Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده‌ی استقرار جوی نسبتاً پایدار در غالب مناطق استان اردبیل تا اواخر هفته جاریست؛ لذا آسمان استان در اکثر اوقات صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بیان کرد: با توجه به ادامه قرارگیری زبانه مرکز کم فشار بر روی دریای خزر و تقویت گرادیان فشار در سطح زمین، طی مدت مذکور بویژه طی روز‌های سه شنبه (۱۵ بهمن)، پنج شنبه (۱۷ بهمن) و جمعه (۱۸ بهمن) وزش باد تند تا شدید جنوبی در اکثر نواحی استان اردبیل علی الخصوص در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی پیش بینی می‌شود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به شدت وزش باد در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استان اردبیل رخداد کولاک برف در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.
محمدی افزود: همچنین از عصر و شب روز سه شنبه تا اوایل وقت چهارشنبه (۱۶ بهمن) گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو موجب ایجاد ناپایداری موقتی، افزایش ابر و احتمالاً در برخی نواحی بارش پراکنده و خفیف برف و باران خواهد شد.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزش باد هواشناسی هوای اردبیل سه شنبه وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: آسمان استان از امروز با ورود سامانه بارشی، ابری و بارانی می‌شود و بارش باران و تگرگ در مناطق کوهستانی شدت خواهد داشت.

او با بیان اینکه این سامانه بارشی تا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه در گیلان ماندگار است، از کشاورزان خواست: ورودی و خروجی آب خزانه‌های شالیزار‌ها را مدیریت کنند تا دچار خسارت نشوند.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها اشاره کرد و به گردشگران هشدار داد در حاشیه رودخانه‌ها اسکان نکنند و به دلیل احتمال رانش زمین از صعود به مناطق کوهستانی اجتناب کنند.

به گفته دادرس، بارندگی به تدریج (گاهی رگباری و موقتی شدید)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، مه‌آلودگی، رعدوبرق و احتمال تگرگ از پدیده‌های جوی در این مدت است.

اداره کل هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه‌ای از هشدار سطح نارنجی ویژه ارتفاعات و دامنه‌های استان خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، از فردا (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) تا پس فردا برای ارتفاعات و دامنه‌های استان گیلان؛ بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد (گاهی شدید، موقتی خیلی شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و برای نقاط مستعد تگرگ پیش بینی شده است.

در تعریف رنگ بندی هشدار نارنجی هواشناسی آمده است: اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده زیاد است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • بارش ها در بیشتر مناطق کشور شدت می یابد
  • تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می‌شود
  • استقرار سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها
  • هواشناسی خراسان رضوی در پی وزش باد شدید هشدار سطح زرد صادر کرد