Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ــ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان کردستان از مشارکت بیش از ۸ هزار دانش‌آموزان کردستانی در مرحله آموزشگاهی چهارمین دوره جشنواره «دانایی و توانایی» خبر داد.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر به مشارکت دانش‌آموزان در این مسابقه اشاره و اظهار کرد: مرحله آموزشگاهی چهارمین دوره مسابقات کتاب‌خوانی «دانایی و توانایی» دیروز، 13 بهمن‌ماه در سطح مدارس 16 ناحیه و منطقه استان کردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مشارکت بیش از هشت هزار دانش‌آموزان کردستانی در چهارمین دوره جشنواره «دانایی و توانایی» خبر داد و افزود: در پایه‌های اول و دوم دوره ابتدایی هزار و 166 نفر، پایه‌های سوم و چهارم هم دو هزار و 307 نفر و دو هزار و 623 نفر در پایه‌های پنجم و ششم و در دوره اول متوسطه تعداد هزار و 616 نفر و در دوره دوم متوسطه تعداد 430 نفر در این دوره از مسابقات کتاب‌خوانی شرکت کردند.

نریمانی بیان کرد: آزمون مرحله آموزشگاهی در دوره اول ابتدایی به‌صورت خلاصه‌نویسی و سایر دوره‌ها به‌صورت آزمون تستی و تشریحی برگزارشده است.

وی بیان کرد: در پایان آزمون از هر مدرسه پنج نفر از دانش‌آموزان برتر در هر پایه تحصیلی به مرحله شهرستانی معرفی می‌شوند و آزمون مرحله شهرستانی نیمه دوم اسفندماه سال جاری بین دانش‌آموزان منتخب مرحله آموزشگاهی برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان کردستان با اشاره به رشد 35 درصدی تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات یادآور شد: این امر نویدبخش گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی بین دانش‌آموزان استان کردستان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی دانایی و توانایی دانایی و توانایی مرحله آموزشگاهی مشارکت بیش چهارمین دوره دانش آموزان کتاب خوانی هزار دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه

حق گشایی گفت: در طرح رایگان فلورایدتراپی دندان‌های دانش آموز مدارس ابتدایی مراغه ۲ بار به صورت رایگان فلورایدتراپی می‌شود.

حق گشایی افزود: این طرح به همت کارشناسان دندان خانه‌ها و مراکز بهداشت در مدارس شهری و روستایی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: فلورایدتراپی روشی ایمن، بی خطر و بدون درد برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان ۶ تا ۱۴ سال است.

 معاون بهداشتی رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: در این طرح بهداشتی دندان‌های دانش آموزان معاینه و آنهایی که پوسیدگی بیش از حد و نیاز به جرم گیری دارند به پزشک متخصص معرفی می‌شوند.

حق گشایی افزود: در این طرح فلوراید روی دندان‌ها مالیده می‌شود تا مینای دندان تقویت شده و مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی داشته باشد.

وی گفت: این طرح امسال در ۲۰۰ مدرسه ابتدایی مراغه اجرا خواهد شد.

در شهرستان مراغه بیش از ۵۳ هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • بهادری جهرمی: رشد و زایش خانواده ربوکاپ آزاد را در هجدهمین دوره شاهد هستیم
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
  • باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه