Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مراسم بدرقه پیکر این هنرمند فقید با حضور هنرمندان و دوستداران سینما و تئاتر در خانه هنرمندان برگزار شد. ایرج راد رییس هیات مدیره خانه تئاتر با سلام و تسلیت به شرکت کنندگان مراسم تشییع گفت: زمان به سرعت می‌گذرد و ما به سرعت بزرگان و عزیزان و یارانی که سال‌ها خدمت‌گزار و پیشکسوت عرصه هنر ایران بودند را از دست می‌دهیم که جایگزین شدن آنها به سختی و دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از افتخارات بزرگ من هم‌کلاس‌ بودن با شیراندامی در دانشگاه هنرهای زیباست و کسانی که در آن سال‌ها با وی هم‌کلاسی بودند، خاطرات فراوانی را از او به یاد دارند. راد گفت:  ولی الله شیراندامی را از یاد نخواهم برد و همانند پیشکسوتان دیگر یاد دارم. بهمن فرمان آرا امروز به من گفت: «ولی‌الله شیراندامی همیشه بر سر کار خود زود می‌آمد امروز چرا دیر آمده است. » شیراندامی آثار فاخری را کار کرد و در رادیو نیز آثار ماندگاری را از خود به جا گذاشت و نمی‌توان این آثار را از حافظه مردم ایران حذف کرد.  

محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی کوتاه از دست دادن مرحوم شیراندامی را به خانواده بزرگ تئاتر و خانواده ایشان تسلیت عرض کرد و گفت: تا زمانی که این هنرمندان در قید حیات هستند باید قدر آنها را دانست و برای آنها احترام قائل شد.

رضا بابک هنرمند پیشکسوت پشت تریبون قرار گرفت و متنی احساسی را با این مضمون خواند: مرگ آشناترین واژه روزگار ماست. هر روز صبح که بیدار می شوم می ترسم به تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی سرک بکشم و اگر تلفن زنگ دستم می لرزد. قرار نیست اینجا خبر خوبی شنیده شود. مرگ انسان سخت است اما مرگ هنرمند اندوه مشترک است چون هنرمند با مرگ خویش بخشی از زیبایی های خلق نشده خود را با خود می‌برد. جهان امروز ما، خاورمیانه پر اندوه ما، بیش از هر زمان دیگری به هنرمندان نیاز دارند.

شهرام کرمی مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ از دست دادن ولی الله شیراندامی را به نیابت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری ارشاد تسلیت گفت و افزود: ولی الله شیراندامی در سال ۱۳۹۲ آخرین حضور خود را در صحنه تئاتر تجربه کرد که حضور ایشان سر مشق و الگویی برای اصالت هنر تئاتر به دیگران بود.

مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان به خانواده مرحوم شیراندامی به نیابت از خانه هنرمندان تسلیت گفت و افزود: معمولاً افراد پس از مرگ از خانه خود بدرقه می شوند و این افتخاری برای خانه هنرمندان است که به آخرین خانه بزرگان بدل شده است، وی تمام جان و مال خود را در خدمت بازی می‌ گذاشت و نقش های متفاوت را از آن خود می کرد.

نادروندی همسر مرحوم شیراندامی نیز در پایان از تمام شرکت کنندگان تشکر کرد و حضور آنها را باعث دلگرمی خواند.
ولی‌الله شیراندامی سوم فروردین ۱۳۱۰ در مرو به دنیا آمد و عصر جمعه (یازدهم بهمن) درگذشت. او مدرک کارشناس تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته بود همچنین مدرک درجه یک کارگردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت.

آخرین نمایش به کارگردانی این هنرمند فقید با عنوان هنر کمدی نوشته ادواردو فیلیپو سال ۹۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفت. او در بیش از ۳۰ نمایش، بازیگری و کارگردانی کرد. این هنرمند در تعدادی از سریال های تلویزیونی مانند دلیران تنگستان ساخته همایون شهنواز (۱۳۵۲ تا ۱۳۵۴)  اشک تمساح (احمد نجیب‌زاده ۱۳۶۲) و مختارنامه (داوود میرباقری ۱۳۸۸–۱۳۸۲) نیز نقش آفرینی کرده‌است. او در مختارنامه نقش سلیمان‌بن صرد خزاعی را ایفا کرد و در یادها ماندگار شد. شازده احتجاب (۱۳۵۳)، شیر سنگی (۱۳۶۵)، بوی کافور عطر یاس (۱۳۷۸)، خانه‌ای روی آب (۱۳۸۰) و جایی برای زندگی (۱۳۸۳) هم تعدادی از فیلم‌هایی‌ست که شیراندامی در آنها بازی کرده بود.

ولی‌الله شیراندامی در ۸۸ سالگی درگذشت

کد خبر 482110 برچسب‌ها سینما جشنواره فیلم فجر سینما - فیلم ایرانی تئاتر - بازیگر سینمای ایران سینما چهره‌ها

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینما جشنواره فیلم فجر سینما فیلم ایرانی تئاتر بازیگر سینمای ایران سینما چهره ها ولی الله شیراندامی مرحوم شیراندامی خانه هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید از تعداد شهدای بمباران دو خانه مسکونی در رفح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، تعداد شهدای جنایت تازه رژیم صهیونیستی در رفح (جنوب نوار غزه) افزایش پیدا کرده است.

منابع خبری فلسطین یکشنبه شب گزارش دادند تعداد شهدا در بمباران دو منزل مسکونی توسط رژیم صهیونیستی، به ۲۴ نفر رسیده است که ۱۶ نفر از آنها کودک و ۶ نفر زن هستند.

صبح امروز رژیم صهیونیستی دو منزل مسکونی در رفح را بمباران کرد.

اسرائیل اینگونه از سربازان خود در غزه محافظت می کند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بر توقف هر چه سریعتر کشتار کودکان فلسطینیان و حملات در رفح شده است.

کد خبر 846198 برچسب‌ها خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • هنرمندان مازندرانی به عیادت مش فتاح رفتند
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • ترندهای دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۴
  • عیادت هنرمندان مازندرانی از پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر در بجنورد + تصاویر | وضعیت خانه را ببینید
  • آمار جدید از تعداد شهدای بمباران دو خانه مسکونی در رفح
  • خنداندن و شادبودن مردم عیب نیست/ باید میزهای مدیران سر و ته شود!