Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن مفتح  در نشست مشترک پست و گمرک افزود: براین اساس بستر‌های لازم برای دریافت مرسوله‌های خارجی در شهرستان لار، لامرد، جهرم، ناحیه ۷۱۸ و مرکزی شیراز فراهم شده است.

او ادامه داد: این دفاتر با هدف افزایش دسترسی مردم به انواع خدمات پستی نیابت گمرکی داشته و نماینده گمرک درآن مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پست فارس گفت: در این راستا مردم می‌توانند هدایای شخصی، سوغات، بسته‌های صادراتی از طریق دفاتر گمرکی در پست به خارج از کشور ارسال کنند.

او ادامه داد: هم چنین این حرکت از تردد شهروندان از شهرستان‌ها به مراکز استان کاهش می‌یابد و تشریفات ارزیابی بسته‌ها تسریع می‌شود.

مفتح کاهش هزینه‌ها، سرعت در عملیات، افزایش رضایتمندی مردم مهمترین ویژگی این دفاتر برشمرد.

طبق ماده ۸۴ قانون امور گمرکی، گمرک ایران می‌تواند در صورت درخواست پست ایران تمام یا بخشی از وظایف مربوط به پذیرش مرسولات پستی به خارج از کشور را پس از احراز شرایط لازم با اعطای نیابت به پست ایران برای مدت معینی واگذار کند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پست فارس مرسولات خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان

عباس اسماعیل علی مدیر مرز پرویزخان عراق در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرز پرویزخان در قصرشیرین، گفت : عدم سامان دهی این موارد باعث ایجاد وقفه در انجام مبادلات تجاری و مرزی در این مرز مهم می‌شود و به طور نمونه مشکلاتی برای رانندگان عراقی در این مرز (داخل خاک ایران) وجود دارد که نیاز است مسئولان مرز پرویزخان در طرف ایران آن را برطرف کنند.

وی اظهار کرد: در تمام دوران فعالیت مرز رسمی پرویزخان مشکلات و مواردی وجود داشته که تمام این موارد با تعامل و همکاری ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق برطرف شده و رونق مبادلات تجاری طی سال‌های گذشته گواه این مطلب است.

اسماعیل علی اظهار کرد: به افرادی که خارج از ضوابط قانونی وارد مرز پرویزخان عراق شوند اجازه حضور نخواهیم داد.

مدیرکل گمرک پرویزخان قصرشیرین در این نشست گفت: گمرک مجری سیاست‌های اقتصادی کشور در مرز‌ها و مسوول تشریفات قانونی، گمرکی صادرات و ترانزیت مبادلات تجاری است از این رو ۹۰ درصد کاری که اکنون در مرز رسمی پرویزخان و دیگر مرز‌ها برای خروج کالا و ترانزیت انجام می‌شود بر عهده گمرک است و دیگر نهاد‌ها تعهدی در قبال تشریفات کالا ندارند.

رضا قربانی افزود: بر اساس قانون امور گمرکی، گمرک مدیریت واحد مرز بوده و یک سازمان حاکمیتی است که مسوول اعمال مقررات صادرات و واردات و عبور کالا و احقاق حقوق دولت و نظارت و هماهنگی تمام سازمان‌های مستقر در مرز بوده و وظایف ذاتی خودش را به احدی واگذار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه روان‌سازی ترافیک و تجارت در داخل مرز پرویزخان باید با هماهنگی تمام ادارات در مرز باشد، اظهار کرد: همکاران ما در مجموعه گمرک شبانه روز پای کار هستند و هرچه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این مرز فراهم باشد حجم مبادلات افزایش خواهد یافت.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این مرز رسمی بی نظمی‌هایی دارد و برای ساماندهی آن باید همه دستگاه‌ها شبانه روز پای کار باشند تا شاهد ساماندهی و روان‌سازی تجارت در آن باشیم.

قربانی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت سوخت وارد این مرز می‌شوند و تشریفات آن را مجموعه کارکنان گمرک انجام می‌دهند.

امین حیدریان مدیر پایانه مرزی پرویزخان در این جلسه گفت: بنابر اعلام فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین کوتاهی در ساماندهی مرز از کسی پذیرفته نیست و ما اجازه نخواهیم داد افرادی بخواهند مخل امنیت و ساماندهی مرز شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • مسدودیت بخش املاک «دیوار» و «شیپور» تا اطلاع ثانوی
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان