Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان در جریان سفر به استان فارس روز دوشنبه با مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی این استان در شیراز دیدار کرد.

سرگی ایوانف رییس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان در این دیدار با ارزشمند دانستن آثار فرهنگی تاریخی ایران گفت: مردم ایران و فارس با دارا بودن این داشته های فرهنگی و  تاریخی خوشبخت ترین مردم دنیا هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما می خواهیم تعامل بیشتری با کشور ایران و استان فارس خصوصا در حوزه گردشگری داشته باشیم و در این راه باید بین آژانس‌های تاتارستان و ایران تعامل دو سویه ایجاد شود.

ایوانف در ادامه این نشست با اشاره به داشتن ۳ اثر ثبت جهانی یونسکو در تاتارستان بیان کرد: شهر کازان مرکز تاتارستان قدمتی هزار ساله دارد و پایتخت سوم گردشگری روسیه است و روز به روز آمار گردشگران ورودی آن بیشتر می شود.

او ادامه داد: امیدواریم از طریق معرفی آثار ثبت جهانی در دو کشور، تعامل گردشگران از این طریق بیشتر شود.

وی  همچنین خواستار استفاده از تجارب ایران و استان فارس در چگونگی ثبت آثار یونسکو شد و اضافه کرد: هم اکنون پرواز مستقیم تهران به کازان وجود دارد که در سفری کمتر از ۳ ساعت گردشگران و مسافران در آنجا خواهند بود.

رییس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان در ادامه  از رایزنی خود برای انجام  پرواز شیراز - تاتارستان خبرداد و بیان کرد: قطعا این اتفاق فرصت خوبی برای تبادل و رونق گردشگری هر دو طرف خواهد بود.

معرفی بیشتر تخت جمشید 

رییس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان به بازدیدش از مجموعه جهانی تخت جمشید اشاره کرد و افزود : از این پس در مورد این مجموعه جهانی و آثار تاریخی اطراف آن به مردم تاتارستان اطلاع رسانی  بیشتری می شود و قطعا این موضوع موجب تفاهم بهتری خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز با اشاره به ظرفیت های گردشگری ایران و استان فارس نیز اظهار داشت: ایران کشوری چهار فصل است و استان فارس ایرانی کوچک است که جنوب آن فاصله کوتاهی با دریا دارد و در بخش دیگری از استان، شهرستان سپیدان با داشتن دومین پیست اسکی بین المللی کشور واقع شده است.

مصیب امیری افزود: استان فارس بیشترین آثار ثبت جهانی را در ایران داراست که شامل مجموعه جهانی تخت جمشید ، مجموعه جهانی پاسارگاد ، باغهای پاسارگاد و باغ ارم شیراز و ۸ اثر محور ساسانی فارس  در شهرستانهای کازرون،فیروزآباد و سروستان است.

امیری ادامه داد: استان فارس در صنایع دستی  دارای غنای زیادی است و هم اکنون ما در استان فارس ۲ شهر جهانی داریم که سال گذشته شهر آباده به عنوان شهر جهانی منبت انتخاب شد و چند روز قبل نیز شیراز به فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی پیوست.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس به  بیان ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی استان فارس پرداخت و گفت: وجود جاذبه های طبیعی همچون دریاچه های متعدد،آبشار مارگون و هم چنین وجود ۳ فرودگاه بین المللی در این استان می تواند زمینه های رضایت گردشگران را فراهم کند.

این مقام مسئول به زیر ساختهای اقامتی استان اشاره کرد و گفت: فارس دارای ۱۰۰ هتل و هتل آپارتمان، ۱۱۵ اقامتگاه بوم گردی و ۱۳۴مهمانپذیر با ظرفیت ۲۰ هزار تخت اقامتی است و علاوه بر رونق گردشگری استان در حوزه  تاریخی- فرهنگی و جاذبه های طبیعی،  گردشگری فارس در حوزه مذهبی و سلامت نیز زبانزد است.

لزوم ایجاد خط پروازی بین شیراز-کازان

امیری همچنین با ابراز امیدواری به راه اندازی پرواز مستقیم شیراز - کازان گفت: این پرواز قطعا برای مردم جالب خواهد بود و راحتی بیشتری در مقایسه به تعویض پرواز را در بر خواهد داشت.

پس از این دیدار، سرگی ایوانف از اماکن فرهنگی تاریخی شیراز شامل مجموعه زندیه ، سعدیه و حافظیه بازدید کرد و همچنین در جلسه با مسئولان دفاتر و آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان فارس به منظور آشناسازی آنها با ظرفیت جهموری تاتارستان شرکت کرد.

جمهوری تاتارستان  یکی از جمهوری‌های روسیه است. پایتخت تاتارستان شهر کازان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان فارس ایران گردشگری گردشگری و صنایع دستی مردم ایران قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی گردشگری و صنایع دستی ایران و استان فارس جاذبه های طبیعی مجموعه جهانی میراث فرهنگی ثبت جهانی تخت جمشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با اشاره به اینکه پرونده ثبت جهانی روستای پالنگان در دست اقدام قرار گرفته است گفت: تا پانزدهم اردیبهشت سال جاری باید پرونده ثبت جهانی روستای پالنگان را تکمیل کنیم و به سازمان جهانی گردشگری ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرمان وطن‌دوست امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: در حوزه گردشگری نباید تک محصولی عمل کنیم بلکه باید بر سایر جاذبه‌های گردشگری هر منطقه نیز تمرکز شود.

وی افزود: تنوع بخشی به جاذبه‌های گردشگری و تنوع بخشی به تأسیسات گردشگری دو اصل مهم هستند که باید مدنظر قرار گیرند چون باعث ماندگاری بیشتر مسافر و گردشگر می‌شوند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان خاطرنشان کرد: ۴۳ روستای هدف گردشگری در استان کردستان وجود دارد که ۱۳ روستا دارای مصوبه دولتی و ۳۰ روستا نیز دارای مصوبه کارگروه گردشگری استان هستند.

وطن‌دوست ادامه داد: روستای پالنگان کردستان جزو هشت روستایی بود که سال گذشته دارای شانس ثبت جهانی در سازمان جهانی گردشگری بود که با کسب ۸۶ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز، دوم شد و در نهایت روستای کندوان آذربایجان شرقی این عنوان را از آن خود کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال دوباره پرونده ثبت جهانی این روستا در دست اقدام قرار گرفته است، گفت: ارزیابی ثبت جهانی در دو سطح ملی و بین‌المللی انجام می‌شود که ما تا ۱۵ اردیبهشت فرصت داریم پرونده روستای پالنگان را جهت ثبت جهانی تکمیل کنیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: در این راستا مراسم هزار دف روز جمعه _سی‌ویکم فروردین_ در روستای پالنگان برگزار می‌شود و در سنوات آتی نیز این مراسم در آخرین جمعه فروردین هر سال برگزار خواهد شد.

وطن دوست افزود: در حال حاضر حداقل در حوزه گردشگری استان یک هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا در بخش خصوصی با ۹۰ طرح گردشگری وجود دارد.

کد خبر 745492

دیگر خبرها

  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه در تعامل بود
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه در تعامل بود