Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت آمریکا در «بیشکک» در آستانه انتخابات پارلمانی قرقیزستان به طور مشکوکی فعال شده و سازمان‌های غیردولتی و خبرنگاران غربی به تشدید مشکلات اجتماعی در این کشور می‌پردازند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، آمریکا برای ورود سیاستمداران با نگاه غربی به پارلمان جدید قرقیزستان آماده انجام کودتای دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«چد اولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا با اشاره به شایعات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ از وجود برنامه‌های مشابه برای انتخابات آتی این کشور خبر داد.

به گفته وی روسیه خواستار تشدید شورش‌های اجتماعی در آمریکا و تخریب انستیتو‌های دموکراتیک آمریکایی است.

مقامات آمریکا بدون شرم در انتخابات در دیگر کشور‌ها دخالت می‌کنند و حالا مشخص شد که سیستم انتخاباتی خود آن‌ها آسیب پذیر است.

دولت آمریکا به جای اصلاح سیستم انتخاباتی خود به تخریب انتخابات در دیگر کشور‌ها می‌پردازد.

آمریکا ۸۰ بار در انتخابات در ۴۵ کشور جهان دخالت کرده و عواقب این اقدامات برای مردم آن کشور‌ها بسیار تلخ بوده است.

قرقیزستان نیز مستثنی نیست و سفارت آمریکا در «بیشکک» در آستانه انتخابات پارلمانی قرقیزستان به طور مشکوکی فعال شده و سازمان‌های غیردولتی و خبرنگاران غربی به تشدید مشکلات اجتماعی در این کشور می‌پردازند.

هدف آنان ورود سیاستمداران با نگاه غربی به پارلمان جدید است که از طریق آنان می‌توان روابط قرقیزستان با روسیه و چین را تخریب کرد.

به عنوان مثال انستیتوی ملی دموکراسی (NDI) که توسط وزارت امور خارجه آمریکا تأمین مالی می‌شود در چند سال گذشته روابط با برخی نمایندگان پارلمان قرقیز را تقویت کرد.

نمایندگانی مانند «ناتالیا نیکیتنکو»، «جنر اقایف»، «التینبک جنوس اولو»، «میلان جینچارایف» و «مرلن ماماتالیف» با کمک «NDI» به آمریکا سفر و در میزگردها، سمینار‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کردند.

سازمان‌های غیردولتی غربی فضای انتخاباتی را مانیتورینگ می‌کنند و به دنبال کاهش اعتماد مردم به انتخابات هستند که تعداد زیاد دیدار‌های مقامات سفارت آمریکا با نمایندگان پارلمان و خبرنگاران این موضوع را اثبات می‌کند.

تمام این اقدامات از دخالت آمریکا به انتخابات پارلمانی قرقیزستان را نشان می‌دهد که غرب هرگونه تلاش برای رسیدن به اهداف خود انجام می‌دهد.

قبلا اطلاعات درباره اختصاص ۲ میلیون دلار توسط وزارت امور خارجه آمریکا برای مانیتورینگ انتخابات در قرقیزستان گسترش یافته، اما در واقع این منابع مالی برای تأمین مالی سازمان‌های غیردولتی در نظر گرفته شده است.

تجمع‌های اعتراضی، میزگردها، سمینار‌ها و دیگر مراسم در قرقیزستان توسط همین سازمان‌های غیردولتی برگزار می‌شود و همزمان نارضایتی مردم از سیایت دولت و قوانین انتخابات آتی افزایش می‌یابد.

چند سایت برای خبرنگاران ایجاد شده و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شوند و همچنین فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی با ایجاد صفحه‌های غیرواقعی افزایش می‌یابد.

منابع زیادی برای تأمین مالی برخی شبکه‌های تلویزیونی اختصاص داده شده است.

علاوه بر این همکاری با کاندیدا‌های دارای نگاه‌های افراطی، استراتژی دیگر آمریکا است.

تشدید تخریب روابط قرقیزستان با چین نیز جایگاه قابل توجهی در این برنامه دارد و توجه زیادی به برگزاری تجمع‌ها و انتشار مقاله‌های ضدچینی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود.

تمام موارد ذکر شده دخالت آشکار در امور داخلی قرقیزستان است.

آمریکا به خوبی درک می‌کند که بدون انجام چنین فعالیت‌هایی نمایندگان غربی شانسی برای ورود به پارلمان جدید ندارند بنابراین غرب حتما آماده برگزاری کودتای نرم است.

دولت و اجتماع باید منابع ملی را اولویت قرار داده و آماده تمام سناریو‌ها باشند و جلوی گسترش بی ثباتی توسط قدرت‌های غربی را بگیرند.

قدرت‌های خارجی باید درک کنند که در برنامه‌های خود موفق نخواهند شد و ما آماده مبارزه هستیم.

اقدامات مشترک تمام نهاد‌های امنیتی دولت اهمیت ویژه‌ای دارد و مردم باید از دولت حمایت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی قرقیزستان انتخابات پارلمانی قرقیزستان آستانه انتخابات پارلمانی سازمان های غیردولتی پارلمان جدید سفارت آمریکا تأمین مالی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی با استناد به یک سند محرمانه وزارت خارجه روسیه مدعی شد مسکو سعی دارد رقبای غربی خود از جمله آمریکا را تضعیف کند و از جنگ اوکراین به‌عنوان ابزاری برای برقراری یک نظم جهانی بدون سلطه واشنگتن استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، واشنگتن‌پست مدعی شده است: «در ضمیمه محرمانه سند سیاست خارجه روسیه، مسکو خواستار یک کارزار اطلاعاتی تهاجمی و اقداماتی علیه کشور‌های متخاصم تحت رهبری آمریکا شده است؛ اقداماتی در حوزه‌های حوزه‌های نظامی-سیاسی، اقتصادی، تجاری، روان‌شناختی و اطلاعاتی.»

رسانه آمریکایی با استناد به این سند مربوط به سال ۲۰۲۳ که مدعی است آن را از طریق یک سرویس اطلاعاتی اروپایی به دست آورده، گزارش داد مسکو سعی دارد با ایجاد سازوکار‌هایی برای شناسایی نقاط ضعف کشور‌های غربی، گام‌هایی در راستای تضعیف رقبای خود اتخاذ کند.

در این سنده آمده است که آمریکا با رهبری ائتلافی متشکل از «کشور‌های متخاصم» سعی در تضعیف روسیه دارد، زیرا مسکو «تهدیدی برای هژمونی جهانی غربی» است. همچنین در این سند آمده است که نتیجه جنگ روسیه و اوکراین «تا حد زیادی نظم جهانی آینده را ترسیم خواهد کرد.»

علاوه بر این، بر اساس این سند، روسیه باور دارد که غرب بالاخره درمی‌یابد که سیاست‌های تقابلی و سودا‌های سلطه‌گرایانه‌اش هیچ آینده‌ای نداشته و واقعیت‌های جهان چندقطبی را خواهد پذیرفت.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعای این رسانه از رد یا تایید وجود چنین سندی خودداری کرد. با این حال، مسکو اظهار کرد: «همان‌طور که چندین بار در سطوح مختلف گفته‌ایم، می‌توانیم تایید کنیم که مسیر کلی، مبارزه با گام‌های تهاجمی غرب در این جنگ ترکیبی است که علیه روسیه به راه انداخته‌اند.»

دیگر خبرها

  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • کاهش شدت فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال و مرکز هرمزگان
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • سفارت هلند فعالیت خود در تهران را از سر گرفت