Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@19:46:44 GMT

آمریکایی ها باید از منطقه اخراج شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۷۹۰۹

نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان طرح آمریکایی معامله قرن را یک گام بسیار خطرناک توصیف کرد.

اخبار بین الملل- وی هم چنین تصریح کرد که این طرح به دنبال پایان دادن به وجود فلسطین و مشروعیت بخشی به اشغالگری رژیم صهیونیستی است، اما این طرح باطل بوده و هرگز اجرا نخواهد شد.

نعیم قاسم هم چنین تاکید کرد که آمریکا میانجی بی طرف نیست، این کشور دروغگوست، هیچ راهی برای آزادسازی سرزمین فلسطین و پایان دادن به اشغالگری جز از راه مقاومت وجود ندارد، چراکه پس گرفتن سرزمین از طریق دیپلماسی بین المللی و از طریق آمریکا، غیر ممکن است زیرا همه این طرف‌ها علیه فلسطین توطئه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعیم قاسم با تاکید بر لزوم اخراج آمریکا از منطقه به سبب فتنه افکنی و جنگ افروزی این کشور و تشکیل گروه‌های تروریستی برای کشتار ملت‌های منطقه تصریح کرد تا زمانی که آمریکا در منطقه باشد، منطقه هرگز به ثبات نخواهد رسید و ما با خیال آسوده و آرامش زندگی نخواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: روز به روز آنچه را که ما بارها تکرار می‌کردیم، فاش می‌شود مبنی بر اینکه اشغال فلسطین و مشروعیت بخشی به وجود اسرائیل مقدمه‌ای برای اشغال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و آموزشی منطقه عربی و اسلامی است، زیرا یکی از پیشنهادهای موجود در طرح معامله قرن، اسکان دائمی فلسطینیان در لبنان و اسکان شماری از آنها در برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و عدم بازگشت فلسطینیان به سرزمین فلسطین است.

نعیم قاسم تاکید کرد: مسئولیت همه این است که از مقاومت فلسطین حمایت کنند و اشغالگری رژیم صهیونیستی را رد کنند، چرا که در غیر این صورت پیامدهایش را نسل‌های آینده باید تحمل کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معامله قرن رژیم صهیونیستی نعیم قاسم فلسطین رژیم صهیونیستی نعیم قاسم حزب الله لبنان معامله قرن نعیم قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه

رسانه آمریکایی با اشاره به عدم مخالفت آمریکا با قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، نوشت این اقدام بسیار دیرهنگام بود.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر دوشنبه سرانجام به قطعنامه «آتش‌بس فوری» در غزه در طول ماه مبارک رمضان رأی مثبت داد و آمریکا برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست روز سه‌شنبه نوشت این اقدام آمریکا نشانه‌ای از سرخوردگی واشنگتن از اقدامات رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه شامل تخریب بخش گسترده‌ای از زیرساخت‌های غیرنظامی، حمله به بیمارستان‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های انسانی است.

علاوه بر این، حملات رژیم صهیونیستی به غزه در طول نزدیک به ۶ ماه گذشته جان بیش از ۳۲ هزار نفر را گرفته که بیشتر آن‌ها کودکان و زنان هستند.

مقام‌های آمریکایی همچنین آشکارا با برنامه‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، جایی در جنوب غزه که میزبان بیش از یک میلیون آواره است، صحبت کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی با این حال می‌گویند عدم مخالفت با قطعنامه آتش‌بس به معنای تغییر سیاست‌های واشنگتن در قبال تل‌آویو نیست و آن‌ها همزمان خواستار توقف جنگ و آزادی اسرای اسرائیلی هستند.

واشنگتن‌پست با  این حال می‌نویسد برای بسیاری از مردم در غزه، تصویب قطعنامه آتش‌بس «بسیار دیر انجام شده است چراکه ما در نیمه ماه رمضان هستیم؛ ماه مبارکی که با غم و رنج در فلسطین همراه شده است».

آمریکا پیش از این سه بار قطعنامه‌های سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه را وتو کرده بود. آمریکا هفته گذشته هم قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در غزه نبود را به شورای امنیت ارائه کرد که با وتوی روسیه و چین مواجه شد.

اظهارات مقام‌های اسرائیلی هم نشانگر این است که آن‌ها قصدی برای پایبندی به این قطعنامه ندارند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و مخالف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید: «اسرائیل موظف است تا زمانی‌که گروگان‌ها بازگردانده شوند و تهدید حماس از بین برود، به نبرد ادامه دهد. تصمیم شورای امنیت اهمیت اجرایی برای ما ندارد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • سفیر فلسطین خواستار تحریم و اخراج اسرائیل از سازمان ملل
  • تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن
  • افسر آمریکایی: اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده است
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • فلسطین و برد روحیه‌بخش در مقدماتی جام جهانی
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد
  • وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه