Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@09:28:30 GMT

تنور بازار مسکن شب عید داغ شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۷۵۳۸

تنور بازار مسکن شب عید داغ شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر آنلاین، همزمان با افزایش قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران، حجم خرید و فروش افزایش محسوسی را تجربه کرده و به نظر می‌رسد مشتریانی که تا پیش از این زمان را برای خرید مناسب نمی‌دانستند؛ بار دیگر با بازار مسکن آشتی کرده‌اند.یکی از مشاورین املاک در پاسخ به این سئوال که روند تغییر قیمت مسکن چگونه است،می گوید:" از برج ۹ تا کنون قیمت مسکن به طور میانگین متری ۱ تا ۲ میلیون تومان افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود تا اسفند ماه افزایش قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

فعالان بازار مسکن می‌گویند اتفاقا بازار در شرایطی داغ شده است که در سال‌های گذشته در این محدوده زمانی بازار وارد فاز رکود دوره‌ای می‌شد اما وضعیت قیمت‌ها تغییر در عادت مالوف و شناخته شده بازار مسکن دارد.  

مسکن کیلویی چند

یکی از مشاوران املاک منطقه غرب تهران در خصوص وضعیت قیمت واحد های متراژ پایین در این منطقه گفت:"قیمت واحدهای متراژ پایین دراین منطقه کیلویی حساب میشود و میانگین قیمت ثابتی برای آنها وجود ندارد."

وی در ادامه افزود:" خرید و فروش در این مناطق به خوبی صورت می گیرد و حتی با افزایش قیمتها بازار مسکن نه تنها کساد نشده بلکه رونق هم گرفته است و هر چه به پایان سال نزدیکتر می شویم خرید و فروش افزایش مییابد."

وی در خصوص میانگین قیمت مسکن در این مناطق گفت:" میانگین قیمت مسکن در مناطق غرب تهران از حداقل ۱۷ میلیون آغاز می شود و تا حداکثر ۲۸ میلیون بالا می رود ولی در شرایط ویژه واحدهای اوکازیونی هستند که قیمت آن ها به متری ۳۵ میلیون تومان نیز می رسد." به گفته وی واحدهای متراژ کوچک غالبا بین ۲ تا ۳ میلیون تومان گران‌تر از واحدهای معمولی و بزرگ هستند.

مسکن اهل خیانت نیست

یکی از مشاوران املاک منطقه شمال تهران در خصوص وضعیت خرید و فروش در این منطقه گفت:" بازار مسکن کساد بود ولی الان خرید و فروش خوب شده و بازار رو به رونق است و پیش‌بینی می‌شود تا اسفند خرید و فروش بالا باشد ولی از فروردین ماه تا اردیبهشت خرید و فروش در بازار مسکن کاهش پیدا میکند و بازار راکد می شود اما دوباره رونق می گیرد؛ در واقع مسکن هیچوقت طولانی مدت راکد و کساد نمی‌ماند."

وی در ادامه افزود:" در واقع مسکن هیچوقت اهل خیانت نیست و مانند ارز و طلا خریدارش را زمین نمی زند."

وی در خصوص وضعیت قیمت ها در مناطق شمالی تهران گفت:" قیمت ها از متری ۲۰ میلیون تومان شروع می شود و تا متری ۳۵ میلیون بالا می رود ولی به طور میانگین قیمت واحد های نوساز از متری ۳۰ میلیون به بالا است و تا اواخر سال ۹۸ قیمت ها روند افزایشی دارد و پیش بینی می شود که سال آینده قیمت مسکن باز هم افزایش پیدا کند.

تاخت و تاز گرانی در شرق تهران 

یکی از مشاوران املاک منطقه پیروزی در خصوص حجم خرید و فروش در بازار گفت:" میزان خرید و فروش در این منطقه افزایش یافته اما به دلیل پایین بودن حجم ساخت و ساز قیمت‌ها با افزایش قابل توجهی روبرو هستند."

وی در خصوص وضعیت قیمت مسکن در این مناطق گفت:" قیمت مسکن برای واحد های متراژ پایین از متری ۱۰ میلیون تومان شروع می شود و تا ۱۲ میلیون تومان افزایش می یابد ، به این ترتیب در همین مدت کوتاه قیمت‌ها افزایشی برابر با یک تا دو میلیون تومان در هر متر مربع را تجربه کرده‌اند."

خریداران چه کسانی هستند؟ 

فعالان بازار پر پاسخ به این سئوال که خریداران کنونی مسکن عمدتا سرمایه‌گذاری هستند یا خریداران واقعی؟ گفت: به نظر می‌رسد فعلا عمده خریداران واقعی هستند و مسکن را برای نیاز واقعی خود خریداری می‌کنند چرا که می‌ترسند قیمت‌ها روندی افزایشی را طی کند در نتیجه به سرعت تقاضای بالقوه خود را بالفعل کنند. 

یکی از مشاوران املاک مناطق جنوبی شهر تهران در خصوص حجم خرید و فروش در این منطقه گفت:" حجم خرید و فروش در این مناطق طی چند ماه اخیر رو به بهبود است و با نزدیک شدن به اواخر سال ۹۸ خرید و فروش افزایش پیدا می کند."

وی در خصوص وضعیت قیمت مسکن در این منطقه گفت:" قیمت واحدهای متراژ پایین نوساز از متری ۷ تا ۸ میلیون تومان است و قیمت واحد های ۱۰ سال ساخت نیز از متری ۵ ملیون تومان شروع می شود و پیش بینی می شود قیمت مسکن رو به افزایش باشد چرا که طی سه هفته گذاشته شاهد افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت مسکن بودیم."

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن بازار مسکن رشد قیمت مسکن خرید و فروش در این منطقه خصوص وضعیت قیمت تومان شروع می شود خرید و فروش افزایش حجم خرید و فروش پیش بینی می شود قیمت مسکن منطقه گفت متراژ پایین واحدهای متراژ تهران در خصوص قیمت واحد میانگین قیمت میلیون تومان افزایش قیمت بازار مسکن قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۷۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است

به گزارش همشهری آنلاین، بازار مرغ این روزها آرام و قیمت‌ها کاهش یافته است اما خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت جوجه یک‌روزه مطرح است. به طوری که چند روز پیش وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌ای خطاب به انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه با اشاره به تاثیر مستقیم این نهاده در قیمت مرغ گوشتی مصرفی مردم، نسبت به افزایش قیمت جوجه یک‌روزه به واحدهای مرغ مادر گوشتی هشدار داد و خواستار انجام اقدامات لازم برای تعدیل قیمت جوجه یک‌روزه شد.

افزایش قیمت نداشتیم

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در صحبت با همشهری افزایش و نوسان قیمت جوجه یک‌روزه را عمدتا نتیجه فشار تقاضا و گاهاً سوءاستفاده برخی واسطه‌ها دانست و بیان کرد: ما در ۷ - ۸ ماه اخیر افزایش قیمت جدیدی نداشته‌ایم.

محمدرضا صدیق‌پور ادامه داد: در حال حاضر جوجه یک‌روزه در بازار از ۱۲ هزار تومان تا ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسد و این نوسان قیمت به دلیل تفاوت نژاد و سن گله مادر است و قیمت پیشنهادی انجمن برای نیمه دوم سال گذشته میانگین ۲۰ هزار تومان با نوسان ۲۰ درصد افزایش و یا کاهش بر مبنای تفاوت سویه و سن بود که هم اینک بر اساس تقاضا یا عدم تقاضا برای برندهای خاص این نوسان افزایش یافته است و با توجه به الزام واحدهای مادر در خصوص جوجه‌ریزی از سویه‌های متناظر و برمبنای تولید جوجه واحدهای مرغ مادر از تمام نژادها میانگین قیمت ۲۰ هزار تومان است.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در مورد عدم رعایت نرخ مصوب سال ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان گفت: این قیمت مربوط به اردیبهشت سال گذشته است در حالی که برخی هزینه‌های تولید از قبیل کنجاله سویا در ۳ مرحله تغییر قیمت داشت یا با انتقال ریزمغذی‌ها و واکسن و دارو از تالار اول ارزی به تالار دوم قیمت این مواد ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. بر همین اساس، با توجه به افزایش هزینه‌ها قیمت میانگین ۲۰ هزار تومان با دامنه نوسان ۲۰ درصد در نیمه دوم سال گذشته پیشنهاد و مورد موافقت قرار گرفت و البته این افزایش تقریبا برای سایر بخش‌ها در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید:

کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند فروش جوجه ۳۰ تا ۳۲ هزار تومانی تخلف است

صدیق‌پور در مورد علت هشدار وزارت جهاد کشاورزی به واحدهای مرغ مادر گوشتی در مورد قیمت جوجه یک‌روزه بیان کرد: امروز در حالی شاهد افزایش تولید و عرضه مرغ هستیم که قیمت پایین مرغ زنده، زیان و دلسردی تولیدکنندگان مرغ گوشتی را به دنبال داشته است. به همین دلیل واحدهای تولیدی مرغ گوشتی از شرایط موجود ناراضی هستند و این نارضایتی را در قالب افزایش قیمت جوجه یک‌روزه مطرح کرده‌اند در حالی که قیمت جوجه یک‌روزه ۷ تا ۸ ماه گذشته عمدتا با میانگین قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش رفته است.

صدیق‌پور با تاکید بر اینکه مرغ مازاد در بازار باید جمع‌آوری شود، عنوان کرد: دولت در روزهای اخیر اقداماتی برای جمع‌آوری و ذخیره‌سازی گوشت مرغ و تجدید ذخایر استراتژیک توسط شرکت پشتیبانی انجام داده است که امیدواریم این امر با سرعت بیشتر عملیاتی شود و با این اقدامات در کنار صادرات، مرغ مازاد از بازار جمع شود و مرغ قیمت واقعی خود را پیدا کند، چرا که با این شرایط تولید گوشت مرغ از زیان خارج شده و قطعا کس معترض نخواهد بود اما با این وجود در مورد قیمت جوجه یک‌روزه ما هم به واحدهای مرغ مادر توصیه کرده‌ایم که دقت داشته باشند قیمت‌ جوجه دچار واسطه‌گری نشود و به قیمت عادلانه به دست تولیدکنندگان مرغ گوشتی برسد. بر همین اساس، کسانی که جوجه را به قیمت ۳۰ هزار تا ۳۲ هزار تومان می‌دهند دچار تخلف شده و باید دستگاه‌های نظارتی با آنها برخورد جدی داشته باشد.

نهاده‌ها به وفور در دسترس است

از مشکلات مهم در صنعت پرورش طیور، تامین نهاده‌های مورد نیاز است امسال اما به گفته مسئولان جهاد کشاورزی مشکلی در این زمینه وجود ندارد. علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی چند روز پیش در این باره گفت: با تامین به موقع ارز توسط بانک مرکزی و همچنین استفاده از منابع رسوب شده در کشورهای همسایه، نهاده‌های دامی، کشاورزی و کالاهای اساسی تا مردادماه امسال تامین شده است.

صدیق‌پور با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته مدیریت نهاده‌ها به سطح مطلوبی رسیده است، گفت: در حالی که ما در ماه‌های اردیبهشت و خرداد پارسال شرایط بسیار سختی به لحاظ تامین نهاده داشتیم ولی به همت همین مسئولین در حال حاضر نهاده‌ها به وفور در دسترس مرغداران قرار دارد و یکی از دلایلی که به رغم قیمت پایین مرغ،‌ تقاضا برای جوجه‌ریزی بالاست همین فراوانی نهاده‌هاست.

کد خبر 845191 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی مرغ

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز مسکن ملی با نرخ‌های نجومی
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن با نرخ‌های نجومی
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • پیش‌بینی قیمت میلگرد آجدار در سال 1403
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳