Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:52:12 GMT

امولسیفایرهای مورد نیاز صنعت غذا بومی سازی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۳۷۳۵

امولسیفایرهای مورد نیاز صنعت غذا بومی سازی شد

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،غلامحسین رئوفی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان « پارس بهبود آسیا» درباره فعالیت این شرکت گفت: امولسیفایرها مواد چربی که دارای خواص دو گانه، چربی دوست و آب‌ دوست هستند، کشش سطحی بین دو فاز که در حالت عادی غیر قابل اختلاط هستند به وسیله امولسیفایر کاسته می‌شود بنابراین ۲ مایع می‌توانند یک امولسیون شکل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: یک امولسیفایر حاوی بخش‌های محلول در آب و روغن است، وقتی یک امولسیفایر به آب و روغن اضافه می‌شود امولسیفایر بر روی سطح تماس بین این‌ها قرار خواهد گرفت، به طوری که بخش هیدروفیل آن به سمت آب و بخش لیپوفیل به سمت روغن متمایل می‌شود.

رئوفی یادآور شد: اگر مخلوط آب و روغن با هم‌زدن امولسیون تولید شود با توقف هم‌زدن جدا خواهند شد، هدف استفاده از این ماده جلوگیری از تفکیک و در نتیجه تثبیت است، امولسیون‌ها به دو دسته امولسیون روغن در آب مثل بستنی یا شیر و امولسیون قطرات آب در روغن مثل کره و مارگارین تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: این شرکت با هدف بومی سازی فناوری و تولید تعدادی از امولسیفایرهای مورد نیاز صنعت غذا، موفق به دستیابی دانش فنی و فناوری تجهیزات تولید این محصولات شد. در حال حاضر این شرکت موفق به تولید استرهای منو گلیسیرید، استئارویل‌های لاکتیلات، استرهای پلی گلیسرول و استرهای سوربیتان شده است.

این فعال فناور بیان کرد: محصولات تولید شده منطبق با استانداردهای روز اروپا است و توانسته سهم بسزائی از بازار مصرف امولسیفایرها را در داخل کشور به خود اختصاص دهد.

وی گفت: محصولات تولیدی این شرکت به طور عمده در محصولات Bakery  و در فرمولاسیون انواع بهبود دهنده‌های نان، کیک و شیرینی، ژل کیک، فرآورده‌های گوشتی،‌ فرآورده‌های لبنی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئوفی اضافه کرد: فعالیت این شرکت ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزش افزوده ایجاد می‌کند؛ به طور مثال با به‌کار گیری ماده ۱.۵ دلاری و انجام فرآیندهایی بر روی این ماده آن را تبدیل به یک محصول ۳.۵ دلاری می‌کنیم.

این فعال فناور با اشاره به فرهنگ استفاده از کالای خارجی و عدم اعتماد به محصول داخلی توسط برخی تولیدکنندگان و نیز مصرف‌کنندگان بیان کرد: متاسفانه برای عده‌ای بسیار مشکل است که به محصول داخلی باور داشته باشند، بنابراین برخی استفاده‌کنندگان این قبیل محصولات به سختی متقاعد می‌شوند که تولیدکننده داخلی توانایی تولید این محصول را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی، چین و هند از جمله کشورهای اصلی تولیدکننده این محصولات محسوب می‌شوند، افزود: ما نیز توانسته ایم به دانش فنی این محصول دست پیدا کرده و آن را تولید کنیم.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان صنعت غذایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان صنعت غذایی شرکت دانش بنیان صنعت غذایی آب و روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  این خوابگاه  فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.
این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متره افتتاح شد.
دکتر سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت آقای  پورفخر، از نکوکاران استان سمنان تامین شده است .

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و ... چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
دکتر سعدالدین تصریح کرد: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.
رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

همچنین با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  از شش محصول شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد.
این محصولات شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی محصول شرکت دانش بنیان ره نو صنعت کومش، تولید کننده تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابر جاذب پالاسیل (گرید روغن) محصول شرکت دانش بنیان نانو ترکیب سمن دارا، هواساز دو مرحله‌ای محصول شرکت دانش بنیان توسعه فناوری‌های سبزبهساز، گالینگور سنتی محصول مجموعه فناور سورتا و مینی بوس بین شهری نامیک محصول شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه افرا بود.

دیگر خبرها

  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
  • اهمیت استراتژیک گندم
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد