Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته پلتفرم‌های پردازشی و ماژول‌های آنالوگ، پیاده‌سازی الگوریتم‌های پردازش سیگنال و تولید نرم‌افزار‌های مورد نیاز در حوزه مخابرات و الکترونیک را طراحی و تولید کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نصب قطعات مختلف بر روی برد و تفاوت در اتصالات موجود می‌تواند سبب ایجاد مدار‌های متفاوتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در نهایت همه قطعات الکترونیکی که برای نصب بر روی برد الکترونیکی در نظر گرفته می‌شوند با روش‌های خاصی که مربوط به هر قطعه می‌باشد مونتاژ می‌شوند.

در هر یک از پروژه‌های الکترونیکی به نوعی استفاده از برد الکترونیکی مشاهده می‌شود و تمامی مهندسان این رشته به نوعی با برد الکترونیکی در انواع ابزار‌های الکترونیکی سر و کار دارند.

متقی‌نسب مدیر فنی یک شرکت دانش‌بنیان درباره فعالیت این شرکت توضیح داد: این مجموعه در زمینه طراحی، ساخت و تولید پلتفرم‌های پردازشی و ماژول‌های آنالوگ، پیاده‌سازی الگوریتم‌های پردازش سیگنال و تولید نرم‌افزار‌های مورد نیاز در حوزه مخابرات و الکترونیک فعالیت دارد.

این فعال فناور درباره مشتریان این شرکت گفت: پروژه‌های مخابراتی، هوافضا، پزشکی، نظامی و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به طیف وسیعی از بستر‌های سخت‌افزاری و پردازشی نیازمند هستند که این شرکت در این راستا در حال فعالیت و ارائه محصولات است.

وی بیان کرد: تحقیقات وسیعی روی استاندارد‌های مختلف جهانی در زمینه طراحی و ساخت پلتفرم‌های پردازشی و ماژول‌های آنالوگ صورت گرفته تا بتوان برای صادرات محصولات این شرکت نیز اقدام کرد. از جمله استاندارد‌های پیاده‌سازی شده روی محصولات جدید شرکت، VITA ۵۷.۱ است که توسط کنسرسیومی از شرکت‌های خارجی سازنده قطعات و برد‌های پردازشی به منظور جهانی‌سازی، تدوین و ارائه شده که می‌توان آن‌ها را به کشور‌های دیگر نیز صادر کرد.

متقی‌نسب درباره ماژول QTH-NKS-۰۱ توضیح داد: این ماژول یک مبدل دیجیتال به آنالوگ ۲ کاناله ۱۶ بیتی با حداکثر نرخ نمونه برداری هم‌زمان ۱۶۰MSPS و حداکثر نرخ آپدیت ۴۰۰MSPS است. این ماژول بر مبنای مبدل دیجیتال به آنالوگ ۲ کاناله AD۹۷۷۷ شرکت Analog Device با ورودی‌های LVCMOS طراحی شده است.

وی همچنین اضافه کرد: کلاک نمونه‌برداری می‌تواند از طریق یک منبع کلاک خارجی و یا داخلی فراهم شده و وارد بخش توزیع کننده کلاک شود. این ماژول از طریق کانکتور QTH با پهنای باند بالا به یک کریر بر مبنای FPGA و یا پردازنده‌های سازگار متصل می‌شود، به طوری که دارای حداکثر Data Throughput و حداقل Latency است. QTH-NKS-۰۱ روی کلیه کارت‌های پردازشی سازگار با استاندارد QSH/QTH به کار برده می‌شود.

مدیر فنی شرکت دانش‌بنیان «فناوری موج پردازش نیکسو» درباره کاربرد این محصول گفت: جستجوگرها، شناساگرها، تجهیزات هوایی و ردیاب، سامانه‌های پیشرفته کنترل و هدایت از راه دور، رادار و سونار، سیستم‌های مخابراتی و تجهیزات پزشکی از جمله مواردی هستند که ماژول QTH-NKS-۰۱ می‌تواند در آن کاربرد داشته باشد.

این فعال فناور به اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت اشاره و بیان کرد: به صورت ثابت ۵ نفر و تعدادی دیگر نیز به صورت پاره وقت در این شرکت مشغول به کار هستند.

متقی‌نسب به موضوع صادرات پرداخت و گفت: متاسفانه به دلیل تحریم‌ها مجبور هستیم برخی قطعات را به صورت‌های غیرمستقیم خریداری کنیم و از سویی دیگر به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده صادرات نیز صورت نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برد الکترونیکی شرکت دانش بنیان پروژه مخابراتی مبدل دیجیتال دیجیتال به آنالوگ شرکت دانش بنیان برد الکترونیکی پیاده سازی QTH NKS ۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر جدید حسن روح‌الامین منتشر شد/ تصویرسازی دیجیتال از شعر رهبری

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت عملیات تنبیهی «وعده صادق» و شعری که رهبر معظم انقلاب خواندند، حسن روح‌الامین اثری جدید با عنوان «تو را است معجزه در کف» خلق و منتشر کرد.

روح‌الامین در توضیح این نقاشی نوشته است: «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی علیه السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواندند که به شرح زیر است:

دلا ز معرکه محنت و بلا مگریز

چو گردباد به‌هم پیچ و چون صبا مگریز

تو راست معجزه در کف، ز ساحران مهراس

عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

تو موج غیرت و عزمی، ز بحر بیم مدار

حذر ز غش طوفان مکن ز جا مگریز

ز سست عهدی ایام دلشکسته مشو

نشانه باش چو پرچم، ز بادها مگریز

چو صخره باش و مکن تکیه جز به دامن کوه

به حق سپار دل خویش و از دعا مگریز

تو از تبار دلیران خیبر و بدری

چو ذوالفقار و چو حیدر بزن صلا مگریز

به نوشخند منافق ز ره کنار مگیر

به زهرخند معاند به انزوا مگریز

چو ره به قبله‌ای امن است پایمردی کن

خطا مکن، ز توهم به ناکجا مگریز

چو تیر را هدف گیر و بر هدف بنشین

ز کج‌روی به حذر باش و از خدا مگریز

امین خلق و امانت‌گزار یزدان باش

به صدق کوش و خطر کن ز مدعا نگریز

کد خبر 6086782

دیگر خبرها

  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • بومی سازی قالب پنجره
  • اثر جدید حسن روح‌الامین منتشر شد/ تصویرسازی دیجیتال از شعر رهبری
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان