Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در لایحه بودجه 99 خبری از اصلاحات ساختاری بودجه نیست و کارشناسان و مراکز پژوهشی اعتقاد دارند کسری حداقل 100 هزار میلیارد تومانی در سال آینده قطعی است.

راهکارهای دولت برای جبران کسری بودجه، استقراض از بانک مرکزی و افزایش درآمدهای مالیاتی هستند، اما اجرای راهکار اول منطقی نیست زیرا تورم زیادی در کشور ایجاد می کند و در عمل فشار بیشتری بر طبقه ضعیف وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین بهترین راهکار جبران کسری بودجه، افزایش درآمدهای مالیاتی است و یکی از روش های مهم تحقق آن، اصلاح نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی کالاها است.

در حال حاضر، کالاهای غیراساسی با ارز نیمایی (حدود 11500 تومان) وارد می شوند ولی حقوق ورودی آنها بر مبنای ارز 4200 تومانی محاسبه می شود. این در حالی است که قیمت بسیاری از این کالاها در بازار از قیمتی که برمبنای محاسبه حقوق ورودی با نرخ ارز نیمایی برآورد می‌شود بیشتر است. در واقع، الان این رانت بزرگ در بین واردکنندگان توزیع می شود و به مردم نمی رسد. علاوه بر این، در نظر گرفتن نرخ ارز 4200 تومانی برای محاسبه حقوق ورودی، نرخ مؤثر آن را نیز کاهش می‌دهد و درنتیجه، عملا به ضرر کالاهای تولید داخل است.

براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، اگر حقوق ورودی کالاهای غیراساسی با ارز نیمایی محاسبه شود، درآمد دولت حدود 21 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

بسیاری از کارشناسان و مراکز پژوهشی مانند مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان گمرک ایران موافق تصویب و اجرای این پیشنهاد هستند.

مهمترین نگرانی دولت درباره این موضوع، افزایش قیمت کالاهای وارداتی است. این در حالی است که دولت می تواند با کاهش نرخ تعرفه کالاهای وارداتی همزمان با افزایش نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی آنها، آثار تورمی اندک ناشی از این اقدام را کاهش دهد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مبنای محاسبه حقوق ورودی ارز نیمایی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها