Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه جروزالم پست، جوسپ بورل  در دیدار با «ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن گفت: توافقنامه صلح خاورمیانه دونالد ترامپ بسیاری از پارامترهای مورد توافق بین المللی از جمله مرزهای ۱۹۶۷ را به چالش می‌کشد. مرز ۱۹۶۷ که مورد توافق طرفین است و رژیم صهیونیستی و فلسطین را به عنوان دو دولت مستقل می شناسد و دو طرف می توانند در صلح و امنیت در کنار یکدیگر زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بورل همچنین با تمسخر از تلاش های ایالات متحده از معامله قرن به عنوان "به اصطلاح برنامه صلح" یاد کرد.  

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی در اردن، نقش بسیار ویژه این کشور را در روند صلح به ویژه در مورد قدس و به عنوان متولی سایتهای مقدس ذکر کرد.

وی تصدیق کرد که اتحادیه اروپا نیز به تعهدات بین المللی پایبند است و به راه حل دو کشور و احترام به قوانین بین المللی معتقد است.  

عبدالله دوم شاه اردن نیز روز یکشنبه در دیدار با "جوسپ بورل" مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت پایان دادن به منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس راه‌حل دو کشور برای تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شریف تأکید کرد.  

«ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن نیز روز شنبه در نشست فوق العاده اتحادیه عرب شرط تحقق ثبات و صلح فراگیر در منطقه، حل موضوع فلسطین و مقابله با اقدامات یکجانبه اسرائیل برای ایجاد تغییرات جدید در اراضی فلسطینی است.  

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه (هشتم بهمن) در یک نشست خبری همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آنچه او معامله قرن می‌خواند، رونمایی کرد.  

بر اساس بندهای طرح معامله قرن که سه شنبه هشتم بهمن ۹۸ در واشنگتن رونمایی شد ۴۰ درصد زمین‌های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد. شهر قدس پایتخت رژیم اسراییل خواهد بود و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آن‌ها شهرک‌های یهودی نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می‌شود.  

همچنین آوارگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان، اسکان دائم بگیرند.  
 
 
 

برچسب‌ها امریکا دونالد ترامپ اسرائیل جوسپ بورل شهر قدس فلسطین پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امریکا دونالد ترامپ اسرائیل جوسپ بورل شهر قدس فلسطین دونالد ترامپ دونالد ترامپ امریکا دونالد ترامپ اسرائیل جوسپ بورل شهر قدس فلسطین رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا دونالد ترامپ معامله قرن بین المللی جوسپ بورل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است

جنگ در غزه اکنون به بزرگترین فاجعه انسانی ساخت دست بشر تبدیل شده است به طوری که علاوه بر کشته و زخمی شدن بیش از یکصد هزار نفر، خطر قحطی جمعیتی معادل ۲ میلیون نفر را به دلیل اقدامات صهیونیست‌ها در جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه، تهدید می‌کند. با بی توجهی کشور‌های غربی مدافع حقوق موضوع، صهیونیست‌ها همچنان در حال ادامه دادن توحش خود علیه فلسطینیان هستند. 

به گزارش الجزیره، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) از نبود پیشرفت در کاهش فاجعه بشری در غزه انتقاد کرد. 

وی در این زمینه گفت: ما در ۳ موضوع اصلی مرتبط با جنگ غزه شاهد هیچ گونه پیشرفتی نبوده ایم. این موضوعات شامل: ۱- آزادی اسرای صهیونیست ۲- استقرار آتش بس و ۳- کاهش بحران بشردوستانه در این باریکه که اکنون در محاصره کامل قرار دارد. 

بورل که پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: ۳ مسئله است که ما به آن احتیاج داریم. متاسفم که این را می‌گویم، اما در هیچ کدام از این ۳ مسئله ما شاهد پیشرفت چشمگیر نبوده ایم. هیچ پیشرفتی در آزادی اسرا انجام نشده است، به آتش بس درخواستی قطعنامه شورای امنیت احترام گذاشته نشد، و در نهایت کمیسر اتحادیه اروپا که مسئول ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است مثال‌هایی از ایجاد موانع در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را مطرح می‌کند. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: بروکسل خواستار دسترسی بدون مانع به نوار غزه به منظور ارسال و توزیع کمک‌های امدادی و بشردوستانه به این باریکه است. این مسئله روشن است که در روند امدادرسانی مانع ایجاد می‌شود و به همین دلیل نیز بحران بشردوستانه در غزه همچنان ادامه دارد. 

با این حال، این مقام اروپایی حاضر به محکوم کردن اسراییل به دلیل ایجاد مانع در روند امدادرسانی‌ها به غزه و ایجاد قحطی عامدانه در این باریکه نشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود