Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@05:38:33 GMT

علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی در بارداری چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۱۵۱۴

علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی در بارداری چیست؟

آیا درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی طبیعی است؟
بله. گاهی اوقات گرفتگی بعد از رابطه جنسی در ناحیه شکم و کشاله ران شما با لکه بینی یا کمی جریان خون اضافه همراه است که هیچ کدام از این علائم نباید باعث کنار گذاشتن رابطه جنسی شود، اما بهتر است برای اطمینان خاطر درباره این علائم با پزشک صحبت شود.
علت درد شکم بعد از رابطه جنسی چیست؟
درد زیر شکم در طول یا بعد از رابطه جنسی در بارداری‌های کم خطر احتمالا ناشی از افزایش جریان خون به ناحیه شکم و همچنین تغییرات طبیعی است که دهانه رحم را حساس‌تر میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این درد مانند درد قاعدگی است.
به ندرت این گرفتگی‌ها به ویژه هنگامی که علائم نگران کننده‌تری دارند مانند سرگیجه یا جریان خون که متوقف نمی‌شوند میتواند نشانه موارد جدی مانند سقط جنین، حاملگی خارج رحمی، زایمان زودرس یا پره اکلامپسی باشد به همین دلیل هر زمان نگران درد شکم بعد از رابطه جنسی هستید باید با پزشک مشورت کنید.
با درد شکم بعد از رابطه جنسی چه باید کرد
بعد از ارگاسم بدن شما عجله دارد تا خون را به رحم شما بفرستد که این کار میتواند باعث ایجاد درد زیر شکم و درد‌های ناراحت کننده در کشاله ران می‌شود. به خودتان فرصت دهید تا کمی بهبود پیدا کنید و این ناراحتی از بین برود. همچنین برخی از خانم‌ها بعد از یک حمام گرم و چرت زدن خیلی سریعتر تسکین پیدا می‌کنند.


آیا میتوان از درد شکم بعد از نزدیکی پیشگیری کرد
اگر ارگاسم منجر به گرفتگی و انقباض بیش از حد شود، بهتر است کمی خوددار باشید و از این قسمت صرفنظر کنید. اما اگر بعد از رابطه جنسی می‌توانید استراحت کنید، بهتر است رابطه جنسی آرامی را تجربه کرده و سپس با دوش آب گرم و استراحت بهبودی خود را تسریع کنید.
چه زمان باید به پزشک مراجعه کرد؟
گرفتگی و درد بعد از رابطه جنسی در تمام مراحل بارداری کاملا طبیعی است حتی اگر قبلا این تجربه را نداشته باشید. اما گاهی اوقات میتواند نشان دهنده اتفاق مهمی باشد. در صورت احساس گرفتگی همراه با یکی از علائم زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:
تب و لرز
لکه بینی و خونریزی شدید
سردرد‌های دردناک
تغییر دید چشم
درد و سوزش هنگام ادرار
احساس ضعف یا سرگیجه
بیش از چهار انقباض در یک ساعت
مراجعه به پزشک در صورت درد شکم در بارداری
آیا درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی در بارداری شایع است؟
گرفتگی و انقباض ممکن است بعد از رابطه جنسی در هر زمان در دوران بارداری اتفاق بیفتد، اما بزرگ شدن رحم در سه ماهه دوم و سوم این احساس ناراحتی را بیشتر می‌کند.
در اوایل بارداری گرفتگی خفیف بعد از رابطه جنسی می‌تواند با لانه گزینی همراه باشد، یعنی تخمک بارور شده به دیواره رحم وصل می‌شود. گرفتگی شدید یک طرفه همراه با خونریزی واژن و سرگیجه می‌تواند نشانه‌ای از بارداری خارج رحمی باشد. گرفتگی، خونریزی شدید، کمردرد و فشار لگن طوری که احساس می‌کنید جنین در حال فشار به پایین است، می‌تواند نشانه سقط جنین در نیمه اول بارداری باشد.
در طول سه ماهه دوم و سوم، گرفتگی بعد از رابطه جنسی می‌تواند احساس ناراحتی بیشتری داشته باشد، زیرا رحم شما متورم شده و به استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و رباط‌ها در شکم شما فشار می‌آورد. گرفتگی با درد شکم پایین، علامتی که به درد رباط گرد شناخته می‌شود، می‌تواند از هفته چهاردهم شروع شود و با پیشرفت دوران بارداری تشدید شود. انقباضات برکستون هیکس که روش آماده سازی بدن برای تولد در سه ماهه سوم است، ممکن است گرفتگی بعد از رابطه جنسی را جدی‌تر کند.
مثل همیشه حتما به پزشک اطلاع دهید که آیا گرفتگی شما با علائم نگران کننده‌ای همراه است یا نه.
آیا درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی باعث القا زایمان می‌شود؟
با نزدیک شدن به زمان زایمان گرفتگی و انقباض بیشتر می‌شود. رحم شما کشیده‌تر شده و استخوان‌ها و رباط‌ها جابه جا می‌شوند تا جا برای زایمان طبیعی نوزاد فراهم شود. در صورتی که در ماه آخر بخواهید رابطه جنسی داشته باشید بهتر است از پزشکتان اجازه بگیرید.       منبع:نی نی سایت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رابطه جنسی بعد از رابطه جنسی بعد از رابطه جنسی گرفتگی و انقباض تواند نشانه جریان خون سه ماهه رحم شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف استامینوفن باعث اختلالات رشدی‌ــ‌عصبی در کودک می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین ،این پژوهش که در «جاما نتورک» (JAMA Network) منتشر شد، داده‌های بیش از ۲.۴ میلیون کودک متولدشده در سوئد را از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ با پیگیری تا دسامبر ۲۰۲۱، تجزیه و تحلیل کرد.

ایسنا در خبری نوشت:بنابر گزارش نشریه «هیل»، متخصصان در نهایت به این نتیجه رسیدند که بین مصرف استامینوفن در دوران بارداری و اختلال‌های عصبی‌ــ‌رشدی ارتباطی وجود ندارد و این اختلال‌ها می‌تواند به عوامل دیگری مربوط باشد.

طبق گفته متخصصان، مقایسه شاخص خطر مطلق (absolute risk/ میزان وقوع یک بیماری خاص در یک جمعیت خاص در یک بازه زمانی مشخص) در کودکان ۱۰ ساله‌ای که در معرض استامینوفن قرار گرفته بودند، با افرادی که در معرض آن نبودند، نشان داد در مورد ابتلا به اوتیسم، این خطر ۱.۳۳ درصد در برابر ۱.۵۳ درصد بود. این میزان در ابتلا به ای‌دی‌اچ‌دی ۲.۴۶ درصد در برابر ۲.۸۷ درصد شد و در ابتلا به ناتوانی ذهنی این آمار به ۰.۷۰ درصد در برابر ۰.۸۲ درصد رسید.

از آنجا که تحلیل و بررسی اولیه نشان داد خطر ابتلا به اوتیسم، ای‌دی‌اچ‌دی و ناتوانی ذهنی در میان کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری استامینوفن مصرف کرده‌اند، کمی افزایش می‌یابد، متخصصان پژوهش دوم را روی خواهر و برادرها انجام دادند.

طبق تجزیه و تحلیل گروه کنترل خواهر و برادرهاــ که مصرف استامینوفن مادران هنگام بارداری یکی از آن‌ها و مصرف نکردن در بارداری دیگری را بررسی می‌کردــ هیچ ارتباطی بین اختلالات رشدی‌ــ‌عصبی و مصرف استامینوفن گزارش نشد.

به گزارش ایندیپندنت، این تحقیق نشان داد که بین مصرف استامینوفن و اختلالات رشدی‌ــ‌عصبی رابطه علت و معلولی وجود ندارد.

بر اساس نتایج این پژوهش، یک عامل یا علت خاص و یکتا نمی‌تواند به‌تنهایی این ارتباط را تبیین کند، بلکه عوامل متعددی مانند سلامتی والدین و مشخصه‌های جمعیت‌شناختی نظیر سن، جنسیت، تحصیلات، شغل، درآمد، محل زندگی و وضعیت اجتماعی‌ــ‌اقتصادی ممکن است به طور جداگانه یا در ترکیب با یکدیگر، بر ارتباط بین مصرف استامینوفن و بروز این اختلال‌ها تاثیرگذار باشند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894625

دیگر خبرها

  • راه اندازی اولین مرکز ترس از زایمان کشور در کرمانشاه
  • تبرئه مربی متهم به آزار جنسی ۱۹ فوتبالیست زن!
  • تبرئه مربی متهم به آزار جنسی 19 فوتبالیست زن!
  • آلودگی هوای خانگی در دوران بارداری بر سلامت جنین تأثیر دارد؟
  • اولین مرکز ترس از زایمان کشور در کرمانشاه
  • عدم تاثیر مصرف استامینوفن در بارداری بر خطر ابتلای کودک به اوتیسم
  • مصرف استامینوفن باعث اختلالات رشدی‌ــ‌عصبی در کودک می‌شود؟
  • مصرف استامینوفن در بارداری باعث اختلالات رشدی - عصبی در کودک می‌شود؟
  • آیا مصرف استامینوفن در بارداری باعث اختلالات رشدی‌ - عصبی در کودک می‌شود؟
  • آیا مصرف استامینوفن در بارداری باعث اختلالات رشدی‌ــ‌عصبی در کودک می‌شود؟