Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در واکنش به اعزام ناوشکن دریایی ژاپن به منطقه گفت: جمهوری اسلامی این اقدام را غیرقابل قبول و موجب ناامنی روانی می‌داند و معتقد است کشور‌های منطقه به ویژه ایران قادر به تامین امنیت منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، عباس موسوی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص اعزام ناوشکن دریایی ژاپن به خاورمیانه با هدف حفاظت و صیانت از کشتی‌های خود در حالی که پیش‌تر مقامات ژاپنی گفته بودند به ائتلاف دریایی به رهبری ایالات متحده در خلیج فارس و تنگه هرمز نخواهند پیوست، گفت: ژاپن ادعا نکرده در قالب ائتلاف آمریکایی وارد منطقه شده بلکه اعلام کرده به صورت مستقل وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جمهوری اسلامی هم متقابلا اعلام کرده است که این اقدام ژاپنی‌ها سازنده نیست و کشور‌های منطقه به ویژه ایران قادر به تامین امنیت منطقه خواهند بود.

موسوی با تاکید بر اینکه هر گونه حضور نظامی خارجی می‌تواند بر پیچیدگی‌های منطقه و بی ثباتی آن بیفزاید، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی اعلام کرده که این اقدام غیرقابل قبول بوده است و گذشته از اینکه ثبات منطقه را تامین نمی‌کند ناامنی روانی نیز ایجاد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موسوی منطقه خاورمیانه ناوشکن جمهوری اسلامی ناامنی روانی اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در این باره تصریح کرد: آنچه در غزه جریان دارد، ظلم و جنایتی بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی خاطرنشان کرد که نتانیاهو امنیت کل منطقه و امنیت اسرائیلی‌ها را هم به خطر می‌اندازد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به واکنش اخیر ایران به رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: درگیری‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات و آرامش منطقه است.

اردوغان ادامه داد که نباید جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه را نادیده گرفت.

وی اضافه کرد که روابط تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی همانگونه که قبلا نیز مسوولان گفته بودند، متوقف شده است.

اردوغان تاکید کرد صهیونیست‌ها غزه و فلسطین را به طور کامل نابود کردند.

پس از گذشت ٢٠١ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند