Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@14:16:30 GMT

۳۰۰۰ پیامک شبانه علیه بودجه ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۸۵۴۷

۳۰۰۰ پیامک شبانه علیه بودجه ۹۹

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، «عوارض خروج از کشور تغییری پیدا نکرده است. کسانی که می‌خواهند از کشور خارج شوند، مالیات نمی‌دهند.» این پاسخ رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ است به ابهامات ایجادشده درخصوص برخی اخبار مبنی بر دریافت توأمان مالیات و عوارض خروج، هنگام خروج از کشور. اول بهمن ‌ماه بود که خبری منتشر شد که براساس آن مسافران ایرانی برای خروج از کشور باید مالیات پرداخت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی آن روز، ماده ۳۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کردند. با این مصوبه سازمان امور مالیاتی موظف شد، بابت خروج هر مسافر ایرانی از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی مبلغی به عنوان مالیات از مسافران دریافت کند و به حساب خزانه‌داری کل بریزد.

این خبر بلافاصله با واکنش‌های منفی بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی و دیگر ناظران مواجه شد و در رسانه‌ها بازتاب یافت. حتی بسیاری از روزنامه‌ها درباره این خبر نوشتند و آن را به صفحه‌های اول‌شان آوردند، اما در این میان تعداد محدودی از رسانه‌ها بودند که متوجه شدند «مالیات» مطرح شده همان «عوارض خروج از کشور» است که همین حالا هم مسافران ایرانی هنگام خروج از کشور ملزم به پرداخت آن هستند.

ماجرا آن‌قدر پیچیده شد که در نهایت معاون سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگویی درباره این سوءتفاهم ایجاد شده چنین توضیح داد: «این مالیات همان وجوهی است که از گذشته از مسافران عازم خارج از کشور مطابق ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‎شود.»

ثبات نسبی عوارض خروج از کشور

غلامرضا تاجگردون به عنوان رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کل کشور روز گذشته بار دیگر اخذ مالیات علاوه بر عوارض خروج از کشور را رد و با اشاره به ابهامات شکل‌گرفته درمورد اخذ مالیات و عوارض خروج از مسافران گفت: «عوارض خروج تغییر خاصی پیدا نکرده و مانند سال‌های گذشته است. اتفاقا در مجلس پیشنهادهایی مطرح بود که عوارض خروج بیشتر شود، اما سعی کردیم مانند سنوات گذشته و در همان حد و حدود تغییر پیدا کند.»

او به اعتمادآنلاین گفته است: «برخی پیشنهاد دادند کسانی که ساکن خارج از کشور هستند و به کشور رفت‌وآمد دارند عوارض خروج پرداخت نکنند اما کمیسیون تلفیق به این پیشنهاد رای نداد. در کمیسیون تلفیق بحث شد کسی که خارج از کشور زندگی می‌کند توان پرداخت عوارض چند صد هزار تومانی را دارد.»

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین تاکید کرد که از کسانی که می‌خواهند از کشور خارج شوند مالیات گرفته نمی‌شود.

ارسال ۳۰۰۰ پیامک برای اثرگذاری بر بودجه ۹۹

تاجگردون همچنین با اشاره به هجمه‌هایی که علیه بودجه ۹۹ به راه افتاده، گفت: «رویه‌ای پیامکی در کشور شکل گرفته است که گروهی یک‌جا نشسته‌اند و در یک موضوع با همفکری یکدیگر، هزار تا ۲ هزار پیامک ارسال می‌کنند، اما نمایندگانی که می‌خواهند تصمیم بگیرند باید مراقب باشند تا گرفتار این جو و احساس پیامکی نشوند. مملکت باید برای ما مهم باشد.»

به گفته او، ارسال پیامک‌ها برای تاثیرگذاری بر بودجه ۹۹ همچنان ادامه دارد.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ تاکید کرد: «هر شب حدود ۲ هزار تا ۳ هزار پیامک به من ارسال می‌شود که می‌خواهند یک موضوع را در کشور جا بیندازند، اما این پیامک‌ها عادی شده است. نمایندگان دیگر این نوع پیامک‌ها را نمی‌خوانند. کسانی که در این شبکه کار می‌کنند و مشخص است که ریشه آن کجاست، بدانند که این پیامک‌ها دیگر خوانده نمی‌شود، چون همه می‌دانند تشکیلاتی دنبال این فضاسازی‌هاست.»

تاجگردون توضیح داد: «مجلس تنها موضوعات کارشناسی را بررسی می‌کند و موضوعات پیامکی دیگر تاثیرگذار نیست؛ برای مثال ممکن است امشب ۳۰۰ پیامک برای بنده در یک مورد ارسال شود اما مهم این است تصمیمی که می‌خواهیم بگیریم چقدر به نفع عامه مردم است نه آن ۳۰۰ نفر.»

تاجگردون همچنین در پاسخ به انتقادها از بودجه ۹۹ گفت: «ممکن است بودجه اشکال داشته باشد اما باید بدانیم در چه وضعیتی قرار داریم. مهم این است که در شرایط کنونی بتوانیم چه تصمیم بهتری بگیریم، بنابراین باید درمورد بودجه ۹۹ باتوجه به شرایط کشور تصمیم‌گیری کنیم.»

کد خبر 481992 برچسب‌ها بودجه کل کشور مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بودجه کل کشور مجلس شورای اسلامی رییس کمیسیون تلفیق بودجه عوارض خروج از کشور خارج از کشور پیامک ها بودجه ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هم زمان با فرارسیدن ایام حج ابراهیمی، مشترکان همراه اولی که قصد مسافرت به کشور عربستان سعودی را دارند، می توانند با همراه داشتن سیمکارت اپراتور اول تلفن همراه، ضمن برخورداری از تعرفه ترجیحی مناسبی که برای حجاج و عوامل ستادی حج تمتع 1403 در نظر گرفته شده است، از مزایای رومینگ، بدون دغدغه تهیه سیمکارت و پرداخت هزینه ارزی نیز بهره مند شوند.

در این راستا، همراه اول سعی کرده است با طراحی بسته های متنوع رومینگ از لحاظ حجم بسته و مدت سفر که از منظر قیمتی قابلیت رقابت با سیمکارت های عربی را دارد، مانع از خروج ارز از کشور شود.

اپراتور اول تلفن همراه کشور سعی کرده طی توافقاتی با اپراتورهای عربستانی، عرضه مكالمه و ديتا با قيمت بسيار مناسب و حتی بهتر از سيمكارت های عربی را برای مشتركان همراه اول فراهم آورد.

*ارائه تخفیف در نرخ‌های «آزاد» مکالمه، اینترنت و پیامک

بنابراین ضمن اعمال تخفیف های 17، 20 و 25 درصدی به ترتیب روی نرخ استفاده آزاد از «مکالمه»، «پیامک» و «اینترنت»، بسته های ویژه رومینگ حج 1403 را نیز تعریف کرده که در ادامه به جزییات آنها پرداخته می شود.

نرخ «استفاده آزاد مکالمه» با 17 درصد تخفیف به دقیقه ای 10 هزار تومان، هر «پیامک با نرخ آزاد» با 20 درصد تخفیف به چهار هزار تومان و هر مگابایت «استفاده آزاد از اینترنت» با 25 درصد تخفیف به سه هزار تومان رسیده است.

*تشویق همراه اول به استفاده از بسته‌های ویژه رومینگ حج 

با این حال همراه اول تمامی زائران ایرانی را برای مدیریت بهینه هزینه ها، تشویق به «استفاده از بسته های رومینگ ویژه حج تمتع» کرده است که از طریق شماره گیری «ستاره 10 ستاره 40 مربع» در دسترس هستند.

بسته های ویژه رومینگ حج تمتع 1403 به صورت ترکیبی با «مدت زمان ها» و «قیمت های» متفاوت ارائه شده است.

«مقرون به صرفه ترین بسته» در نظر گرفته شده برای زائران، بسته «اینترنت نامحدود 90 روزه با 100 دقیقه مکالمه و 100 پیامک هدیه» است که به قیمت سه میلیون تومان عرضه می شود.

زائرانی هم که مصرف کمتری از اینترنت دارند، می توانند بسته های «3 گیگابایت اینترنت 7 روزه با 5 دقیقه مکالمه و 5 پیامک هدیه» یا «1.5 گیگابایت اینترنت 60 روزه» را به ترتیب با قیمت های 650 یا 425 هزار تومان خریداری کنند.

همچنین بسته «70 دقیقه مکالمه 7 روزه با 70 پیامک هدیه» نیز مخصوص آن دسته از مشترکانی در نظر گرفته شده است که نیاز بیشتر به مکالمه دارند و قیمت آن «425 هزار تومان» است. 

امکان خرید و فعالسازی این بسته ها از طریق خانواده و بستگان زائران، نمایندگان کاروان ها و دفاتر زیارتی نیز همچون سنوات گذشته با مراجعه به «فروشگاه آنلاين همراه اول» يا ‌اپليكيشن «همراه من» فراهم شده است.

زائران خانه خدا باید آگاه باشند که با توجه به دستور العمل های امن سازی پرتال های ایران، امکان دسترسی امن به پرتال های بانکی و ایرانی از طریق سیمکارت های خارجی و وای فای هتل ها عموما محدود شده است، لذا در صورتی که نیاز به استفاده از پرتال های ایرانی را دارند، باید به سراغ خرید سیمکارت های ایرانی و استفاده از بسته های دیتای رومینگ بروند.

مشتركان همراه اول علاقه مند به استفاده از بسته های رومینگ حج، باید پیش از سفر خود، اقدام به فعالسازی سرویس رومینگ بین الملل با شماره گیری کد دستوری «ستاره 10 ستاره 2911 مربع» یا خرید بسته های رومینگ با شماره گیری «ستاره ۱۰ ستاره ۴۰ مربع» و رجوع به منوی شماره ۵ مربوط به بسته های عربستان و خرید بسته های این کشور کنند.

با این کار علاوه بر دريافت رايگان پيامك های بانكی، دسترسی رايگان به درگاه «همراه من» برای آنان وجود خواهد داشت.

تمامی حجاجی که سیمکارت همراه اول در اختیار دارند، می توانند برای پرداخت قبوض و خرید شارژ از کد دستوری USSD و همچنین اپلیکیشن های «همراه من» و «اوانو» استفاده کنند.

همچنین لازم به ذکر است روشن کردن گوشی و دریافت پیامک رایگان است. 

با توجه به اینکه حج، سفری عمیقا معنوی با تاثیری شگرف و ماندگار بر قلب و ذهن به جا آورندگان آداب آن و همچنین نمادی قدرتمند از وحدت، برابری و تسلیم در برابر اراده خداوند است، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور که همواره در طول حیات خود بر نوآوری و پیشرفت فناوری تمرکز داشته تا نیازهای در حال تکامل مشترکان خود را برآورده سازد و اکنون نیز به عنوان پیشگام خدمات نوین ارتباطی سیار در ایران شناخته می شود، تمامی زائران را برای بهره مندی هر چه بیشتر از فیوضات این سفر و مدیریت ارتباطات خود، به استفاده از «بسته های ویژه حج تمتع 1403» تشویق کرده است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳ + تمامی هزینه‌های خروج از کشور
  • وصول ۹۸۴ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در سال گذشته
  • تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی همدان در بودجه سال ۱۴۰۲