Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@18:50:29 GMT

تلاش فیسبوک برای بازگشتن به دوران اوج

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۲۶۷۳

تلاش فیسبوک برای بازگشتن به دوران اوج

این شرکت با رسوایی‌های پیاپی به دلیل عدم وجود امنیت اطلاعات کاربران و تقلا برای مقابله با اتهامات خود، کاربران و قانون‌گذاران را به شدت عصبی کرد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، مدیر عامل شرکت فیسبوک سعی دارد تا مردم را از هدف اصلی خود باخبر سازد و باری دیگر اعتماد آن‌ها را جلب کند. در طی صحبت‌های اخیر این شخص، او اعلام کرد: " هدف من برای یک دهه آینده این نیست که محبوب باشم، بلکه این است که دیگران درکم کنند " وی همچنین افزود: " برای آن که بتوانم اعتماد مردم را به خود جلب کنم، آن‌ها نیاز دارند تا هدف من را بشناسند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مارک زاکربرگ این سخنان را در حالی گفت که شهرتش را در طی ماه‌های اخیر به شدت از دست داده است. این شرکت با رسوایی‌های پیاپی به دلیل عدم وجود امنیت اطلاعات کاربران و تقلا برای مقابله با اتهامات خود، کاربران و قانون‌گذاران را به شدت عصبی کرد.

در ادامه صحبت‌ها این فرد تلاش بیهوده خود را برای راضی نگه داشتن مردم  دلیل بخشی از مشکلات خود دانست و گفت: " ما معمولا عقاید خود را به درستی بیان نمی‌کنیم چرا که نگرانیم افراد از ما دلخور شوند. این امر در ابتدا باعث واکنش‌های احساسی خوب از سوی کاربران بود که رفته رفته با مشکل مواجه شد ". در نتیجه بر طبق گفته‌های این شخص به نظر می‌آید که شرکت فیسبوک قصد دارد مسیر همیشگی خود را طی کند، ولی این بار دیگر به احساسات کاربران خود اهمیتی نمی‌دهد.

اهداف آینده فیسبوک 

روند کاری برنامه، همانند گذشته، ردیابی موتور جست‌و‌جو کاربران است تا بتواند تبلیغات مرتبط به آن را برای کاربران ارسال کند. منتقدین معتقدند که تبلیغات هدفمند این چنینی با نظارت و جاسوسی همراه است، اما زاکربرگ می‌گوید: " ما به کسب و کار‌های کوچک این امکان را می‌دهیم که موقعیتی مناسب و رو به رشد را به دست بی‌آورند ". با وجود چنین تبلیغاتی مسئولین فیسبوک می‌توانند فضای مجازی مجهز به سیستم پیام‌رسانی را رایگان در اختیار کاربران خود قرار دهند. واضح است که مارک زاکربرگ تلاش دارد تا اقدامات شرکت را پشت سایه خیرخواهی برای کسب و کار‌های کوچک پنهان کند و باری دیگر کاربران از دست رفته خود را بازگرداند. یکی از مشکلات دیگر این شرکت رمزگذاری آن است که سازمان‌های حقوقی همواره از آن درخواست کرده‌اند تا به برنامه افزایش رمزگذاری امنیتی خود پایان دهد. به گفته مسئولین فدرال سازمان‌های حقوقی نیاز دارند تا به اطلاعات مجرمان پرونده‌های سوءاستفاده از کودکان دسترسی پیدا کنند، اما زاکربرگ مدعی است که او بر پای رمزگذاری خود می‌ایستد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: فضای مجازی فیسبوک شرکت فیسبوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس

به گزارش پارس نیوز ، این صفحه به کاربران این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر و آسان‌تر از قبل به مخاطبان مورد علقه خود که نام آن‌ها را در این فهرست قرار داده‌اند، دسترسی پیدا کنند.  

این بروزرسانی زمان پیدا کردن شخص مورد نیاز برای ارسال پیام را کاهش می‌دهد و به نوعی صرفه‌جویی در وقت است و همچنین تماس‌های صوتی و تصویری را آسان‌تر خواهد کرد.

این ویژگی هنوز در مراحل اولیه است، بنابراین حتی برای آزمایش‌کنندگان نسخه بتا نیز در دسترس نیست. احتمالاً زمان می‌برد تا صفحه جدید به واتساپ کاربران نهایی راه پیدا کند، اما از نظر ظاهری، ممکن است ابتدا به نسخه اندروید بیاید.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس