز ساعت ۱۶:۳۰ و «هر روز نوروزه» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین انصافی که ساعت ۱۷ در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شد در روز‌های برپایی ویژه‌برنامه «پرده‌های علوی» اجرا نمی‌شود.

پس از برگزاری ویژه‌برنامه «پرده‌خوانی»، نمایش‌های «گل باقالی و روزه کله گنجشکی»، «هر روز نوروزه» و «گرگ بلا جلو بیا جلو بیا» از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ فعالیت خود را در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران از سر خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • بشنوید/ نواهایی از «گل پامچال» که بارها از دل خاک درآمد
  • چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟
  • افتخاری دیگر برای شهرستان ابرکوه
  • اجرای زیبای گروه سرود «منتظران ظهور» زاهدان
  • مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • مرکز شعر، موسیقی و سرود در سال ۱۴۰۲
  • با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • معرفی برگزیدگان مرحله کشوری رویداد ملی مدرسه، منزل، تعالی محصل
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد