Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایران درباره نامه ۱۴ صفحه‌ای خود به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سخنرانی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) در جمع خبرنگاران درباره تأثیر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی بر دیپلماسی ایران گفت: ما باید پذیریم همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند، خود مردم تکلیف خودشان را می‌دانند و حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم در قدردانی از شهید سپهبد سلیمانی نشان دادند میزان قدرشناسی خود را و حتماً بنده اطمینان دارم که در انتخابات با یک حضور گسترده که ان‌شاءالله زمینه‌اش هم فراهم شود، حتماً می‌توانند تعیین کنند که آمریکا مجبور است سیاست فشار حداکثری خود را کنار بگذارد و بپذیرد که سیاست ترامپ شکست خورده است و خسارات ایران را پرداخت کند، تحریم‌هایش را کنار بگذارد و به 1+5 برگردد.

بیشتر بخوانید: اهداف اروپا از تمدید زمان مکانیسم ماشه برای آغاز مکانیسم ماشه اختلاف نظر وجود دارد

ظریف همچنین درباره محتوای نامه 14 صفحه‌ای خود به جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مکانیسم ماشه گفت: نامه 14 صفحه‌ای در واقع تاکید بر این است آنکه حق استفاده از ماده 36 در برجام را داشته با مستندات غیرقابل انکار جمهوری اسلامی بوده و این کار را انجام داده است. آنها دچار نقض اساسی برجام شده‌اند و جمهوری اسلامی اقدامات جبرانی ماده 36 را انجام داده است  و آنها هیچ حقی برای دست‌درازی به ماده 36 برجام ندارند. خیلی مفصل در 14 صفحه هم با متن و هم با شکل برای اروپایی‌ها نشان دادیم که چه اشتباه فاحشی را مرتکب شده‌اند.

وزیر خارجه ایران درباره کانال مالی (غذا و دارو) که توسط سوئیس به راه افتاده نیز گفت: این کانال در واقع کمتر از اجرای دستور دیوان دادگستری بین‌المللی است. همانطور که می‌دانید دیوان دادگستری بین‌المللی به آمریکا دستور داد که حق ندارند تا از ورود غذا و دارو به ایران ممانعت بکنند. سیاست آمریکا کماکان سیاست فشار بر مردم ایران است، سیاست محروم کردن مردم ایران از منابع مالی برای پرداخت همین هزینه غذا و دارو است. و همینطور محدود کردن روش‌های استفاده از منابع مالی موجود است، لذا این یک قدم بسیار کوچکی است. دولت سوئیس  تلاش کرده و ما از تلاش دولت سوئیس قدردانی می‌کنیم، اما این نشانه حسن نیست ایالات متحده نیست، نشانه این هم نیست که آمریکا حتی کوچکترین اقدامی را در اجرای تعهداتش بر مبنای دستور موقتی دیوان دادگستری بین‌المللی، چه برسد به برجام انجام داده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا ظریف محمد جواد ظریف جوزف بورل اتحادیه اروپا برجام ایران آمریکا ترامپ دیوان دادگستری بین المللی انجام داده اتحادیه اروپا جمهوری اسلامی مکانیسم ماشه وزیر خارجه غذا و دارو صفحه ای ماده 36

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران

وزیر خارجه بلژیک در اظهارنظری خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، از اتحادیه اروپا خواست تا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تحریم‌های جدید علیه تهران گنجانده شود.

به گزارش مشرق، حاجا لحبیب، وزیر خارجه بلژیک در واکنش به عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی، با موضع‌گیری خصمانه علیه ایران، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های جدید علیه تهران، سپاه پاسداران را نیز شامل شود.

لحبیب در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ درباره پیشنهاد خصمانه و فاقد مبنای قانونی تروریستی اعلام کردن سپاه، گفت: تا این لحظه درباره اینکه بر چه مبنای قانونی می‌توان سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد، هیچ اجماعی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: درباره این مساله بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

دیپلمات ارشد بلژیک همچنین مدعی شد: علاوه بر این، فکر می‌کنم که باید تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی(که در کرانه باختری) دست به خشونت می‌زنند نیز گسترش یابد. باید توازن را رعایت و اطمینان حاصل کنیم تا به اتخاذ استاندارد دوگانه متهم نشویم!

سران اتحادیه اروپا هفته گذشته بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توافق کردند و بسیاری از از آنها خواستار گسترش تحریم‌ها به برنامه پهپادی و موشکی تهران شدند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات