Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@13:54:26 GMT

واکنش میرزایی به طرح ادغام یارانه معیشتی و نقدی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۳۶۵۲

واکنش میرزایی به طرح ادغام یارانه معیشتی و نقدی

خبرگزاری تسنیم: حسین میرزایی با اشاره به مطرح شدن موضوع ادغام یارانه نقدی و یارانه معیشتی از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و کاهش میزان پرداختی‌ها به دهک‌های پایین جامعه اظهار کرد: در این طرح قرار است میزان پرداختی یارانه نقدی و معیشتی که هم اکنون به خانوار یک نفره جمعاً ۱۰۵ هزار تومان پرداخت می‌کند، به ۷۲ هزار تومان کاهش می‌یابد که به ضرر یارانه‌بگیران و نیازمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چارچوب وظایفش نسبت به شناسایی دهک‌های پایین جامعه اقدام کرده است، گفت: در این فرایند دقت شده است کمترین خطا را داشته باشیم و بر همین اساس بر مبنای داده‌های ارائه شده نسبت به شناسایی خانواده‌ها برای دریافت یارانه معیشتی اقدام شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه معیشتی به خانواده‌های دهک‌های پایین جامعه بر اساس مصوبه سران سه قوه بوده است، افزود: فرایند شناسایی و پرداخت یارانه معیشتی بر اساس این مصوبه انجام شده است؛ در صورتی که نمایندگان مجلس نسبت به شناسایی خانواده‌ها در فرایند دریافت یارانه معیشتی معترض هستند می‌توانند با حضور در وزارت رفاه از نزدیک در جریان شناسایی این خانواده‌ها قرار بگیرند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی خاطرنشان کرد: البته ما در چند نوبت از نمایندگان مجلس و همچنین کارشناسان نیرو‌های فنی آن‌ها دعوت کرده‌ایم تا به وزارت رفاه بیاند، اما تا این لحظه فرصت نداشته‌اند.

وی با اشاره به برخی از مواردی که در دهک‌های پایین جامعه قرار نداشته اند و انتظار دریافت یارانه معیشتی داشتند گفت: پیرمردی داشتیم که به عدم دریافت بسته اعتراض کرد و در بررسی اطلاعاتش مشخص شد که وی در سال ۹۷ بالای یک میلیارد تومان به یکی از حساب‌های بانکی‌اش واریزی داشته و ماهانه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان تراکنش مالی دارد، ولی خودش ادعا می‌کرد که از یکی از اقوامش ۸۵۰ هزار تومان گرفته و یکی از کارت‌های بانکی‌اش را اجاره داده است و در واقع این سوال مطرح می‌شود که باید در ارتباط با این مسائل چه کنیم آیا باید به این فرد بسته معیشتی بدهیم یا خیر؟

میرزایی اظهار کرد: در ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی تلاش شده است اگر فردی بین دهک ۷ و ۸ قرار گرفته است وی را در دهک ۷ در نظر بگیریم و در واقع شرایط دریافت یارانه معیشتی برای فرد اشاره شده فراهم شود که بر همین اساس نیز تعداد یارانه بگیران معیشتی از ابتدای طرح بیشتر شده است.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ادامه داد: بر همین اساس ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر شامل یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار به دریافت کنندگان یارانه معیشتی اضافه شده‌اند و پس از ثبت اطلاعات این افراد در سامانه ثبت اعتراضات، اطلاعات آن‌ها بررسی شد و مشمول یارانه حمایت معیشتی شدند.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه ۹۸، وزارت رفاه را مکلف کرده است که یارانه نقدی ۳ دهک بالای درآمدی را حذف کند، گفت: طرح کمیسیون تلفیق برای ادغام یارانه نقدی و معیشتی با مصوبه مجلس برای حذف یارانه نقدی ۳ دهک بالای جامعه مغایرت دارد و با این تصمیم یارانه این افراد نه تنها حذف نخواهد شد بلکه یارانه معیشتی هم دریافت خواهند کرد.

میرزایی افزود: قطعاً طرح کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در رابطه با ادغام یارانه معیشتی و نقدی به ضرر دهک‌های پایین جامعه و نیازمندان و به نفع اغنیا است.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز از طریق دولت و مجلس پیگیر موضوع مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس هستیم و امیدواریم در این زمینه به نتیجه هم برسیم، اما به هر ما یک دستگاه دولتی هستیم و تابع قانون و هر چه مصوب شود اجرا خواهیم کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه معیشتی یارانه نقدی میرزایی ادغام یارانه نقدی و یارانه معیشتی دریافت یارانه معیشتی دهک های پایین جامعه کمیسیون تلفیق مجلس مجلس شورای اسلامی نسبت به شناسایی یارانه نقدی ادغام یارانه بر همین اساس وزارت رفاه خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به فروردین ماه ۱۴۰۲ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است. 

 در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

 بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

tags # یارانه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد
  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی کالا برگ و یارانه
  • هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ
  • یارانه کمک معیشتی فروردین دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ ماه واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین‌ماه واریز شد
  • (ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر