Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@02:16:42 GMT

طرز تهیه‌ی دمنوش سیب و دارچین

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۶۸۶۰

طرز تهیه‌ی دمنوش سیب و دارچین

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  امروز تصمیم داریم روش تهیه‌ی یک دمنوش لذیذ و معطر زمستانی را به شما آموزش دهیم. برای آشنایی با تهیه‌ی دمنوش سیب و دارچین، با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

آب: سه پیمانه
سیب: دو عدد
چوب دارچین: دو عدد

طرز تهیه:

سیب‌ها را به شکل مکعب‌های کوچک، خورد می‌کنیم.

سیب‌های خورد شده را به همراه آب، در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا به دمای جوش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درب ظرف حاوی سیب و آب را بسته و اجازه می‌دهیم به مدت بیست دقیقه روی حرارت ملایم، به آرامی بجوشد.

مخلوط سیب و آب را در مخلوط‌کن ریخته و آن را میکس می‌کنیم.

مخلوط به دست آمده را از صافی عبور می‌دهیم تا پوست و ضایعات سیب، از مایع جدا شود.

مایع به دست آمده را در ظرفی ریخته و مجددا روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا دم بکشد. می‌توانید دمنوش را روی حرارت غیرمستقیم نیز قرار دهید. چوب‌های دارچین را به دمنوش اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا با چوب دارچین معطر شود.

دمنوش آماده شده را در فنجان‌های مناسب ریخته و به همراه شکر یا عسل، سرو می‌کنیم.

برای تزیین این دمنوش، می‌توان از چوب دارچین یا تکه‌های سیب، استفاده کرد.

منبع: تابناک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دمنوش خانگی طرز تهیه دمنوش سیب و دارچین چوب دارچین روی حرارت تهیه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان

چای کوهی یکی از رستنی‌های فصل بهار در پهنه اصفهان با نام «کرک گربه» یا «پشمینه» بیشتر در خوانسار، فریدن و فریدونشهر و با عنوان «هالوله یا اولوله» در لنجان و دهاقان شناخته می‌شود.

چای کوهی از دسته گیاهان گلدار و سنبله‌ای است که به صورت پراکنده یا بوته متراکم در دشت‌های کم شیب و دامنه کوهستان‌ها می‌روید.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر گفت: بهترین شیوه مصرف این گیاه دم کرده آن تا شش ماه پس از چیدن است و بعد از این مدت بهتر است از اسانس آن استفاده شود.

علی رحیمی افزود: در باور مردم این منطقه و همچنین بر اساس یافته‌های طب قدیم این گیاه دارای طبع گرم و خشک است، از این رو برای درمان ناراحتی‌های گوارشی، قولنج و گرفتگی در افراد سرد مزاج و دفع سنگ مجاری ادراری و صفراوی کاربرد دارد.

او افزود: دمنوش چای کوهی اشتهاآور، آرامبخش، ضد عفونت، بهبود دهنده بیماری‌های زنان و برای درد‌های مفصلی، رماتیسمی، سردرد، سرگیجه، ناراحتی‌های معده و روده با منشأ روانی نیز مفید است.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر افزود: دم کرده این گیاه برای درمان سرماخوردگی، برونشیت و آسم، بی خوابی، مشکلات پوستی، نقرس، حساسیت، گرفتگی روده و تقویت دستگاه دفاعی بدن بسیار موثر است.

رحیمی با اشاره به خاصیت رگ گشایی این دمنوش گیاهی گفت: مصرف چای کوهی می‌تواند فشار خون بالا را پایین بیاورد و از آنجا که سرشار از آنتی‌اکسیدان است انسداد عروق خونی و شریان‌ها را درمان می‌کند و چربی مضر خون را نیز کاهش می‌دهد.

بوته چای کوهی دارای ساقه‌های کرک‌دار به رنگ سبز یا متمایل به خاکستری با گل‌های خوشه مانند ارغوانی و صورتی است. عنوان پشمینه را نیز بدلیل کرک‌های شگفت آور این گیاه به آن نسبت داده اند.

دمنوش پشمینه یکی از نوشیدنی‌های بومی و پرطرفدار به ویژه در مناطق غرب اصفهان است که خواص بیشماری نیز دارد. اهالی این منطقه در فصل بهار گل‌های پنبه‌ای این گیاه را از دشت‌ها و دامنه کوه‌ها می‌چینند و آن را بطور تازه و یا پس از خشک کردن، مشابه چایی دم می‌کنند و می‌نوشند.

طعم چای کوهی شبیه ترکیبی از بابونه، نعناع و لیمو است. بر اساس بررسی‌های آزمایشگاهی، ترکیبات شیمیایی شامل هاپیرین، ماده قرمز رنگ هایپریسین، تانن و اسید نیکوتینیک چای کوهی را به دارویی شفابخش و خوشبو تبدیل کرده است.

در اسناد تاریخی، غرب اصفهان را «منطقه‌ای علف خیز با آب فراوان و مراتعی بی‌پایان» نامیده‌اند. خاک حاصلخیز، اقلیم سرد و کوهستانی و آب و هوای معتدل پدیدار شدن مراتع سرسبز و پوشش گیاهی منحصر به فرد را در این منطقه به دنبال داشته است.

طبق تحقیقات انجام شده از حدود ۸۰۰ گونه گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی شناخته شده در ایران بیش از ۴۰۰ نوع در شهرستان‌های غرب اصفهان از جمله فریدونشهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان می‌روید. وسعت مراتع غرب اصفهان بیش از ۳۰۰ هزار هکتار است.

سالانه ۷۰ هزار تن گیاه دارویی در هشت هزار و ۳۵۰ هکتار مزارع کشت شده اصفهان تولید می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • چرا آداپتور هایمان زود به زود خراب میشوند ؟
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • ۶ دمنوش‌ عالی برای داشتن پوستی شفاف