Web Analytics Made Easy - Statcounter

رنج‌ور با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی، تاکنون ۷۷.۳۲ درصد از مناطق روستایی گیلان از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، گفت: ۲۹ پروژه آب و فاضلاب روستایی در دهه فجر افتتاح می‌شود.

«محب‌علی رنج‌ور» با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، گفت:‌ پیش از انقلاب اسلامی در روستاها، هیچ تاسیسات آبرسانی وجود نداشت، اما به برکت انقلاب اسلامی و تاکنون ۷۷ و ۳۲ درصد از مناطق روستایی گیلان از آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه از ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار گیلان، یک هزار و ۸۰۰ روستا از آب آشامیدنی بهره‌مند هستند، تصریح کرد:‌ اعتبارات صندوق توسعه ملی در سالیان اخیر توانسته این شاخص را نسبت به سال‌های گذشته ارتقا داده است.

 

وی افزود:‌ متوجه به این متوسط کشوری، ۷۶ درصد است، میزان ۱.۶ درصد از این میزان بالاتر هستیم که نشان می‌دهد، دولت در سال‌های اخیر کارهای خوبی در این حوزه انجام داده است.

 

رنج‌ور به افتتاح ۲۹ پروژه آب و فاضلاب روستایی در دهه فجر امسال اشاره و تاکید کرد:‌ با بهره‌برداری از این طرح‌ها آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ۴۳روستا با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر در شهرستان‌های رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، لنگرود، صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه، املش، آستارا، تالش و بندرانزلی به صورت مناسب و پایدار تامین می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان اضافه کرد:‌ بیش از ۵۳۶ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

 

وی حجم عملیاتی این تعداد طرح آبرسانی را شامل لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع به طول ۲۹۲کیلومتر، ۱۱ مورد دیوارکشی تاسیسات، ۲ واحد برق اضطراری، حفر ۹حلقه چاه، بهسازی پنج دهنه چشمه، احداث ۲۰ واحد ایستگاه پمپاژ، ۹ باب مخزن زمینی و هوایی و نصب ۱۰ دستگاه کلرزن اعلام کرد.

 

رنج‌ور اذعان کرد: شاخص ما نسبت به قبل از دهه فجر، به میزان ۱.۰۵ درصد افزایش پیدا کرد و ۴۰ درصد رشد جمعیتی و ۵۷ درصد رشد اعتباری را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

 

 

 

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد ایام الله دهه فجر مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام دهه فجر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان دهه فجر آب و فاضلاب روستایی گیلان از آب شرب انقلاب اسلامی روستایی گیلان ۲۹ پروژه بهره مند رنج ور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سید مصطفی فاطمی عصر روز جمعه ٣١ فروردین‌ماه ١٤٠٣ در حاشیه مراسم هزار دف روستای پالنگان استان کردستان گفت: مراسم هزار دف روستای پالنگان یکی از بی‌نظیرترین مراسم عرفانی کردستان در حوزه گردشگری آئینی است که توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی به ضرورت تأمین زیرساخت‌های گردشگری در این روستای تاریخی اشاره کرد و افزود:پالنگان بیشتر معیارهای قرار گرفتن در لیست روستاهای جهانی گردشگری را دارد.

او عنوان کرد: هفته آینده پرونده پالنگان کردستان و ٧ روستای دیگر کاندیدای کشور برای انتخاب به عنوان روستای جهانی، به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) ارسال می‌شود.

گفتنی است؛ پس از تشکیل کارگروه روستاهای جهانی، ۱۳۰ روستا از بین کل روستاهای کشور وارد مرحله اولیه انتخاب شدند که در ارزیابی نهایی این تعداد به ۸ روستا رسید.

روستای پالنگان کردستان یکی از هشت روستایی است که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت جهانی شرکت خواهد کرد.

سازمان جهانی گردشگری ۹ شاخصه از جمله دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از آن، پایداری اقتصادی، محیطی، اجتماعی، پتانسیل گردشگری و توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش، حاکمیت و اولویت‌بندی گردشگری و نیز امور بهداشت، ایمنی و امنیت را به عنوان معیارهای انتخاب روستاهای جهانی اعلام کرده است.

روستاهایی که توسط سازمان جهانی گردشگری معرفی شوند از اطلاع‌رسانی بین‌المللی و امتیازهای تبلیغاتی به عنوان نمونه‌ای برجسته از یک مقصد گردشگری روستایی بهره‌مند خواهند شد و ضمن دریافت لوح بهترین روستاهای جهانی به مدت سه سال به عضویت در شبکه روستاهای جهانی قرار خواهند گرفت.

همچنین فضایی برای تبادل تجربیات و آموزش‌ها و در کل یاری رساندن به رشد گردشگری روستاهای کشور برشی از دستاوردهای این مهم به شمار می‌آید.

پالنگان روستایی از توابع شهرستان کامیاران در ۴۷ کیلومتری شمال غربی این شهر و در دره تنگیور قرار دارد و یکی از روستاهای پلکانی و گردشگرپذیر استان کردستان محسوب می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897394

دیگر خبرها

  • لزوم اتمام پروژه های بالای ۸۰ درصد پیشرفت در گیلان
  • امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود
  • اعطای بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی
  • افتتاح و بهره‌برداری از ۲۷ پروژه شهری جدید در تهران
  • پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود
  • افتتاح ۳ طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر