Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی موفق به ساخت یک محصول توانبخشی به نام "مفصل استانس کنترل سنسور لاک" شده که افراد دارای معلولیت با استفاده از آن می‌توانند با حالتی نزدیک به راه رفتن طبیعی قدم بردارند.

منیره احمدی بنی، عضو هیئت علمی دپارتمان اُرتز پروتز دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به محصول "مفصل استانس کنترل سنسور لاک"، توضیح داد: این محصول جایگزین بریس‌های بالای زانو و مفاصلی است که افراد دارای معلولیت مورد استفاده قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زانوهای این افراد ممکن است قدرت کافی برای راه رفتن نداشته باشد و در حین راه رفتن اصطلاحاً خالی بکند.

وی ادامه داد: مفاصلی که تاکنون وجود داشته‌اند، کنار زانو قرار می‌گیرند. این مفاصل همیشه قفل شده و باعث می‌شوند راه رفتن فرد با ثبات انجام شود و زانو زیر پای آن‌ها را خالی نکند. این در حالی است که به دلیل قفل بودن مفاصل در کسانی که از بریس استفاده می‌کنند، راه رفتن این افراد حالت رباتیک پیدا می‌کند.

عضو هیئت علمی دپارتمان اُرتز پروتز دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه محصول "مفصل استانس کنترل سنسور لاک" گام جلوتری برداشته است، تشریح کرد: این محصول موقع راه رفتن انسان- زمانی که پای او روی زمین است- قفل است و وقتی توانخواه بخواهد پا را بلند کند و جلو بیاورد، خمشی در مفصل زانو اتفاق می‌افتد که مفصل باز می‌شود.

احمدی بنی خاطرنشان کرد: محصول ما راه رفتن را به حالت طبیعی نزدیک‌تر می‌کند. این محصول مجهز به سنسور در کف پا است؛ زمانی که پا کف زمین قرار دارد، مفصل قفل است و به محض اینکه پاشنه پا از روی زمین برداشته می‌شود، سنسور دستور باز شدن مفصل را به آن ارسال می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه کسانی که از بریس زانو استفاده می‌کنند- با وجود قفل بودن مفاصل در این نوع بریس- چگونه قادر به راه رفتن هستند، تشریح کرد: این افراد مجبور هستند برای راه رفتن از برخی حرکات جبرانی استفاده کنند؛ مثلاً اینکه پاهای خود را در فضا بچرخانند. انسان برای راه رفتن نیازمند این است که طول یک پا را کوتاه کند و در حالی که وزن خود را روی پای دیگر می‌اندازد، پای کوتاه شده را جلو بیاورد.

عضو هیئت علمی دپارتمان اُرتز پروتز دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: بخشی از این کوتاه شدن طول پا توسط خم شدن زانو اتفاق می‌افتد. افرادی که از مفصل قفل استفاده می‌کنند، امکان این خم شدن را ندارند و مجبور هستند ستون فقرات یا لگن خود را خم کنند یا تنه‌شان را به سمت مقابل کج کنند تا بتوانند پا را به سمت جلو حرکت دهند. به همین خاطر راه رفتن این افراد با بروز عوارضی در لگن و ستون فقرات یا دیگر قسمت‌های بدن همراه است.

احمدی بنی سپس به برخی مزایای این مفصل اشاره و اظهار کرد: مفصلی که ما اختراع کردیم، به راه رفتن این افراد ظاهر بهتری می‌دهد، از آن‌ها انرژی کمتری برای قدم برداشتن می‌گیرد و مشکلات مفاصل قبلی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه مواد مصرفی این محصول کاملاً داخلی بوده است، گفت: البته ایده اولیه ما یک اُرتز آلمانی بود؛ اما محصولی که طراحی کردیم، با آن فرق می‌کند. ما در داخل محصول از یک آهن‌ربا استفاده کردیم. زمانی که فرد پایش را روی زمین قرار می‌دهد، دو مگنت به هم می‌چسبد و حالت قفل در مفصل به وجود می‌آید. در عین حال به محض اینکه فرد پا را برمی‌دارد، سنسور کف پا آزاد می‌شود و قفل رها شده و مفصل باز می‌شودو

عضو هیئت علمی دپارتمان اُرتز پروتز دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پایان با اشاره به حمایت‌های دانشگاه علوم بهزیستی برای تولید انبوه محصول فوق، اظهار کرد: دانشگاه مرکز رشد دارد و ما هم به عنوان هسته فناور در مرکز مستقر هستیم. در ابتدای کار برنامه داریم استانداردها و مجوزهای محصول را دریافت کنیم و محصول را روی تعداد بیشتری از بیماران تست کرده، ایرادات آن را برطرف کرده ودر نهایت وارد بازار انبوه کنیم.

به گزارش ایسنا، محصول "مفصل استانس کنترل سنسور لاک"، امروز (14 بهمن) در جشن روز " فناوری" دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با حضور مسئولان وزارت بهداشت، ریاست و مسئولان بخش تحقیقات و فناوری و محققان و فناوران این دانشگاه رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فناوری های توانبخشی مفصل زانو استفاده می کنند برای راه رفتن راه رفتن احمدی بنی روی زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و هفتمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۹ صبح در مراکز استان های تهران، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، مازندران، فارس، کرمان، کرمانشاه، گلستان، خراسان رضوی، همدان، یزد برگزار خواهد شد.

متقاضیان شرکت در چهل و هفتمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور از امروز چهارشنبه ۵ لغایت ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند، از طریق سامانه گلستان به نشانی reg.pnu.ac.ir برای ثبت‌نام الکترونیکی اقدام کنند.

هزینه ثبت‌نام باید به صورت الکترونیکی در هنگام ثبت‌نام و از طریق سامانه ذکر شده پرداخت شود و داوطلبان دقت داشته باشند که به هیچ وجه مبلغ ثبت‌نام را به صورت دستی و از طریق شعب پرداخت نکنند.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا رفع مشکلات احتمالی می توانند با شماره تلفن ۲۲۴۵۸۲۹۷-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6087698

دیگر خبرها

  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»