Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دادگستری آذربایجان غربی از تشکیل کمیته عملیاتی حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این کمیته، تسریع در اجرای احکام صادره قطعی در خصوص قلع و قمع ویلاهایی است که با تغییر کاربری اراضی کشاورزی ساخته شده‌اند. تاریخ انتشار: 01:00 - 14 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۲۶۱۷

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام شهدا و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: به یمن انقلاب شکوهمند اسلامی و فداکاری‌های شهدا اکنون در یک کشور مستقل و آزاد زندگی می‌کنیم و این آسایش و آرامش مرهون خون شهدا است و بر همه مسئولان و مدیران تکلیف است که قدر این خون‌ها را بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدیران استان آذربایجان غربی عزم جدی برای مبارزه با فساد و حفظ و صیانت از حقوق بیت‌المال دارند و تلاش‌های اعضای این شورا نشانگر این امر می‌باشد و باید همگی کمک کنیم تا مدیران بتوانند فعالیت خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

گروسی از تشکیل کمیته عملیاتی حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی خبر داد و هدف از تشکیل این کمیته را تسریع در اجرای احکام صادره قطعی در خصوص قلع و قمع ویلاهایی دانست که با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و یا تملک اراضی ملی و منابع طبیعی ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دستگاه قضایی با متخلفانی که درصدد نابودی طبیعت باشند برخورد جدی خواهد کرد

این مقام قضایی افزود: این کمیته به ریاست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یا یکی از معاونین او اداره خواهد شد و تمامی موانع و نواقصی که موجب کندی اجرای احکام قطعی صادره می‌باشد، مرتفع خواهد شد.

گروسی افزود: طبیعت و فضای زیبای روستاها و کوهها و دشتها فدای زیاده‌خواهی و راحت‌طلبی یک عده خاص می‌شوند که هم به کشاورزی استان و هم به بیت المال و منابع طبیعی و در واقع آسایش عمومی مردم ضربه می‌زنند؛ باید در مقابل این افراد متخلف ایستاد و منابع ملی و طبیعی و کشاورزی را برای آیندگان و فرزندان ایران اسلامی محافظت نمود.

رئیس شورای حفاظت از حقوق بیت المال استان ادامه داد: وظیفه شورای حفاظت از حقوق بیت المال صیانت از حقوق عامه مردم است تا عده‌ای خاص با اعمال نفوذ و استفاده از پول و قدرت آن را پایمال نکنند، ما با قدرت در مقابل چنین افرادی ایستاده‌ایم و اجازه ارتکاب جرم را به آنها نخواهیم داد.

حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه و دبیر شورای حفاظت از حقوق بیت المال هم در این جلسه بیان کرد: از ادارات و نهادهای مرتبط و مسئول می‌خواهیم که به هیچ وجه در اجرای احکام صادره از دادگاه‌ها در خصوص قلع و قمع ساختمان‌ها و ویلاهای غیرقانونی در اطراف شهرها و باغات که منظره طبیعت را به هم زده‌اند کوتاهی نکنند و همگی با همکاری و هماهنگی همدیگر نسبت به اجرای این احکام اقدام کنیم.

حبیبی افزود: از مسئولین روستایی خصوصاً دهیاران و بخشداران می‌خواهیم که همکاری لازم را با شورای حفاظت از حقوق بیت المال داشته باشند و چنانچه در اطراف روستا و مراتع تخلفی می‌بینند گزارش کنند تا با متخلفین برخورد قانونی لازم معمول گردد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری حفاظت از اراضی ملی قلع و قمع خصوص قلع و قمع آذربایجان غربی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

سرهنگ بهرام تقی زاده فرمانده یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از ظرفیت‌های فضای‌مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیرو‌های منابع‌طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییرکاربری‌های غیرمجاز است.

وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی برای پیشگیری و برخورد با ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی‌ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی‌کشاورزی استان به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های‌کشاورزی است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سالانه در ایام نوروز و فروردین‌ماه در استان بیش از صدها مورد تخلف ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در اراضی‌کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی در استان به صورت شبانه‌روزی است، ادامه داد: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر‌کاربری غیرمجاز در اراضی‌کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی متوقف شد.

تقی زاده اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۳ مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیرمجاز در اراضی‌کشاورزی در سطح استان اجرا شده است.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییرکاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ هزار تا یک‌ میلیون هکتار اراضی‌کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • کمیته انضباطی حسینی را محکوم کرد؛ یک جلسه محرومیت قطعی شد
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • احکام کمیته انضباطی برای استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است
  • محرومیت سنگین یک پرسپولیسی تعلیق شد
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک