Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام علم معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در گفت‌‌و‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در ارائه درس تعالی دانش خانواده گفت: یکی از پیشنهادات ما در کمیته فرهنگی واحد یادگار توجه به بحث خانواده است و ایجاد درس سبک زندگی اسلامی- ایرانی و خانواده‌ متعالی از جمله دروسی بوده که ارائه آن در دانشگاه‌‌‌ها، بسترساز مناسبی برای آموزش مهارت‌‌‌های زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: ارائه درس سبک زندگی اسلامی- ایرانی و خانواده‌ متعالی از جمله دروس مورد نیازی است که در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گرفته، این درس بعد از دریافت مجوز لازم و ارائه آن به شکل هدفمند در دانشگاه‌‌‌ها و مراکز آموزش عالی، می‌‌‌تواند نقشی اثرگذار در توسعه و تحکیم بنیان خانواده، ترویج سنت ازدواج و ارائه سبک زندگی اسلامی به دانشجویان با معرفی الگوهای صحیح داشته باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهم و عمده افزایش سن ازدواج این است که جامعه در حال گذار را تجربه می‌کنیم؛ یعنی از دوران سنتی به دوران مدرن و قرن بیست و یکم پیش می‌رویم. چون جامعه در حال گذار بوده و هنوز هنجاری به جای هنجارهای سنتی جایگزین نشده‌، بنابراین تاکنون راه‌‌‌‌حل اساسی برای آن پیدا نشده است. متاسفانه، مسئولیت‌پذیری، تفاهم و فداکاری را به جامعه جوان نیاموختیم و آموزش این اصول را تنها در خانواده جستجو می‌کنیم؛ در صورتی که باید آن را در آموزش مدارس و دانشگاه‌‌‌ها دنبال کنیم.

علم درباره تعامل اثرگذار حوزه با دانشگاه در توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی تاکید کرد: پرورش نیروی انسانی کارآمد یکی از عوامل مهم توسعه کشور بوده و در حوزه دینی نیز پرورش طلاب کاردان می‌‌‌تواند در بسیاری از حوزه‌‌‌ها اثرگذار و کارآمد باشد. بدون تردید، تعامل و نزدیکی میان حوزه و دانشگاه، نقشی اثرگذار در توسعه سبک زندگی اسلامی داشته و استفاده از متخصصان امر که در زمینه‌‌‌‌‌‌های مشخص فعالیت دارند منجر به نزدیکی میان روحانیت و عامه مردم خواهد شد. تعامل و ارتباط نزدیک جامعه و روحانیون موجب گرایش بیشتر مردم به ویژه جوانان به دین و معنویت شده به این ترتیب، جامعه در مسیر صحیح گام برمی‌‌‌دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری درباره اسلامی‌‌‌سازی دانشگاه‌‌ها گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌‌‌های کشور مسئله ای نیست که با تفاسیر سطحی و کلیشه‌‌ای بتوان آن را تبیین کرد بلکه باید تمام ارکان نظام آموزش عالی کشور از جمله وزارت علوم، حوزه علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی با عزمی راسخ در این راه قدم بردارند و با تربیت و جذب نخبگان، کشور را به سمت بهره‌‌گیری از آموزه‌‌‌‌‌های ناب اسلامی پیش ببرند.

وی تصریح کرد: در واحد یادگار، کارگاه‌‌های مختلف فرهنگی و مذهبی را برای دانشجویان رشته‌‌‌‌‌های مختلف ایجاد کردیم. الگوهای ازدواج آسان و ترویج ازدواج دانشجویی از جمله دیگر مواردی بوده که مورد تاکید ما قرار گرفته است. توجه بر اصل خانواده‌محوری و ترویج و تسهیل ازدواج دانشجویی از دیگر برنامه‌‌‌های فرهنگی واحد یادگار بوده همچنین یک مرکز مشاوره روان‌‌‌شناختی و مذهبی هم در واحد یادگار ایجاد کردیم که به کلیه دانشجویان، مشاوره‌‌‌‌‌های رایگان در خصوص امور مذهبی و روان‌‌‌‌‌‌شناسی ارائه می‌‌‌کند.

انتهای پیام/

188 / 167 شهرام علم معاون فرهنگی زندگی اسلامی دانشگاه آزاد یادگار امام خمینی (ره) مشاوره مذهبی مسیر تحول در دانشگاه آزاد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون فرهنگی زندگی اسلامی دانشگاه آزاد یادگار امام خمینی ره مشاوره مذهبی سبک زندگی اسلامی واحد یادگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، به نقل از وبدا، دکتر «حسین فرشیدی» در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت با بیان اینکه از جمعیت حدود ۸۵ میلیونی کشور، ۲۳ درصد روستایی و ۷۷ درصد شهرنشین هستند، اظهار داشت: با توجه به این آمار باید در برنامه‌های ارائه خدمات مناسب، متناسب با زمان، تغییراتی را در نظام ارائه خدمات و همراه با تکنولوژی ایجاد کنیم.
وی در ادامه به برگزاری موفق پویش همگانی سلامت اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این پویش، ارتقا سواد سلامت، استفاده از خدمات خودمراقبتی و پرونده الکترونیک سلامت بود تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر خود برسیم.
دکتر فرشیدی بیان داشت: بیش از ۹۷ درصد از جمعیت روستایی از ارائه خدمات نظام سلامت توسط بهورزان بهره‌مند هستند و در شهر‌ها نیز مراقبین سلامت خدمات نظام سلامت را ارائه می‌دهند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۱۹۵ شهر با ۲۷ میلیون نفر جمعیت در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر تحت پوشش طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع هستند و امیدواریم با ادامه دادن این برنامه، تا پایان سالجاری بتوانیم ۲۷ میلیون نفر دیگر را نیز وارد برنامه طرح سلامت خانواده کنیم.

دیگر خبرها

  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»
  • خدمات تشریفات فرودگاه در پرواز تهران به استانبول
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند